Citat:
Ursprungligen postat av
Tropa10
Jag är glad över att han fick fängelse och skadestånd, men tycker det är riktigt dåligt att han inte fick näringsförbud. Tyvärr finns ju risken att han kommer ut tidigare, men H verkar inte vara den typen som kan ta order och bli tillsagd. Har även hört att sexualförbrytare ligger väldigt lågt i kurs bland de andra intagna, så han har nog ingen trevlig vistelse framför sig. Men jag skrattar inombords åt att han själv överklagade till hovrätten med förhoppningen om lägre straff, och så får han ett högre istället.
Undrar vad R säger till de anställda i Sparreholm, de måste ju få veta. Butiken i Sågmyra tror jag inte kommer klara sig eftersom den redan är stängd, vem ska rekrytera när våren kommer? Knappast R på egen hand. Den personal han har kvar borde lämna sin arbetsplats fortast möjligt. Man ska inte jobba på en arbetsplats där arbetsgivaren sitter i fängelse. När kunderna får veta detta hoppas jag det blir folktomt i butiken, en sån typ ska inte stödjas på något sätt.
All eloge till de modiga kvinnorna i Dalarna som gjorde det som borde ha gjorts för många år sedan! Hoppas också att de andra utsatta, för fler tror jag det finns, nu kommer att kunna läka.
Tror inte man brytt sig om att se till verksamhetens vara eller icke vara. Vilket egentligen är väldigt synd och sjukt med tanke på vad han gjort och risken finns att han fortsätter sitt sjuka beteende oavsett var han kommer vara verksam...
Ja, men eller hur! Överklaga i hopp om lägre eller inget straff och sen får han skärpt, fniss på den! Hoppas han får en riktigt otrevlig tid när han sitter inne och att han kommer må riktigt dåligt. Men tror inte han är den som påverkas på det sättet.
Ja, hoppas verkligen detta får mer spridning än vad det hittills fått. Många vet ju om det här, men fortfarande förvånansvärt många som inte vet. Konstigt i en så liten kommun... Vad R säger till de anställda vette tusan. Hon säger nog inget alls eller antyder bara att H kommer vara borta ett tag utan att ange anledning eller så förutsätter hon att alla redan vet och menar att de får arbeta det bästa de kan på egen hand.
De anställda borde verkligen lämna. Tyvärr tänker alla inte på det sättet utan bryr sig bara om att jobba och tjäna pengar. Vet inte hur många som jobbar där idag. Men de borde lämna och ingen borde söka jobb. Finns inga som jobbar kan R inte driva stället. Och kunder borde definitivt få veta. Grejen är att detta inte är spritt i riksmedia. Utan bara i lokala nyheter i Sörmland och Dalarna... Så kunder utifrån lär ju fortsätta komma eftersom de inget vet...
Butiken i Sågmyra kan de glömma att fortsätta driva. Stället har redan rätt dåliga omdömen och R kan inte vara på två ställen samtidigt och att anställa någon ansvarig för Sågmyra är det nog inte tal om. Att hålla stället stängt till H är ute igen och fortsätta driva det senare blir nog svårt. Det blir nog att klappa igen. R och en av de anställda som jag inte nämner vid namn blir nog de som får åka upp och stänga ner och slita med att transportera alla varor till Sparreholm såsmåningom.
Sänder också en tanke till alla utsatta, oavsett om de gjort sin röst hörda eller inte. Vi vet att ni finns där ute! Detta är ju något som kommer hänga med i resten av livet. Men hoppas det på något sätt ger en liten bit upprättelse och att alla berörda kan må lite bättre på något sätt ❤️