Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Hur vågar folk köpa konton? Vinsten är ju i ägarens händer och behöver inte betala ”köparen?”

Man ger en generös deal så att båda parter känner sig nöjda. Sen håller man sig till vänner och vänners vänner och undviker helt vissa grupper av personer (dra dina egna slutsatser).

Edit: https://www.football-data.co.uk finns mycket fint material på denna sida för den som är intresserad av hur man får en edge inom detta. Mvh
Senast redigerad av AnalfabetManet 2023-11-29 kl. 14:48.
Citera
2023-11-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudeln
Snubben är ett skämt. Du får inte in någon som helst size på etrianska femteligan eller vad fan han nu spelade på i klippet.

Absolut kan man tjäna gott på sportsbetting, men det är ett jävla slit. Snittar själv cirka 400 kkr i vinst per år på SvS, men då omsätter jag cirka 14 Mkr per år, så avkastningen är inte mer än drygt 2,8%. Och detta är ju enbart möjligt då SvS inte limiterar, något de sannolikt kommer börja göra till sommaren i och med övergången till Kambi

400kkr på svs är fint. Hur ser du på deras övergång till Kambi, och allt som hör därtill? (Tänker på limiteringar)
Citera
2023-11-29, 19:37
Medlem
Nudelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalfabetManet
400kkr på svs är fint. Hur ser du på deras övergång till Kambi, och allt som hör därtill? (Tänker på limiteringar)
Jag blev dirrlimmad så fort de började limitera. Så nu har jag börjat med fågelskådning istället...
Citera
2023-11-29, 21:39
Medlem
Citat:
Jag blev dirrlimmad så fort de började limitera. Så nu har jag börjat med fågelskådning istället...

Haha rackarns.. cryptobetting och framförallt asien är nog the last outposts.
Citera
2023-11-30, 04:43
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Vi får försöka vara kreativa bara. Finns tusentals olika sätt o betta på som är vinstdrivande. Bara o anpassa sig!
Citera
2024-02-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Det finns ju inte en sida som inte limiterar om
man är vinnande. Så ser detta som helt osannolikt!
Förutom Betfair spelbörs
Citera
2024-02-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krackbert
Hahha garvar när jag läser så mycket av clueless människor. Håller själv på med detta, tjänar mer än er med sletna 9-5 jobb genom luren några timmar per dag. Sök på value betting och closing line value och spara er från att skämma ut er. Kruxet som några som inte är tappade har nämnt är att fixa nya konton att använda, men genom kontaktar löses det. Grabben snittar lätt 150k i månaden, variansen kan vara tuff ibland men det är bara att kriga på
Är det lagligt att använda andras konton? Om det inte är det finns det risk att spelbolagen upptäcker detta och eventuellt inte betalar ut pengarna?
Citera
2024-02-29, 15:39
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kddk
Är det lagligt att använda andras konton? Om det inte är det finns det risk att spelbolagen upptäcker detta och eventuellt inte betalar ut pengarna?
Det är lagligt. Men är emot spelreglerna på sidorna. Så dom kan vägra betala ut ja. Du får se till att din vän e villig o ge över id dokument åt dig+ att du ser till o fixa ny ip adress och mac adress för o va på den säkra sidan när du spelar med någon annans konto. Tips e o Använd mobildata när du spelar på andras konto då det är en dynamisk ip.. använd inte ditt wifi. Sen köp en billig laptop på tradera/blocket som du använder för betting o sälj sen.
Citera
2024-02-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Det är lagligt. Men är emot spelreglerna på sidorna. Så dom kan vägra betala ut ja. Du får se till att din vän e villig o ge över id dokument åt dig+ att du ser till o fixa ny ip adress och mac adress för o va på den säkra sidan när du spelar med någon annans konto. Tips e o Använd mobildata när du spelar på andras konto då det är en dynamisk ip.. använd inte ditt wifi. Sen köp en billig laptop på tradera/blocket som du använder för betting o sälj sen.

Råder väl delade meningar om det då alla rekvisitan för bedrägeri faktiskt är uppfyllda. Vilseleder sajten i syfte att tillskansa sig vinning och denna faktiskt lider ekonomisk skada osv

(FB) Bonustrading på andras konton - olagligt?
Citera
2024-02-29, 19:08
Medlem
babobaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Råder väl delade meningar om det då alla rekvisitan för bedrägeri faktiskt är uppfyllda. Vilseleder sajten i syfte att tillskansa sig vinning och denna faktiskt lider ekonomisk skada osv

(FB) Bonustrading på andras konton - olagligt?
Nu är jag ingen Advokat. Men Jag har aldrig hört om någon i detta fallet som åkt dit för det. Ta fallet med Johan Karlsson i Aftonbladet artikeln , som dragit hem över 20 miljoner och har problem med skv på alla möjliga sätt pga detta. Han har inte fått problem med Lagen när det kommer till att han lånat konton av folk. han har däremot fått problem när det kommer till vad dom anser vara "pengatvätt" eftersom det är så sällsynt fall och att jag misstänker han har svårt o redogöra för precis varje slant av de transaktioner han gjort med alla personer han lånat konton ifrån.

Om du eller någon annan har sett eller hört något eller kan visa något fall där detta har hänt så vore det uppskattat!
Citera
2024-02-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Nu är jag ingen Advokat. Men Jag har aldrig hört om någon i detta fallet som åkt dit för det. Ta fallet med Johan Karlsson i Aftonbladet artikeln , som dragit hem över 20 miljoner och har problem med skv på alla möjliga sätt pga detta. Han har inte fått problem med Lagen när det kommer till att han lånat konton av folk. han har däremot fått problem när det kommer till vad dom anser vara "pengatvätt" eftersom det är så sällsynt fall och att jag misstänker han har svårt o redogöra för precis varje slant av de transaktioner han gjort med alla personer han lånat konton ifrån.

Om du eller någon annan har sett eller hört något eller kan visa något fall där detta har hänt så vore det uppskattat!

Känner inte till att någon någonsin har åkt dit. Enda sajterna är intresserade av är att kunna konfiskera vinster när nån klantat sig med ip-numret eller liknande och det gör de alldeles utmärkt med avtalsvillkoren, behövs ingen dom för bedrägeri där inte. Sköter man det snyggt är ju bevisbördan dessutom helt omöjlig.

Det jag ville ha fram egentligen var att bara för ingen någonsin åker dit för det och att sidorna aldrig ens anmäler inte gör det lagligt. Det är fortfarande juridiskt sett ganska glasklart bedrägeri.
Citera
2024-02-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Känner inte till att någon någonsin har åkt dit. Enda sajterna är intresserade av är att kunna konfiskera vinster när nån klantat sig med ip-numret eller liknande och det gör de alldeles utmärkt med avtalsvillkoren, behövs ingen dom för bedrägeri där inte. Sköter man det snyggt är ju bevisbördan dessutom helt omöjlig.

Det jag ville ha fram egentligen var att bara för ingen någonsin åker dit för det och att sidorna aldrig ens anmäler inte gör det lagligt. Det är fortfarande juridiskt sett ganska glasklart bedrägeri.
Är det i avtalsvilkoren inte tillåtet att 2 personer under samma ip adress använder var sitt konto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in