• 1
  • 2
2023-10-25, 23:17
Medlem
Hej vänner,

Jag har ett paket nudlar och tänkte göra en vuxen middag av detta. Har ni några tips på vad jag kan tillföra som gör detta lite mer vuxet än och bara koka upp och sila bort vattnet med kryddpåsen?

Smaken jag har nu är räkor eller kyckling. Jag har lite allt möjligt hemma som jag kan tina upp, lök, köttfärs, ägg - kom med förslag vad man kan göra för att piffa upp den klassiska nudelrätten så det blir anständigt!
Citera
2023-10-25, 23:30
Medlem
Octobans avatar
Salladslök är alltid trevligt, men ska man ha det där riktigt hemliga i en god ramensoppa elle pokébowl- så är det lite rökt sidfläsk!...

Nu tror jag inte det finns hemma, men kanske finns något i frysen, kanske en bit broccoli eller annan grönsak i kyl/frys? Som du steker lite lätt i olja och vitlök, sedan lägger på och pimpar dina nudlar. Rosta ett par sesamfrön snabbt i panan är också en god idé. Behöver jag ens nämna om du skulle gå 'full on' och plocka fram någon annan proteinkälla, såsom en kycklingbit? Men du kommer ju tappa snabbheten i nudlarna.. Det förstås.
Citera
2023-10-25, 23:30
Medlem
Ägg och jordnötter. Samt sweet n sour eller liknande.
Citera
2023-10-25, 23:34
Medlem
Freebss avatar
Ägg & sriracha!
Citera
2023-10-25, 23:38
Medlem
auruns avatar
Först nämner du vanliga nudlar sen nämner du smaker så fattar inte riktigt men antar du menar nudelpaket med krydda i påse?

Stek champinjoner en kvart och lägg ner, hacka upp salladslök som du garnerar med och krydda buljongen extra med MSG, soja och cayennepeppar.

Läste igen och du ska ju inte sila bort vattnet. Det är ju buljongen nudlarna serveras i vad fan.
Senast redigerad av aurun 2023-10-25 kl. 23:47.
Citera
2023-10-25, 23:43
Medlem
pn222jws avatar
Tomatpure, när dom är färdiga...lite smält smör eller margarin.
Citera
2023-10-25, 23:56
Medlem
beaver_ses avatar
Trampa in på en china store, där hittar du mängder med goa kryddor oljor som man har i maten...
Annars kan du fritera/steka det mesta för att kasta in i dina nudlar...
Citera
2023-10-26, 00:11
Medlem
klybans avatar
Finns så mycket man kan pimpa dessa nudlar.
En av de vanligaste jag gör är finstrimlad rökt skinka.

Sen lök, salladslök, srirasha, hoisin, citron/lime, sesam olja, olika grönsaker, chiliflakes(eller annan chili färsk som torkad, Yamasa, svart vinäger, jordnötter och tom ketchup fungerar utmärkt(Men med någon syra som citron/lime) osv....
Använder inte alla dessa samtidigt, utan väljer då ut kanske 3st fasta saker, och sen 1-3 rinnande saker.

Och vissa nudelmärken är faktiskt så goda att de inte ens behövs sättas till något alls.
Citera
2023-10-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Hej vänner,

Jag har ett paket nudlar och tänkte göra en vuxen middag av detta. Har ni några tips på vad jag kan tillföra som gör detta lite mer vuxet än och bara koka upp och sila bort vattnet med kryddpåsen?

Smaken jag har nu är räkor eller kyckling. Jag har lite allt möjligt hemma som jag kan tina upp, lök, köttfärs, ägg - kom med förslag vad man kan göra för att piffa upp den klassiska nudelrätten så det blir anständigt!
Om du har köttfärs, kyckling och ägg så kan du göra det mesta, utan att behöva ta fram snabbnudlarna.

Vilken fånig fråga.
Citera
2023-10-26, 00:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Om du har köttfärs, kyckling och ägg så kan du göra det mesta, utan att behöva ta fram snabbnudlarna.

Vilken fånig fråga.
Haha, den glömde jag och kött, nu aldrig kört köttfärs dock, men säkert gott det med.
Men lövbiff som jag strimlar tunt, och sen får bada i lite yamasa och vitpeppar.
Sen häller jag över nudlar och buljongen över lövbiffen, och ätbart inom 10sek.

Påminner en hel del om pho när man gör så, förutom att buljongen är inte så sanslöst god som på pho.
Citera
2023-10-26, 00:18
Medlem
zombie-nations avatar
Ska man göra en hel rätt kan man likagärna köpa nudlar som inte är snabbnudlar. Till snabbnudlar pimpar man max med ett ägg stekt i lite olja, den smaken blir lite asiatisk.
Citera
2023-10-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Haha, den glömde jag och kött, nu aldrig kört köttfärs dock, men säkert gott det med.
Men lövbiff som jag strimlar tunt, och sen får bada i lite yamasa och vitpeppar.
Sen häller jag över nudlar och buljongen över lövbiffen, och ätbart inom 10sek.

Påminner en hel del om pho när man gör så, förutom att buljongen är inte så sanslöst god som på pho.
Testa att göra det utan att ens ha i nudlar.

Fattar inte varför snabbnudlar ska vara det viktiga om man har det andra.

Antagligen är man då totalt handikappad vad gäller livsmedel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in