De senaste åren har jag lagt märke till en subkultur som jag skulle vilja veta mer om. Jag har inget namn på den så jag får försöka beskriva vad jag har sett hos dess anhängare.
Genomgående är färgen svart men accentfärger i chockorange, grönt osv förekommer.
Ofta dreads eller såna där flätor med färgstarkt garn i
Svartsminkade ögon, både hos killar och tjejer
Lustiga byxor, som vida baggybrallor men i något svart nylontyg som gärna pryds med långa fritt fladdrande tygremsor
Killarna har ofta svarta linnen
För mig ser det ut som en blandning av goth, techno, synth och cannabispundare. Vad heter stilen? Vilken typ av musik lyssnar de på? Knarkar de? Var står de politiskt? Vilken är deras livsfilosofi?
Tack på förhand.
Edit: såg att jag hade skrivit punk istället för synth, hur fan det nu gick till...
De senaste åren har jag lagt märke till en subkultur som jag skulle vilja veta mer om. Jag har inget namn på den så jag får försöka beskriva vad jag har sett hos dess anhängare.
Genomgående är färgen svart men accentfärger i chockorange, grönt osv förekommer.
Lustiga byxor, som vida baggybrallor men i något svart nylontyg som gärna pryds med långa fritt fladdrande tygremsor
För mig ser det ut som en blandning av goth, techno, punk och cannabispundare. Vad heter stilen? Vilken typ av musik lyssnar de på? Knarkar de? Var står de politiskt? Vilken är deras livsfilosofi?
Tack på förhand.
Hmm sjukt att läsa detta, jag och en kompis var i Stockholm i helgen och funderade över just denna stil, vi kallade den för Bi-Effekten under våra diskussioner, som en slags Goth avart med Rejv influenser. Undrar samma sak som dig. Du är möjligtvis inte den jag var i Sthlm med? haha
Skönt att jag inte är ensam om att undra över det här. De måste ju rimligtvis kalla sig själva någonting, ungar i den åldern är ju skitkåta på att sätta in sig i fack.
För mig ser det ut som en blandning av goth, techno, synth och cannabispundare. Vad heter stilen? Vilken typ av musik lyssnar de på? Knarkar de? Var står de politiskt? Vilken är deras livsfilosofi?
Tack på förhand.
Edit: såg att jag hade skrivit punk istället för synth, hur fan det nu gick till...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!