Citat:

Ursprungligen postat av 
JojjE_

Jag har använt ett par av de vanligaste AI-verktygen för att generera bilder, och det är ju rätt otroligt vad de kan åstadkomma på bara några få sekunder. 
Men när det kommer till att generera text i en bild, så blir det nästan alltid felstavat. Hur kommer detta sig, och har ni något tips på vad man kan göra för att det ska bli rätt?
Exempel: Jag promptar en AI bildgenerator med "Skapa en bild på en skylt med texten "Flashback"", och det AI:n spottar ur sig är en bild på en skylt med texten "Flaahbeck" eller valfri variation, det blir nästan adrig rätt, trots att jag använder citat-tecken i min prompt.

Kortfattat för att generativ AI inte vet vad den gör egentligen, den försöker skapa en bild som uppfyller så mycket av prompten den kan baserat på träningsdata men precis som språkmodellerna så ser den inte vad den skapar, den har ingen aning om vad det faktiskt föreställer. 
Du kommer ha samma svårigheter om du försöker skapa en viss mängd av objekt eller mer intrikata detaljer på objekten. 
Du får lära dig använda photoshop om du vill fixa sådant.