• 1
  • 2
2023-10-28, 00:23
Medlem
Extremeflys avatar
Hej.

Jag har läst och jag har hört av polis.

Stämmer det att det är fritt fram att begå bedrägeri så länge summan är under en viss summa?

Låt säga 500 kr allt under utreda inte eftersom det skulle kosta mer än det smakar fler som hört detta och vart går gränsen?

Så även om de skulle vara under 500 så är de lika safe att använda sitt egna nummer?
Citera
2023-10-28, 00:29
Medlem
Extremeflys avatar
Bedrägeri fritt fram

Hej.

Stämmer det att det är fritt fram att begå bedrägeri så länge summan är under en viss summa?

Låt säga 500 kr allt under utreda inte eftersom det skulle kosta mer än det smakar fler som hört detta och vaet
Citera
2023-10-28, 00:35
Medlem
sommarlovs avatar
Javisst, använd ditt eget nummer.
Ingen skulle kunna misstänka något.
Citera
2023-10-28, 00:39
Medlem
sunlesss avatar
Använder du ditt riktiga namn så fungerar det utmärkt.
Citera
2023-10-28, 00:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hej.

Låt säga 500 kr allt under utreda inte eftersom det skulle kosta mer än det smakar fler som hört detta och vaet
Det är nog lättare att komma undan med bedrägerier i storstadsområdena än i mindre städer. Det handlar först och främst om prioriteringar. Storstadsområdena är överbelamrade med allt från ringa stöld (snatteri) till gängmord.
Småstäderna har det lite lugnare och där kan polisen göra sitt jobb även när det gäller mindre brott.

Göm inte bort att den du gör bedrägeriet mot kan få rätt på din identitet. I min värld är 500kr värt att bryta ditt ben, om du skulle blåsa mig på en nyckelharpa på blocket så skulle jag leta efter dig.
Citera
2023-10-28, 00:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Javisst, använd ditt eget nummer.
Ingen skulle kunna misstänka något.
Vad grundar du det på i så fall?
Citera
2023-10-28, 00:50
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Använder du ditt riktiga namn så fungerar det utmärkt.

Källa på de?
Citera
2023-10-28, 00:52
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det är nog lättare att komma undan med bedrägerier i storstadsområdena än i mindre städer. Det handlar först och främst om prioriteringar. Storstadsområdena är överbelamrade med allt från ringa stöld (snatteri) till gängmord.
Småstäderna har det lite lugnare och där kan polisen göra sitt jobb även när det gäller mindre brott.

Göm inte bort att den du gör bedrägeriet mot kan få rätt på din identitet. I min värld är 500kr värt att bryta ditt ben, om du skulle blåsa mig på en nyckelharpa på blocket så skulle jag leta efter dig.

Inga problem med brutna ben. Men då blir de målvakt i sådana fall man får ha, eller krypto. Men låt säga en romans, fast de är ingen romans, Men man låtsas från tjejens sida att det är en romans.

Kan du swisha min storebror 1000 kr för han sitter fast i London och har problem med sitt ena betalkort.

Den borde funka?
Citera
2023-10-28, 01:00
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Inga problem med brutna ben. Men då blir de målvakt i sådana fall man får ha, eller krypto. Men låt säga en romans, fast de är ingen romans, Men man låtsas från tjejens sida att det är en romans.

Kan du swisha min storebror 1000 kr för han sitter fast i London och har problem med sitt ena betalkort.

Den borde funka?
Du får väl pröva, låter som klassiska Nigeriabrev i mina öron fast digitalt.
Finns en tråd någonstans här där vi drivit med dem så in i helvete! Tror det är den här men orkar inte kolla då det fanns rätt många likartade trådar. (FB) Nigeriabrev (och liknande scams – Sammanfogad)
Citera
Bannlyst
Citat:
Källa på de?

Jag är källa på det!

Bedrägerier med ditt riktiga namn ger en "autenticitet" som inte går att förringa, lyssna på oss!
Citera
Medlem
StoreSvartes avatar
Sysslar själv med bedrägerier sen fem år tillbaka och använder mitt riktiga namn och nummer. Gränsen ligger på 700kr ungefär så håll dig under det.

Om du använder ett fejkat namn åker du på urkundsförfalskning vilket betyder att straffet är högre och polisen kommer utreda det. Men använder du alltid ditt riktiga namn så är det lugnt.
Citera
2023-10-28, 01:09
Medlem
Citat:

Den borde funka?

Kan väl säga så här mycke: Bedragare står inte högt i kurs någonstans i samhället, inte ens bland kriminellt folk. Det har hänt att bedragare på blocket och facebook fått påhälsning av folk med kraftigt våldskapital som inte är så noga med lagboken.

En del andra bilskojare, företagsfifflare och andra storbedragare lever livet ut rädda och tittandes över axeln.

Räkna också med att när ditt rykte som bedragare är ute är du rökt socialt överallt, utom hos riktigt white trash.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in