• 6
  • 7
2023-11-11, 19:57
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
I Thailand används mer socker i matlagningen än i Sverige. Det är jag helt säker.
555 Vill gärna se fakta på det, lever ju sen många år med en thailändska som styr köket, kan inte påstå att det används så mycket socker eller salt....
Citera
2023-11-11, 20:08
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Tänker du på REKO? Det är toppen. Borde fler använda sig av.

Men där blir det väl inte mycket grönt att köpa nu över höst, vinter.

Men värt att tänka på om man vill köpa kött, ägg, fisk, fågel, grönt, rotfrukter, honung osv.

Jag äter och köper mycket grönt redan. Men håller med dig. Det blir snabbt hängigt det man handlar på stormarknader.

Ofta är det nästan det redan i butiken.
Fetade 1 Yes, fler borde handla av dem..
Fetade 2 vi gör samma här, det man kan göra för att förlänga hållbarheten är att ta ur olika grönsaker från deras plastförpackningar innanman sätter dem i kylskåpet.
Här där jag bor har citygross en lokal leverantör av ägg till okey pris, annars är de rätt dyra på övrig mat... Tittar man på honung så har de högt pris trots att svenska leverantörer av honung har ett stort överskott, så vi blir blåsta hela tiden
Citera
2023-11-12, 12:17
Medlem
Sladdarens avatar
Har dom några konkreta kalkyler på vilka produkter av frukt och grönt man bör äta och om det
är tillräckliga näringsämnen för en aktiv person ang protein, energi, kolhydrater, fibrer, mineraler vitaminer etc

Om jag tex äter 500-800 gr hemgjord pizza sallad, blir jag såklart rättså mätt och full i magen men energin blir extremt låg relativt vad jag behöver för andra byggstenar av näring som jag då inte kan få imig för jag blir mätt av allt knagande av vitkål men inte speciellt energi pigg
Citera
2023-11-12, 12:19
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Haha, bland det mest dumma jag läst.

Ja låter som nåt svammel bara som de kastat ur sig bara för att det ska minska på ev utsläpp och miljöhäsloaspekter ang minskad köttkonsumtion.. Bättre då va ärlig än att komma med dumma kostråd
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in