Citat:
Ursprungligen postat av
Stressfredrik
Hej!
Kan ju börja med att jag inte vet om jag väljer rätt ämne att posta detta i men mod får gärna flytta om så är.
Jag är 24 år gammal och har precis nått den absoluta botten, jag har sambo och hund och ser nog utifrån ut som att jag lever ett normalt liv och mår bra men under allt det går jag och funderar på att ta livet av mig (Men är för rädd för att göra det. Jag har under dom senaste två åren börjat dra på mig skulder för blandade saker men dom första lånen var mer för att försöka få ordning på livet när jag blev uppsagd och sånt. Men det senaste halvåret har mitt begynnande spelmissbruk blivit värre och värre och nu har skulderna växt till något jag inte längre kan hantera, jag har ljugit om hur jag har det ställt för att försöka förfina det då jag helt enkelt är för feg för att erkänna hur dåligt jag har det. Jag har precis spelat bort hela min lön utan att ens lyckats sluta, jag ligger efter med flertalet räkningar och ligger även efter med hyran. Jag känner att jag håller på att gå sönder under allt dehär och om jag erkänner för min sambo kommer jag garanterat förlora henne, funderar på att erkänna allt för min mamma sen ta och samla ihop alla andra och se vad som blir men känner verkligen att jag behöver en push i rätt riktning.
Om ni skulle sitta i min sits, vad hade ni gjort? Tacksam för svar!
Tvåhundratusen känns säkert som mycket pengar, men är i realiteten inte något att gå i graven för.
Jag förstår inte hur man kan ha som hobby att spela och sedan låta speldjävulen fånga en och ändå fortsätta.
Alla vet att man inte vinner.
Adrenalinkickar och seratonin och dopamin förhöjningar kan man enkelt skaffa någon annanstans.
Hursomhelst. Det är väl ett vanligt missbruk och borde inte vara omöjligt att ta sig ur bara man vill och är beredd att följa den hjälp man får.
Problemet med ditt inlägg är att du verkar fortfarande inte vilja sluta utan du är endast orolig vad andra ska säga.
Men, 200 tusen kan du säkert ordna fram, det pröjsade jag för min uteplats för böveln - inget man tar livet av sig för, men då måste du ju ha bestämt dig för och klara av att aldrig spela mer.
Vad jag skulle göra om jag var i din sits?
Jag skulle se över mitt liv och fundera över vad för jävla krake till man jag var. Hur kan jag ljuga och gå bakom ryggen på mina nära och kära? När jag förstått varför det hände skulle jag styra upp mitt liv. Inte bara spelandet utan allt i livet som är sämre för att jag är en man med tvivelaktig moral och dålig självdisciplin och se till att jobba på det.
Oavsett om din mamma förskjuter dig och din flickvän lämnar dig så har du ett helt liv framför dig och tvåhundratusen är inte så mycket pengar. Ta sig samman och ägna dig åt introspektion tills du ser tydligt vilken man du vill vara och bli den mannen.