Citat:
Ursprungligen postat av
babobaa
Nu är jag ingen Advokat. Men Jag har aldrig hört om någon i detta fallet som åkt dit för det. Ta fallet med Johan Karlsson i Aftonbladet artikeln , som dragit hem över 20 miljoner och har problem med skv på alla möjliga sätt pga detta. Han har inte fått problem med Lagen när det kommer till att han lånat konton av folk. han har däremot fått problem när det kommer till vad dom anser vara "pengatvätt" eftersom det är så sällsynt fall och att jag misstänker han har svårt o redogöra för precis varje slant av de transaktioner han gjort med alla personer han lånat konton ifrån.
Om du eller någon annan har sett eller hört något eller kan visa något fall där detta har hänt så vore det uppskattat!
Känner inte till att någon någonsin har åkt dit. Enda sajterna är intresserade av är att kunna konfiskera vinster när nån klantat sig med ip-numret eller liknande och det gör de alldeles utmärkt med avtalsvillkoren, behövs ingen dom för bedrägeri där inte. Sköter man det snyggt är ju bevisbördan dessutom helt omöjlig.
Det jag ville ha fram egentligen var att bara för ingen någonsin åker dit för det och att sidorna aldrig ens anmäler inte gör det lagligt. Det är fortfarande juridiskt sett ganska glasklart bedrägeri.