2023-10-27, 08:40
Medlem
ImTheMans avatar
I princip bra om det verkställs, man ska inte komma hit och skapa skälen för att stanna efter att man kommit hit, oavsett om det är genom att skända Koran eller komma ut som bög, konvertera osv
Citera
2023-10-27, 08:49
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nroz
Salwan Momika brände koraner i syfte att inte bli utvisad till muslimska Irak utsättas för tortyr i sitt hemland.

Blir han utvisad, utsatt för tortyr, då bekräftar hans budskap med koranbränning just detta!

Rasistiska muslimer njuter, vill bestraffa döda honom, han behöver livvakter i Irak

Kommunister har nu blivit de nya nazisterna, som vill utvisa "felt person" som ljugit om uppgifter

Finns säkert 100 000 invandrare och muslimer som ljugit precis som Salwan Momika, men får stanna leva på bidrag, utvisas inte, för de är rätt personer!

Vi utvisar inte personer med hotbild och risk för förföljelse, i deras hemland. Moment 22 här.
Citera
2023-10-27, 08:50
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Så Afganer eller Somalier gå absolut inte att utvisas. Då skall det protesteras och göras allt för att dessa skäggiga raketforskare ska få stanna pga att deras länder är lite osäkra. Även dom som begår allvarliga brott här verkar det vara svårt att utvisa av någon anledning.

Här har vi en person som har ett pris på sitt huvud av hela världens muslimer, ja då går det utmärkt att utvisa.

Är det inte dags att babtikhäxorna och vänstern i sann humanism går ut på torget och protesterar igen?

Fast varför är det upp till batikhäxorna att protestera för högerns sak? Det är såhär det lät när polisen sköts ihjäl i Göteborg: "varför går inte alla BLM-aktivister ut och protesterar nu?" när den egentligen frågan är "varför går inte högern ut och för en gångs skull visar lite missnöje?"

Sen vet jag egentligen inte vad det är för protester du pratar om, en och annan individ har protesterat men utvisningar sker hela tiden och inte fan blir det någon folkrörelse av det där man tågar på gator för att se till så våldtäktsmän och mördare inte utvisas. Däremot är Salwan Momika ett utmärkt exempel på ett fall där högern kan vinna otroligt mycket på att vädra missnöje över att någon som springer deras ärenden ska utvisas. Men högerns protester stannar på anonyma internetforum där man gnäller över hur många somalier man ser på tunnelbanan.
Citera
2023-10-27, 08:54
Medlem
I princip tycker jag det är rätt att han utvisas ifall han uppgett falska uppgifter. Problemet är väl att majoriteten av de som kom 2015 uppgav falska uppgifter och nu sitter med svenskt medborgarskap. Jag är helt för att han utvisas så länge övriga hundratusentals som ljugit får samma behandling.
Citera
2023-10-27, 09:05
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
JA givetvis!

Sverige viker sig för Islam, nu går det minsann bra att utvisa! Vilket jävla hyckleri

Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Har inget med det att göra, din idiot, men det har nog att göra med att svenskar börjar bli mördade utomlands, som händelsen i oktober, som var avgörande för att han inte fick stanna.

Så han är en idiot om han påstår att man viker sig för Islam, men du påstår att man viker sig för att svenskar blir dödade?

Ja du.
Jag hade nog inte slängt mig med ”idioti”
Om jag varit som du.
Citera
2023-10-27, 09:10
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Den svenska "antirasismen" är bara antirasistisk så länge man håller med de politiskt korrekta, och det politiskt korrekta är att sälla sig med mördare och terrorister.
Så sant som det är sagt.
Citera
2023-10-27, 09:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
I princip tycker jag det är rätt att han utvisas ifall han uppgett falska uppgifter. Problemet är väl att majoriteten av de som kom 2015 uppgav falska uppgifter och nu sitter med svenskt medborgarskap. Jag är helt för att han utvisas så länge övriga hundratusentals som ljugit får samma behandling.
Det ena är inget hinder för det andra. Lite förtjänt eller mycket förtjänt, iskallt utvisas skall de.

Man får inget gjort om man ska leta ursäkter om att andra är ännu värre.
Citera
2023-10-27, 09:11
Medlem
100% nato relaterat
Citera
2023-10-27, 09:14
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337

Givetvis, ett logiskt resonemang!
Att Salwan utövat sin lagstadgade rättighet till yttrandefrihet skall inte ha något med beslutet att göra. I detta fall har regeringen dragit i tråden och sett till att hans uppehållstillstånd granskas enligt konstens alla regler i syfte att få honom utvisad, för att Sverige viker sig för Islam.

Övriga lögnare får givetvis stanna.
Citera
2023-10-27, 09:29
Medlem
PaaloAaltos avatar
Äntligen!
Citera
2023-10-27, 09:35
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag föreställer mig att om han hade bränt koraner endast i syfte med att inte kunna bli utvisad (hellre än att simulera homosexualitet) så hade det absolut räckt med en. Uppståndelsen det väckte internationellt var gott och väl tillräcklig för det syftet.

Men att Salwan fortsatte bränna koraner och fortsatte att söka så mycket uppmärksamhet som möjligt på sociala medel för sina "yttringar" (och självklart alltid med den svenska flaggan i bild) talar mer för att han är en agent. Han kommer utvisas och sedan snabbt slussas till Iran, Israel, Turkiet, Ryssland, eller vilket land som nu har haft motiv för att utföra en sådan påverkansoperation.

Men det är klart, om han eldas upp av en ilsken hord Muslimer i Irak så kan det vara ett motargument till min tankegång
Citera
2023-10-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jidgeeboy
Du har alltså inget motargument mot att Momika är indirekt ansvarig till dådet på grund av hans uppvigling för annars hade du bidragit med det istället för att börja grina och ta upp orelevanta saker.

Då är den här debatten avslutad. Ha en bra kväll!

God natt!

Men vi andra kan ju fortsätta diskutera.
Ovanstående inlägg var mot bakgrund av att någon annan skrev:
Citat:
Idioten är skälet till att 2 svenskar mördades i Belgien!

De två fotbollssuportrarna hade inget med koranbränningen att göra.
Min åsikt är att om någon struntar i högerregeln och nästan förorsakar en trafikolycka så får inte jag använda det som ursäkt för att ta mitt maskingevär och gå in på närmaste dagis och ställa till med en massaker. Eller något annat lika absurt. 'Jidgeeboy' tycks inte hålla med. Argumentet tycks vara att om jag blir förbannad på något så får jag göra vad jag vill för att att hämas.
Den kollektiva skulden, det kollektiva ansvaret. Saker som man känner igen från feminist-rörelsen, frå arabernas hat mot judar, ja även från rasister i Sverige.

Jag anser att man sällar sig till en ovanligt obehaglig skara om man anser att koranbränningar rättfärdigar (eller åtminstone är en ursäkt för) mord på fotbollssupportrar. Kanske är det bara jag ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in