Citat:
Ursprungligen postat av
Ravensheld
Jag kan vetenskap väldigt mycket, och min sammanfattade mening är att är man PK så kommer man längre i livet, särskilt i Sverige.
Det är dom som är rasister eller satanister, narkomaner, som får psykiska problem. De flesta andra mår väldigt bra, så lär dig gilla invandrare etc i samhället. Så skall du och andra också lyckas.

Jag är före detta SD:are som lämnat partiet sedan några år. Inte för att jag inte fortfarande är emot den generösa invandringspolitiken, men för att partiet drar till sig många med en hatisk och rasistisk jargong som jag inte kunnat identifiera mig med. Nivån är för låg helt enkelt, och för mig är SD idag endast populister som gillar att kittla de ständigt missnöjdas öron. Hur mycket har de annars rent konkret visat att de värnar om svenskarna och svenska värderingar, som de alltid talar sig varma för?
Nu dansar de efter Kristerssons pipa och har accepterat att inte få en enda ministerpost trots att de blev andra största partiet i senaste valet, det är mycket svagt, och jag har börjat ledsna på att dess anhängare anser att endast invandrare begår brott och mord. Finns det verkligen inga svenska eller ljushyade kriminella kvar längre?
Det behövs ett parti som handlar och inte bara snackar.
Psykologin bakom är att SD vill växa genom ett ökat missnöje, men att göra något konkret av sin politik är underordnat.