Citat:
Ursprungligen postat av
haresEar
Vad i min text är otydligt? Jag skrev hur många civila offer kriget som USA drev stod för. Du verkar ha missat de otaliga filmer som finns på amerikansk militär och hur de dödade civila. Missade du även filmer å bilder på totalt slaktade israeler?
2000 miljarder i bistånd till Palestina, verkar ha använts bra av Hamas, Sverige kan ta på sig ett stort paket av stöd till terroristerna.
Folket på gatorna som applåderade när Hsmaskrigare kom tillbaka med kidnappade, döda och halshuggna. Nu är det inte lika roligt.
Förstå mig väl när jag skrev att det blev MASSIVA demonstrationer mot t.ex Irakkriget, Vietnamkriget etc. USA har ensamt dödat mer civila än samtliga länder i världen gjort tillsammans sedan 2:a världskriget. Men USA är västvärldens ledare, och precis som Israel så tillåter USA dem att agera utan tyglar, och världens ledare håller käft. Men folket, ja opinionen är tydlig. Och när Hamas attackerade Israel så visste man inte till en början att dem hade dödat en massa civila (halshuggna barn är påhitt) och därmed hyllade många deras aktion.
Men, och det är ett stort MEN, man kan förstå Hamas hat och hämndlyster mot Israel och samtliga människor där som fördrivit deras föräldrar och förfäder från deras hem, massakerat dem i årtionden, sett sina syskon, vänner, nära och kära dödas, förtryckas och isoleras i årtionden. Det är helt otroligt att folk inte inser att det föder terrorism PRECIS som USA:s agerande i Mellanöstern fött terrorism och hat.