Citat:
Ursprungligen postat av
TheFlyingFarang
Här har du Balfourdeklarationen:
Käre Lord Rothschild,
Det bereder mig stor glädje, att å regeringens vägnar överbringa Eder följande deklaration av medkänsla med de judiska sionisternas strävanden, vilka har blivit underställda och bifallna av kabinettet:
"Regeringen ser med välvilja på en i Palestina upprättad nationell hemvist för det judiska folket och kommer att på bästa sätt bemöda sig om att underlätta verkställandet av denna avsikt, under den otvetydiga förutsättningen att intet må göras som kan inverka menligt på de mänskliga eller religiösa rättigheterna hos befintliga icke‑judiska samhällen i Palestina, eller de rättigheter och den politiska ställning som åtnjuts av judar i något annat land."
Jag skulle vara tacksam om Ni ville göra denna deklaration veterlig för den Sionistiska federationen.
Eder tillgivne
Arthur James Balfour
Uppenbarligen klarar inte palestinierna/muslimerna att leva sida vid sida av Iraelerna/judarna och då får man tyvärr dela upp dem.
Det finns gott om muslimer som lever i Israel, ungefär 18% av befolkningen är Muslimer och nära 2 miljoner palestinier jobbar (Jobbade) i Israel.
Varför klarar inte Palestinierna av att skapa en sekulär stat?
Uppenbarligen fick Israel extremt stort stöd av Storbritannien och USA.
Detta område var dessutom fyllt med beduiner.
Regeringen ser med välvilja på en i Palestina upprättad nationell hemvist för det judiska folket och kommer att på bästa sätt bemöda sig om att underlätta verkställandet av denna avsikt, under den otvetydiga förutsättningen att intet må göras som kan inverka menligt på de mänskliga eller religiösa rättigheterna hos befintliga icke‑judiska samhällen i Palestina, eller de rättigheter och den politiska ställning som åtnjuts av judar i något annat land."
Jag skulle vara tacksam om Ni ville göra denna deklaration veterlig för den Sionistiska federationen.
Läs.... Här började man från dag 1 göra det man inte skulle, dvs undanskuffa araber och muslimer. Konstigt att allt ballade ur. 48 när FN deklarerade deras självständighet som stat.
Fan vad folk är tröga