Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackstallion
Betalade ca 8500 kr för service av bilen och för att åtgärda en annan röd lampa. Servicen är utförd (1500kr) och lampan lyser inte längre för service.
Övriga 7000 kr var alltså för att åtgärda en röd lampa (tog bilen till verkstaden själv så bärgning ingår alltså inte i priset), lampan blinkar fortfarande rött. Han på bilverkstaden säger att det är varning för däcktryck och att han kontrollerat trycket som är bra. Han frågade strax efteråt om jag nyligen bytt däck vilket jag inte hade gjort.
Priset består av:
motorolja 5.21 enheter totalt 1250 kr.
Oljefilter 248kr.
Luftfilter 638 kr.
Bromsbelägg fram 2016 kr, 1008 kr/enhet. (han säger att bromsarna var mycket dåliga men ingenting som jag märkt).
castrol edge 0W-30 Castrol 325 kr.
moms 1719 kr.
Han angav inget ungefärligt pris då bilen lämnades in och framförallt blinkar lampan fortfarande rött, min fråga nu vad bör jag göra? Har redan betalt själva priset i samband med att bilen hämtades och kan kan alltså inte helt enkelt låta bli att betala för den andel som inte är service (som han aktivt blev ombedd att göra, eller ingår luftfilter, oljefilter o.s.v i service?).
Betalade du 2 gånger för motoroljan är du definitivt inte vid dina sinnens full bruk!
Bed någon hjälpa dig kolla fakturan/räkningen en gång till.
Återkom även med:
Bil?
Verkstad?
Första bilen?
Din ålder?
Alla serösa bilverkstäder, som är anslutna till MRF, är skyldiga att lämna en kostnadsuppgift - inte förslag - som måste hållas.
10% över kan accepteras om det rör någon sak som berör trafiksäkerheten - men då SKALL bilägaren kontaktas först och medge kostnadsökningen.
Till sist, sätt dig inte vid tangentbordet om du inte är helt nykter, ett råd i all välmening

!