2023-10-29, 06:33
Medlem
Jag undrar om det finns folk här, bortsett från alla efterblivna troll med meningslösa inlägg, som faktiskt har erfarenhet på något sätt av alla sk HVB-, SIS- och allt vad de nu heter hem, som kan berätta sanningen om vad som pågår där.

Min uppfattning är att dessa hem drivs av kriminella som tjänar stora pengar på detta, efter att M sålt ut vår välfärd tillsammans med S till kapitalets och maffians krafter. Hemmen styrs och drivs av pedofiler, gangsters, kåkfarare, WT, sk "ungdomsarbetare" som tidigare själva varit bovar och fortsätter att vara detta i smyg.

Har någon unge någonsin haft någon nytta av dessa hem? Min uppfattning är att allt blir bara värre på dessa hem.

Min åsikt är att samtliga dessa hem ska stängas, folk ska massarresteras och skickas till fängelseläger som driver dessa hem och att staten ska driva vård av unga med underliggande problematik.

Dessa hem är politisk fråga, då det politikerna medvetet inte vill lösa några problem, eftersom här finns mycket pengar att tjäna på problemungar.

Snälla, dela med er av era erfarenheter.
Citera
2023-10-29, 06:47
Det vet inte jag men jag kan tänka att om ålderdomen skulle visa sig odräglig ensam att jag då hellre tar mig in på sup, särskild utskrivningsprövning, och ruttnar bort med vård istället för att göra det ensam.
HVB-hem är väl nått liknande, kanske som en frisk fläkt, en oas, från stress och vardag. För att nå målet HVB-hem eller Sup åldringsvård så kan man välja brott av olika styrkor och kulörer.
Citera
2023-10-29, 07:12
Medlem
Ja, de flesta styrs av kriminella. Precis som fler och fler vårdcentraler runt om i landet.
Citera
2023-10-29, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe
Ja, de flesta styrs av kriminella. Precis som fler och fler vårdcentraler runt om i landet.
Ja, välfärdsbrottsligheten är lönsam och den humanitära stormakten Sverige har inga verktyg att stoppa kriminella som mjölkar systemet exempelvis via privata vårdcentraler, då riskerar nämligen politikerna att klassas som rasister..

Välfärdsbrottsligheten kalasar också på HVB-hem, även här är det många personer som politikerna väjer för därför att de har en "lika bra men varierad hudfärg". Flera bossar för HVB-hem cashar ut stora belopp för liten leverans

Skattebetalarnas förening borde granska detta
Citera
2023-10-29, 09:08
Medlem
Många invandrare styr över dessa hemmen, det går att generera pengar till villor och hus, man får mycket betalt i HVB branschen. 4000kr per individ per dygn får hemmet in.
Citera
2023-10-29, 10:13
Medlem
Bra skulle jag säga.
Citera
2023-10-31, 23:26
Min erfarenhet är att det verkar mer regel än undantag att det är Slödder som tjänar grova pengar (:Blodspengar!) när de förstör livet för många av de ungdomar de fått i uppdrag att hjälpa. Jag bodde själv i några vanliga så kallade 'familjehem' i sena tonåren, har ej vistats på vare sig HVB eller SiS, men jag fick nog med jävelskap i a f.
De kriminella familjehemsföräldrarna har tillsammans med sina egna biologiska barn även fortsatt förfölja mig i årtionden efter att jag flyttat från dem. De ingår i ett större nätverk av korruption som bland annat ska hindra mig att stämma dem på skadestånd.
Ja, de är WT, värsta sortens pack.
Citera
2024-07-21, 03:27
Medlem
Jag har bott på 3 olika hvbhem sedan jag var 14. Det första var från 15-19 år både tjejer och killar 7 platser. Jag var yngst. Det var lugna ungdomar utom jag haha. Ingen behandling alls och man märkte att ingen av personalen brydde sig så mycket. Gjorde små saker väldigt stora och en av personalen berättade jag lite kort för om en våldtäkt jag blev utsatt för i 9 års åldern. Det ända hon gjorde var att tvinga mig berätta för min pappa som utsatt mig för misshandel och vanvård under min uppväxt och sedan ringde personalen min soc oxå.
Bodde där i ett år

Sedan blev jag skickad till hvb Hagen i kullavik (gryningvård) 14-19 år både tjejer och killar. Kan skriva en bibel om det. Det fanns några eldsjälar i personalen det ska jag inte gömma undan. Men dom blev öppet mobbade av resten av personalen. Det va otroligt blandat med ungdomar där. Våldtäktsmän som blivit släppta från SIS, missbrukare, hedersförtryckta, ungdomar med psykisk funktionsnedsättning och vissa var bara där för att dom hade snott något litet i en butik eller liknande. Vanligt vis bodde man där från några dagar upptill 6 månader. Jag var där mycket längre än så. Gick in i en djup depression. Mycket drama bland ungdomarna men många fick ju inte gå ut så inte så konstigt. Vissa personal va väldigt lata och bara satt i kontoret med deras mobil och låtsades jobba. Många av personalen snackade skit om både andra personal och ungdomar. Några berättade detaljerat för flera av ungdomarna om sina egna trauman, inte bara på det sättet att få oss att inte känna oss ensamma utan mer för att dom själva ska få lätta på hjärtat som att vi är terapeuter😂
Nån gubbe där la alltid snuskiga kommentarer.
Finns väldigt mycket att säga om det skitstället

Den tredje va det bästa. Bra personal och personaldynamik. Man märkte att dom flesta faktiskt brydde sig. Lugn stämning bland ungdomarna. Man fick verkligen en hemkänsla. Man kunde prata med nästan alla i personalen. Kände mig så hemma där saknar det verkligen.
Citera
2025-10-17, 10:45
Medlem
Vilka är de som hamnar där i första hand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in