• 2
  • 3
2023-10-27, 12:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Du tror inte jag vet vad problemet är?
Läste du ens det jag skrev efteråt?
Du trodde ju på allvar att bara för att du inte fick dina brev så skulle du inte behöva betala?

Har du någon ANING om hur hårt jag fick kämpa när jag plötsligt fick en inkasso från ett företag där de påstod att jag hade läkartid trots att ingen hört av sig till mig om det? De påstod att jag fått brev (som aldrig kommit).

Nu hade de gjort ett enkelt fel (jag var inte ens "kvalificerad" att få träffa en läkare hos dem enligt deras egen reception, och jag råkade dessutom ha covid just den dagen och hade avbokat ALLT jag var medveten om. Tre samtal och ett utförligt skriftligt brev, en hel A4, innan det togs bort.

Min poäng är:
1 posten går inte att lita på
2 du borde ha hört av dig till dem självmant, du visste ju att du var skyldig pengar
3 skriv ett utförligt brev, skicka via riktig post så det diarieförs.
Citera
2023-10-27, 17:12
Medlem
Citat:
Hej.
Det är såhär att jag är skyldig Ropo Capital strax över 2000 kr.
Jag hade en avbetalnimgsplan hos dem som de avbröt pga att jag inte följde den. Nu har de inkasserat hela skulden.
Jag hade ingen avsikt att inte betala. Jag hade bara inte fått hem några brev från dem. Inte heller såg jag något på Mina Sidor. Så jag trodde att de inte hade aktiverat min plan bara.
Kändes löjligt så jag ringde dem idag. De sa att skulden inkasserats och att förfallodagen var igår. Jag förklarade läget men det gav ingen effekt.

Jag kan inte betala 2000 idag då jag har andra lån som behöver betalas också. Detta kom ju som en överraskning. Jag kan dock betala hela summan vid nästa månadslön i november.

Kommer det hinna gå till kronofogden tills dess? Jag vill helst skippa det. Jag har ingen familj att låna av. Vad gör jag?

De kostar för dom att skicka vidare skiten, försök prata med en chef om du hamnar med en ung kvinna som inte begriper service och kan vara lite ödmjuk (tyvärr ofta kvinnor och yngre sådana som slaviskt följer regler och som aldrig kan vara lite skön och göra avsteg ibland)
Citera
2023-10-27, 17:33
Medlem
Citat:
Hej.
Det är såhär att jag är skyldig Ropo Capital strax över 2000 kr.
Jag hade en avbetalnimgsplan hos dem som de avbröt pga att jag inte följde den. Nu har de inkasserat hela skulden.
Jag hade ingen avsikt att inte betala. Jag hade bara inte fått hem några brev från dem. Inte heller såg jag något på Mina Sidor. Så jag trodde att de inte hade aktiverat min plan bara.
Kändes löjligt så jag ringde dem idag. De sa att skulden inkasserats och att förfallodagen var igår. Jag förklarade läget men det gav ingen effekt.

Jag kan inte betala 2000 idag då jag har andra lån som behöver betalas också. Detta kom ju som en överraskning. Jag kan dock betala hela summan vid nästa månadslön i november.

Kommer det hinna gå till kronofogden tills dess? Jag vill helst skippa det. Jag har ingen familj att låna av. Vad gör jag?

Berätta att du har fått en vattenläcka och böla nästan om alla grejer du haft otur med det senaste. Sen nämner du att de kostar ju för dom att skicka vidare den till faktura hantering. Be om att få dom att hjälpa dig att flytta fram betalningsdatum en månad, spinn vidare som fan.

Är det en ung kvinna så brukar dom vara jävligt torra och följa regler slaviskt som robotar så be om att få prata med en chef eller något isåfall.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in