Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-29, 20:49
  #1
Medlem
Någon som har tips på hårtrimmer som tar uppåt 40mm längd?
Min gamla Remington HC-5800 funkade väl hyfsat men när den pajade köpte jag en Philips HC9420 som tar upp till 42mm, men den är helt värdelös! Inget händer när man som jag vill ha 38mm högst upp trots att håret är kanske 50mm. Något med kammen kanske är konstigt, håret puttas ner eller jag vet inte? Svårt att se men väldigt lite händer trots att man drar från alla håll.

Så undrar därför om nån har erfarenhet av någon trimmer som tar längre hår? Att bara gå på spec räcker uppenbarligen inte.
Citera
2023-10-29, 21:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashpoff
Någon som har tips på hårtrimmer som tar uppåt 40mm längd?
Min gamla Remington HC-5800 funkade väl hyfsat men när den pajade köpte jag en Philips HC9420 som tar upp till 42mm, men den är helt värdelös! Inget händer när man som jag vill ha 38mm högst upp trots att håret är kanske 50mm. Något med kammen kanske är konstigt, håret puttas ner eller jag vet inte? Svårt att se men väldigt lite händer trots att man drar från alla håll.

Så undrar därför om nån har erfarenhet av någon trimmer som tar längre hår? Att bara gå på spec räcker uppenbarligen inte.

40 MM, vad i he..? En sax, hört talas om det?
Det är 30 mm för långt än vad en man ska klippa sig, och det är generöst beräknat.


Men för att vara on topic. Jag vet att oster eller vad tillverkaren heter har ordentliga trimmers som klarar det.

Edit, ska finnas hundtrimmers som klarar det med. bara att googla. dog clippers
__________________
Senast redigerad av okejkonstigfraga 2023-10-29 kl. 21:19.
Citera
2023-10-29, 22:13
  #3
Medlem
Haha använda hundtrimmer känns ju sådär, men kanske fungerar. Trimmer är bra för då kan jag bara köra fritt på huvudet så kan sambon komma sen och ta sidorna. Vill inte att hon ska få för mycket jobb med sax för då vägrar hon nog till slut.

Men det är kanske ovanligt långt för en trimmer och ingen idé chansa på en dyr variant utan istället prova sig fram bland de billiga. Gamla Remington dög ju trots allt vad jag minns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback