Citat:
Ursprungligen postat av
AcS
Även jag gissar på löp. Det är inte alla som har uppenbara löp med rumpan upp etc.. En del har tysta löp...
När du går till vet för kastrering, låt denne göra en hälso check up... så är du dubbelt garderad.
Annars kan du satsa på fler leksaker och kanske något att titta på. Säg, fågelmatare utanför fönstret.
En innätad balkong är populär. En video / platta med rullande fågel eller fisk-program...
Du kan ha avslappnande, lugn musik på
Dessa kan du göra oberoende av vad du gör i övrigt, det är aldrig fel som kattägare.
Feliway doftavgivare är väl nästa steg. De är inte helt billiga, men kan hjälpa för en del...
Skall du köra med någon mer än att testa på, försök hitta dom på Ebay eller nåt, så blir det något billigare.
En radikal lösning är att låta henne gå ut... Men det vill jag inte rekommendera om du har lyckats få dom att trivas som innekatter. VI bor på en lugn ort, men ALLA våra grannar sin brukar ha katt, har förlorat minst en katt. Oftast är det järnvägen i närheten som tar dom. Men landsvägen tar också sin andel. Och så några som bara försvann. Stulna?? Räv som patrullerar??
Visste faktiskt inte att de kunde ha tysta löp !! Det kanske är det då. Ska köpa en feliway, det är fler som tipsat om den så tack!
Båda är innekatter då det inte går att släppa ut dem här då jag har samma problem med järnväg och landsväg så extremt mycket lastbilar. Men jag har en meeeeeegs stor balkong som är innätad från tak till golv så de brukar få vara ute när jag är hemma. En kompis katt fastnade i en sån en gång och dog så vågar inte låta de vara där ute jämt och ständigt. Fågelmatare tror jag skarpt på men föreningen är anti sånt så kommer nog inte kunna sätta upp en. Tack för alla tips. Ska testa mig fram lite men det kanske är som du säger, att hon löper så det får bli wnntid hos veterinären snart