2023-10-30, 06:13
Vidrig programid. Tv3 spekulerar i vilka som snart ska d och bokar intervju med dem. S snaskigt och otrevligt. Sg en kvart av det men bytte till tv1 istllet. Gillar varken B-hagen eller Levengood. Det var fr ointressant.
Citera
2023-10-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Sg inte programmet men funderar lite p hur ttt inp Berghagens dd gjordes intervjun? Visste Berghagen att han snart skulle genomg en hjrtoperation och knde drmed till att det skulle bli mjligt med komplikationer? Fr annars s finns det vl inget som talat emot att Berghagen kunde ha blivit 85 r gammla t.ex. och d hade ju intervjun frst snts om 7 r?
Intervjun hade ju gjorts hsten 2022 och han sg avsevrt piggare ut n i programmet "Vilket liv" som spelades in i vras och sndes ngon vecka fre hans dd.
Citera
2023-10-30, 21:08
Medlem
I Danmark dr iden kommer ifrn har sex avsnitt visats, om alla spelades in samma r och hur mnga de spelat in har de inte kommit fram
Citera
2023-10-30, 21:13
Medlem
P https://smdb.kb.se/catalog/id/004225191 finns materialet p Kungliga biblioteket, de r inspelat in MPEG4 men enligt reglerna fr man inte tillgng till filmerna fre r 2042
Citera
2023-10-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Den spelades in hsten 2022.

Jag fattar inte. Visste man om Berghagens sviktande hlsa d och att det inte var mycket kvar? Med tanke p hans lder s hade han ju ltt kunnat bli 10 r ldre, och d hade det inte knts s intressant med en 10 r gammal intervju. Anledningen till att denna blir sevrd r att den nd r gjord i nutid och nra hans dd. Hade han levt 10 r till hade han hunnit f nya perspektiv och reflektioner innan sin dd.
Senast redigerad av Dogmatix 2023-10-30 kl. 22:14.
Citera
2023-10-30, 22:17
Medlem
Tnk och jobba p den redaktionen med att "ragga" intervjuobjekt. Makabert. B-hagen var ju inte dlig 2022!
Citera
2023-10-30, 23:02
Avstngd
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Man undrar ju lite vilka de har intervjuat.

Leif GW knns vl rtt sjlvklar med tanke p hur folkkr han r och det faktum att han r ju TV-profil och ven varit p TV3.
Citera
2023-10-31, 07:11
Medlem
MrSokratess avatar
Hade ju varit lite tragikomiskt om Levengood dtt frst av alla.
Citera
2023-10-31, 09:27
Medlem
Impalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag fattar inte. Visste man om Berghagens sviktande hlsa d och att det inte var mycket kvar? Med tanke p hans lder s hade han ju ltt kunnat bli 10 r ldre, och d hade det inte knts s intressant med en 10 r gammal intervju. Anledningen till att denna blir sevrd r att den nd r gjord i nutid och nra hans dd. Hade han levt 10 r till hade han hunnit f nya perspektiv och reflektioner innan sin dd.

Bra frga! Det blir intressant att se vilka de vriga r som han intervjuat. Precis som du sger blir programmet rtt ointressant om det visar sig att intervjuerna r flera r gamla.
Citera
2023-10-31, 14:35
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Sg att Mark Levengood intervjuat knda svenskar men twisten r att intervjuerna snds efter deras dd, drav titeln.
P sndag snds intervjun med Lasse Berghagen.

https://viaplay.se/serier/ordet-sista

Lite udda koncept.
Diskutera fritt.
Jag har tnkt att se intervjun. Gillade Berghagen och blev berrd av budskapet om hans dd.
Men jag hade ingen aning om det gjort fler intervjuer, med andra. Knns ju lite sjukt.
Jag har alltid tyckt att man br hylla dom som hyllas br redan innan dom dr istllet fr att pressa in en massa program dagarna efter deras dd. Men de r vl fr att g tittarsiffror.
Det knns ofta som redaktionerna p bde tv och tidningar har frdiga program och artiklar som bara ligger och vntar p att de gamla skdespelarna och artisterna ska g och d, fr att sen skicka ut de direkt.
Tycker att Renes program med Berghagen var vldigt fint och vrdigt.
Hoppas ven denna intervju r ok. Levengood brukar ju va bra (frutom hans dialekt).
r det bara 1 avsnitt med Berghagen eller r det fler?
Citera
2023-10-31, 16:01
Medlem
DjPuttes avatar
Det finns fler avsnitt inspelade enl vad jag lst men som sagt inget visas fre personen avlidit, En rtt intressant program id lite off men likvl fr personen ta farvl p sitt stt till svenska folket och familjen..!
Citera
2023-10-31, 16:04
Medlem
10 minuter in och det kndes som att ngon hade gett mig en imovane sicket smnpiller det blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in