Citat:
Ursprungligen postat av
Datorspelsgubbe
Vet ej om tråden ligger fel, flytta gärna isåfall!
Har i hela mitt vuxna liv (snart 40) jobbat och skött mig som vilken Svensk som helst. Men börjar tänka på att byta bana och bli kriminell.
Varför?
Jo, för att knega hårt 40 timmar/veckan för en pisslön på 270 kr/h lönar sig inte längre om man jämför med hur mycket pengar kriminella drar in. "Ja, men du kommer åka dit" Förr eller senare gör man förmodligen det. Men de Svenska fängelserna är ju rena rama baletten, mat, spela spel och fan vet allt.
Nu tänker jag inte att man ska bli nån smågangster som säljer kokain till Persbrandt utan andra kriminella otäckheter.
Läste nån stanns att 14 miljarder går rätt ner till de kriminella som öppnar typ vårdcentraler?
Folk lurar staten på miljoner genom att lura att dom är förlamade.
Listan är enorm....
Tankar?
Finns många sätt att bli kriminell på, tar man en av mina syskon så sålde hon företaget till en annan släkting, hon fick hälften svart, 4milj i 500 euro sedlar, resterande vitt på pappret.
Detta skedde för lite drygt 10 år sedan, stora delar av dessa svarta pengar har hon fått in på konto, resterande har hon levt för, men knappt behövt röra sin egna lön som bunkrar upp på kontot.
Själv är jag företagare, valde o ta lugnt 2år, dvs jobba bara lite svart för att täcka vardags kostnader, hyra/ mat osv.
Genom dessa år hamnar inkomsten under 100k och jag som betalar dubbla underhåll slipper dessa underhållskostnader året därpå, då staten går in och betalar underhållet för dom med inkomst under 100k, dvs ett skyddsnät.
Ännu lustigare är att jag nu, kan då ta jobb på företaget upp till 80k, dvs jag fakturerar 80k inkl moms, men behöver inte betala in momsen på dessa 80k, man blir såkallad momsbefriad.
Genom denna timeout hinner bägge barnen fylla 21 och jag tjänar då 106k extra skattefritt dom nästkommande 2 åren för att komma ikapp och förbi. Riktigt lustigt hur systemet fungerar för den som känner för att göra något annat med livet en stund, som exempel ta en timeout, sätta sig i styrelser osv.