• 1
  • 2
2023-10-26, 18:16
Medlem
De flesta om man läser på flashback eller internet, vill begå självmord och ta sina liv. Om man får fel i något i livet.

Varför vill dom det? Finns tusentals trådar om detta på flashback, även andra sajter som flashback.

Det finns mening med livet, man lever en gång bara. Okej, du kanske dör en vacker dag, men lev tills dess.

Ha sex, ät mat, köp kläder, simma på badhuset, hyr filmer, lyssna på musik. Det finns mycket att göra, så varför bli så ledsen över en liten grej? Har aldrig förstått detta, att de flesta i Sverige verkar deprimerade om flashback representerar Sverige.

Det är viktigt att leva livet i lugn och ro, och ta en dag i taget, annars är det klart man blir självmordsbenägen. Så tänk inte längre på döden, fantisera om något annat vid döden, t.ex ett högre ställe vid döden. Som är fantastiskt bra även det, men tills dess lever du.
Citera
2023-10-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
De flesta om man läser på flashback eller internet, vill begå självmord och ta sina liv. Om man får fel i något i livet.

Varför vill dom det? Finns tusentals trådar om detta på flashback, även andra sajter som flashback.

Det finns mening med livet, man lever en gång bara. Okej, du kanske dör en vacker dag, men lev tills dess.

Ha sex, ät mat, köp kläder, simma på badhuset, hyr filmer, lyssna på musik. Det finns mycket att göra, så varför bli så ledsen över en liten grej? Har aldrig förstått detta, att de flesta i Sverige verkar deprimerade om flashback representerar Sverige.

Det är viktigt att leva livet i lugn och ro, och ta en dag i taget, annars är det klart man blir självmordsbenägen. Så tänk inte längre på döden, fantisera om något annat vid döden, t.ex ett högre ställe vid döden. Som är fantastiskt bra även det, men tills dess lever du.

För att kriga måste man väl vara beredd att omfamna döden och då är man stark.
Citera
2023-10-26, 18:22
Medlem
Ett tillägg, även denna tråden, (FB) Tycker du att livet är värt att leva? hälften av alla flashbackare ser ingen mening med livet, men jag kan garantera att det finns mening!

PK människor har oftast jätte mycket mening med livet, om ni blir PK istället kanske ni finner en mening.

Glädje finns mycket av, och bara man tar emot den. Man behöver inte resa utomlands för att få glädje till exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
För att kriga måste man väl vara beredd att omfamna döden och då är man stark.

Man skall inte bry sig om döden, den sker i slutet ändå. Inget man behöver tänka på, gör annat än tänka på döden. Upplev och gör grejer istället.

Det finns så pass mycket mening med livet att det är fint att även skaffa barn, och ge dom en chans i livet. Även om dom också kommer att dö en vacker dag.
Senast redigerad av Ravensheld 2023-10-26 kl. 18:26.
Citera
2023-10-26, 18:26
Medlem
Det finns ingen mening med livet men just ditt liv kan ha en mening.
Citera
2023-10-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSvantesson
Det finns ingen mening med livet men just ditt liv kan ha en mening.

Allas liv har mening med livet, mitt råd är läs denna tråden:

(FB) Duscha i kallt vatten hjälper psykiska problem

Det är psykiska problem som skapar mindre mening med livet, får du bort dom via mediciner eller annat så lev livet sedan, lugn och ro är bra också att vara lugn som människa minskar stress.
Citera
2023-10-26, 18:30
Medlem
Citat:
Allas liv har mening med livet, mitt råd är läs denna tråden:

(FB) Duscha i kallt vatten hjälper psykiska problem

Det är psykiska problem som skapar mindre mening med livet, får du bort dom via mediciner eller annat så lev livet sedan, lugn och ro är bra också att vara lugn som människa minskar stress.
Jag klickar inte på länkar. Du förstod uppenbarligen inte . Livet har inte någon mening, universum har ingen mening men du är säkert meningsfull för dina barn och dina föräldrar.
Citera
2023-10-26, 18:30
Medlem
HasseBanans avatar
Svaga är de nog inte alltid, men en del kan vara rejält bortskämda och kanske curlade under sin barndom. Jag skrev i en annan tråd här att jag ofta förvånats över folk som blir deprimerade eller självmordsbenägna för egentligen rena I-landsproblem. Nej, man ska väl inte "tävla" i vem som haft det sämst eller värst, men själv har jag gått igenom hur mycket skit som helst och haft ständiga motgångar från tonåren och hela mitt vuxna liv. trots det har jag inte velat ge upp, även om även jag självklart haft perioder i mitt liv där jag verkligen ifrågasatt livets mening och vad det är för mening med att fortsätta.

Överlevnadsinstinkten hos människan är något grundläggande, men även om samhället ser ut som det gör idag, med en destruktiv politik som pågått i decennier, har vi ändå haft det mycket bättre än i många andra länder, med ett socialt skyddsnät som har fångat upp människor som av olika anledningar inte klarar sig själva.

I t.ex. USA finns inte samma skyddsnät och därför tvingas människor själva ta tag i sina liv, även om de med svenska mått mätt inte skulle klara det.

Att vi haft det så bra så länge har urholkat den grundläggande överlevnadsinstinkten, då många har kunnat leva relativt bra liv utan att ha behövt anstränga sig särskilt mycket. Det gör också att många "tappar hoppet om livet" även vid små motgångar.
Citera
2023-10-26, 18:32
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
PK människor har oftast jätte mycket mening med livet, om ni blir PK istället kanske ni finner en mening.

Överlag gör du rätt ytliga analyser av vad som ofta är komplexa problem.

Sen att du skriver sädår gör det ju uppenbart att du bara driver.
Citera
2023-10-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Svaga är de nog inte alltid, men en del kan vara rejält bortskämda och kanske curlade under sin barndom. Jag skrev i en annan tråd här att jag ofta förvånats över folk som blir deprimerade eller självmordsbenägna för egentligen rena I-landsproblem. Nej, man ska väl inte "tävla" i vem som haft det sämst eller värst, men själv har jag gått igenom hur mycket skit som helst och haft ständiga motgångar från tonåren och hela mitt vuxna liv. trots det har jag inte velat ge upp, även om även jag självklart haft perioder i mitt liv där jag verkligen ifrågasatt livets mening och vad det är för mening med att fortsätta.

Överlevnadsinstinkten hos människan är något grundläggande, men även om samhället ser ut som det gör idag, med en destruktiv politik som pågått i decennier, har vi ändå haft det mycket bättre än i många andra länder, med ett socialt skyddsnät som har fångat upp människor som av olika anledningar inte klarar sig själva.

I t.ex. USA finns inte samma skyddsnät och därför tvingas människor själva ta tag i sina liv, även om de med svenska mått mätt inte skulle klara det.

Att vi haft det så bra så länge har urholkat den grundläggande överlevnadsinstinkten, då många har kunnat leva relativt bra liv utan att ha behövt anstränga sig särskilt mycket. Det gör också att många "tappar hoppet om livet" även vid små motgångar.

Jag kan vetenskap väldigt mycket, och min sammanfattade mening är att är man PK så kommer man längre i livet, särskilt i Sverige.

Det är dom som är rasister eller satanister, narkomaner, som får psykiska problem. De flesta andra mår väldigt bra, så lär dig gilla invandrare etc i samhället. Så skall du och andra också lyckas.
Citera
2023-10-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Överlag gör du rätt ytliga analyser av vad som ofta är komplexa problem.

Sen att du skriver sädår gör det ju uppenbart att du bara driver.

Hur gammal är du? Hur vet du mer om vetenskap än vad jag gör, jag är nästan 33 år gammal så jag borde veta mer om vetenskap, särskilt om du är född 03:a, vilket jag inte tror du är dock.
Citera
2023-10-26, 18:45
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Jag kan vetenskap väldigt mycket, och min sammanfattade mening är att är man PK så kommer man längre i livet, särskilt i Sverige.

Det är dom som är rasister eller satanister, narkomaner, som får psykiska problem. De flesta andra mår väldigt bra, så lär dig gilla invandrare etc i samhället. Så skall du och andra också lyckas.

Jag är före detta SD:are som lämnat partiet sedan några år. Inte för att jag inte fortfarande är emot den generösa invandringspolitiken, men för att partiet drar till sig många med en hatisk och rasistisk jargong som jag inte kunnat identifiera mig med. Nivån är för låg helt enkelt, och för mig är SD idag endast populister som gillar att kittla de ständigt missnöjdas öron. Hur mycket har de annars rent konkret visat att de värnar om svenskarna och svenska värderingar, som de alltid talar sig varma för?

Nu dansar de efter Kristerssons pipa och har accepterat att inte få en enda ministerpost trots att de blev andra största partiet i senaste valet, det är mycket svagt, och jag har börjat ledsna på att dess anhängare anser att endast invandrare begår brott och mord. Finns det verkligen inga svenska eller ljushyade kriminella kvar längre?

Det behövs ett parti som handlar och inte bara snackar.

Psykologin bakom är att SD vill växa genom ett ökat missnöje, men att göra något konkret av sin politik är underordnat.
Citera
2023-10-26, 18:45
Man tröttnar på allt du räknar upp. Jag har levt färdigt. Jag har upplevt allt redan.

Sen vadå en dag i taget? Jag vill leva så men då blir man garanterat hemlös om 20år. Min hyra kommer vara 22 000 i månaden om inflationen håller i sig. Pensionen kommer vara 14 000 trots heltidsarbete hela livet med tjänstepension. Det kommer fattas 8000 i månaden bara för att betala hyran. Sen minst 5000 till för att bara överleva. Så jag måste täcka upp 13 000 i månaden själv.

Så hur skall jag se positivt på det? Att politikerna totalförstört Sverige på bara 35år. Jag måste spara ihop minst 3 miljoner på 20år för att inte bli hemlös. Jag måste jobba häcken av mig resten av livet för att dra in de 35k netto varje månad som jag behöver för att lyckas med det. Verkligen härliga framtidsutsikter. Jobba rätt ner i graven.

Svenska pensionärer blir redan nu hemlösa i drivor. Det är ingenting jämfört med vad som väntar. Det blir det nya "Vi såg det inte komma".
Senast redigerad av Juristen08 2023-10-26 kl. 19:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in