• 2
  • 3
2023-11-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Hyundai Kona / Kia Niro
Du får en i princip ny bil med mycket garanti kvar för de pengarna .

Kan man som jag köpa bilen kontant blir bilägandet väldigt billigt då man är nere på 0,5 landsvägskörning med en bensinare om man kör lagligt

Hade jag inte haft pendlarbil genom jobbet hade det nog blivit en sådan den dag jag vill byta från min V70 , har flera bekanta som är jättenöjda med sina .

Tack :-)
Citera
2023-11-03, 14:42
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
För mig är lite plastighet inte så störande i jämförelse med såna saker som att man sitter dåligt eller att vänster axel tar i B-stolpen som den gör på exempelvis minibilen ZOE .

Det var med bestörtning jag provsatt BYD Atto3 idag och upptäckte att den var riktigt smal i axelhöjd , den ser ju stor och pösig ut utanpå .

Nyare V90 är också smalare än de äldre , jag förstår tanken bakom , att man inte ska hinna få upp hastighet vid en sidopåkörning innan man fångas upp men det blir ganska irriterande då man får luta mot mitten av bilen eller sitta lite snett för att inte gnida sönder inredningen .

Man kan ju undra vad alla jättebiffar man ser på gymmen kör för bilar ?
De är ju mycket större och bredare än mig.....

Jättebiffar på gym brukar köra suv o pickups
Citera
2023-11-03, 21:58
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jättebiffar på gym brukar köra suv o pickups
Hur har dom råd med det när de äter kilovis med protein varje dag ?

Jag tog med en tumstock och mätte den invändiga bredden i axelhöjd på bland annat en Atto3 idag .
Den är 13 cm smalare än min V70 och 10 cm smalare än den Passat som stod i beghallen .
Lillbilen VW ID3 var jämnsmal med Atton mätt i axelhöjd

Passade på att klämma lite till på inredningen också efter BAB7:s patetiska pipande i en annan tråd om hur lyxig inredningen på hans lågbudgetkinabil skulle vara , den ligger i mitt tycke ljusår efter exempelvis tyska eller italienska bilar i känsla .

Mjuk och gnekig plast är fortfarande mjuk och gnekig även om man limmar på konstläder på den för att dölja de värsta missarna .
Senast redigerad av sealstryper 2023-11-03 kl. 22:03.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in