2023-11-03, 19:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Liksom hos Ryssland så är lögnen Hamas modus operandi.
"12 timmar kvar av diesel på sjukhusen sen stängs kuvöserna ned"-status har det varit i två veckor nu.
Citera
2023-11-03, 19:51
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Enligt IDF var det Hamas som utnytjade ambulanserna till annat. Så får se om det samma sak som med sjukhuset. Det visade sig att Hamas ljög då.
Sväljer allt med hull och hår.
Bilder från platsen var brutal och finns här i feeden. Massa döda civila. Vad kan rättfärdiga en sådan attack? Inga vapen syns, kvinnor och barn män o delar. Alltså va fan hur är detta okej? Hur?
Dom bryter mot internationell lag Israel. Hur fan kan du stå bakom det. Det säger ju hur jävla korrupt du är som person och hur farlig du är.
Citera
2023-11-03, 19:52
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Som jag sagt tidigare.
Dom som stödjer Israel och fördömer Ryssland är sjuka i huvudet och bör söka vård.
Citera
2023-11-03, 19:59
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Hur kunde den mest bevakade gräns i världen bli överrumplade av skäggtomtar i paragliders?
Hur kan man stå bakom ett land som ockuperar mark olagligt, har en korrupt ledare, kan inte hålla sin enormt påkostade och övervakade gräns intakt och bombar skolor och ambulanser utan att veka minsta ångerfulla. Är det djävulen vi har att göra med?

Israel är en stat i psykos och man bör verkligen få på dom en tvångströja och lite lugnande.
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-11-03 kl. 20:12.
Citera
2023-11-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Sväljer allt med hull och hår.
Bilder från platsen var brutal och finns här i feeden. Massa döda civila. Vad kan rättfärdiga en sådan attack? Inga vapen syns, kvinnor och barn män o delar. Alltså va fan hur är detta okej? Hur?
Dom bryter mot internationell lag Israel. Hur fan kan du stå bakom det. Det säger ju hur jävla korrupt du är som person och hur farlig du är.

Det är väl bättre och vänta och se vilka bevis IDF tar fram i stället för bestämma innan att IDF är skyldiga. Hamas har fejkat mycket. Så jag väntar och ser. Det kan visa sig att IDF begick ett fel, då ska man döma.

Jag kan tycka att man ska förstå att Israel minskade på säkerhetsmarginalerna efter 7:e oktober. Jag hade förväntat mig ännu hårdare tag från Israel efter de bilder, videos och beskrivningar jag har hört.

Det sagt jag tycker Israel agerar mot sin egen säkerhet. De borde vara lite smartare. Samtidigt som de går hårt fram måste de ge palestinierna en framtid. Men här kommer problemet - bosättarna på västbanken - många av dem är i princip Israels svar på Hamas.
Citera
2023-11-03, 20:23
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Som väntat så får inte Hamas något nämnvärt stöd av Hizbollah. Hizbollah saknar helt enkelt bollar att ordentligt gå på Israel, man tvår också sina händer från 7 oktober-attacken.
Lite kredd får man ändå ge HZB att inte gräva sin egen grav. Nu är Hamas kastade till vargarna och operation utrensning kan fortsätta för fullt!
Vilket antiklimax för Hamas-terroristerna. Nu står Hamas ensamma och ska få betala för ohyggligheterna de begick den 7 oktober. De hade givetvis satsat allt på ett regionalt storkrig men nu verkar någon hålla ett hårt grepp om både Hezbollah och Iran i pungen.
Citera
2023-11-03, 20:26
Medlem
Citat:
Vadå fakta? Du använder ord du inte ens vet vad dom betyder. Vilken jävla fakta?!

Du är för kollektiv bestraffning på nations nivå.
Du är antingen sjuk i huvudet eller bara ond anser jag.

Att utplåna Hamas är inte att kollektivt bestraffa en hel nation. Eller menar du att alla på västbanken är Hamas? Isf så får de stå sitt kast när de startade det här kriget den 7e oktober.
Citera
2023-11-03, 20:31
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Att utplåna Hamas är inte att kollektivt bestraffa en hel nation. Eller menar du att alla på västbanken är Hamas? Isf så får de stå sitt kast när de startade det här kriget den 7e oktober.
Dom på västbanken har inget med 7e oktober att göra. Ingen utom hamas soldaterna visste något. Annars hade det kommit fram fattar du väl.
Jag antar att Israels hitrate är Civila vs Hamas 99% - 1%

Hamas soldaterna är i tunnlarna och där vågar inte IDF gå in. Så då bombar dom hej vilt istället för att skapa kaos.
Citera
2023-11-03, 20:34
Medlem
Citat:
Dom på västbanken har inget med 7e oktober att göra. Ingen utom hamas soldaterna visste något. Annars hade det kommit fram fattar du väl.
Jag antar att Israels hitrate är Civila vs Hamas 99% - 1%

Hamas soldaterna är i tunnlarna och där vågar inte IDF gå in. Så då bombar dom hej vilt istället för att skapa kaos.

Jag skrev fel, menade Gaza så klart.

Men du menar alltså att Gaza enbart består av hamas? Isf kommer alla i Gaza att dö då Israel kommer utplåna hamas.

Varför ska de gå in i tunnlarna när de kan oskadligöra Hamas inne i tunnlarna ändå?
Citera
2023-11-03, 20:43
Medlem
Citat:
Jag förstår att juden är blind av hat och avtrubbad av förintelsen men omvärlden som backar Israel och inte försöker lugna ner situationen är dom riktigt vidriga personerna. Gud ser allt. Samvete är ingen konstruktion av evolutionen av en slump. Folk vet vad som är rätt. Men feghet och köttets luster tar över.
Vi i den fria, demokratiska och civiliserade världen står helt bakom Israel och deras försvarskrig.
Fråga den muslimska terrororganisationen Hamas hur den hade tänkt sig utvecklingen.
Förmodligen som nu, hör bara på tokdåren från Hizbollah idag.
Citera
2023-11-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Vad blev det av Hizbollahs tal? Var det bara tomtugg? Vad var innehållet förutom massa hot och hat mot USA och Israel?

Hizbollahs ledare varnade att om Gaza faller kommer en ny front att inledas från Libanon.
Citera
2023-11-03, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Vi i den fria, demokratiska och civiliserade världen står helt bakom Israel och deras försvarskrig.
Fråga den muslimska terrororganisationen Hamas hur den hade tänkt sig utvecklingen.
Förmodligen som nu, hör bara på tokdåren från Hizbollah idag.

Är det civiliserat och försvar att på 3 v döda 3500 oskyldiga barn? Hur är du funtad i huvudet? Tror inte du sett varken bilder eller videos på dessa slaktade barn uppradade på bilhuvar, människors desperation efter att hitta sina familjer, vatten, mat.

Vilka vi? Har du missat alla demonstrationer i världen?

Israeler och judar världen över har protesterat, inte ens de tycker det är försvar.

Du måste vara helt empatistörd och en ensam jävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in