• 1
  • 2
2023-10-25, 18:42
Medlem
Vet ej om tråden ligger fel, flytta gärna isåfall!

Har i hela mitt vuxna liv (snart 40) jobbat och skött mig som vilken Svensk som helst. Men börjar tänka på att byta bana och bli kriminell.

Varför?

Jo, för att knega hårt 40 timmar/veckan för en pisslön på 270 kr/h lönar sig inte längre om man jämför med hur mycket pengar kriminella drar in. "Ja, men du kommer åka dit" Förr eller senare gör man förmodligen det. Men de Svenska fängelserna är ju rena rama baletten, mat, spela spel och fan vet allt.

Nu tänker jag inte att man ska bli nån smågangster som säljer kokain till Persbrandt utan andra kriminella otäckheter.

Läste nån stanns att 14 miljarder går rätt ner till de kriminella som öppnar typ vårdcentraler?
Folk lurar staten på miljoner genom att lura att dom är förlamade.

Listan är enorm....

Tankar?
Citera
2023-10-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datorspelsgubbe

Har i hela mitt vuxna liv (snart 40) jobbat och skött mig som vilken Svensk som helst. Men börjar tänka på att byta bana och bli kriminell.

Varför?

Jo, för att knega hårt 40 timmar/veckan för en pisslön på 270 kr/h lönar sig inte längre om man jämför med hur mycket pengar kriminella drar in. "Ja, men du kommer åka dit" Förr eller senare gör man förmodligen det. Men de Svenska fängelserna är ju rena rama baletten, mat, spela spel och fan vet allt.

Nu tänker jag inte att man ska bli nån smågangster som säljer kokain till Persbrandt utan andra kriminella otäckheter.

Läste nån stanns att 14 miljarder går rätt ner till de kriminella som öppnar typ vårdcentraler?

Listan är enorm....

Tankar?

Kör bara kör. Men som med allt annat kommer risken och nedlagt arbete motsvara avkastningen.
Citera
2023-10-25, 18:47
Medlem
Du tjänar 45000/månad ( din uppgivna timlön x 165 timmar per månad ), du vill hjälpa folk att bli av med sin skit genom att tjäna småpengar med appen Tiptapp, och nu vill du bli kriminell.

Du kan ju börja med att köpa ett par kilo brunt, och kränga det.
Citera
2023-10-25, 19:07
Medlem
sommarlovs avatar
Vet du hur svårt det är att tjäna pengar som skurk?
Det är inte så att du EN GÅNG gör ett Blocket-bedrägeri, stjäl grannens cykel, lura till sig ziggarnas pantburkar eller lånar en telefon som inte går att sälja.

Du måste göra detta hela dagarna, varenda dag!

Helt galet att det finns yrkeskriminella...
Citera
2023-10-25, 19:07
Medlem
Majorianuss avatar
Citat:

Varför?

Listan är enorm....

Tankar?
Du ska låta bli därför att då är du en bättre människa än om du hänger dig åt ondskan. Gud förlåter syndarens snedsteg, men inte den som med berått mod utan att ångra sig fortsätter att plåga andra. Du kanske inte tror på ett liv efter detta, men tänk om du har fel?
Citera
2023-10-25, 19:16
Medlem
Antifa.Hooligans avatar
Jag tycker vi äldre grabbar borde styra något där vi misshandlar och rånar gängkriminella. Måste vi klippa någon så gör vi samhället en tjänst och vanligt folk kommer stödja oss.
Citera
2023-10-25, 19:24
Bannlyst
Jag funderar också på att bli kriminell TS. PM så kan vi starta något tillsammans.
Citera
2023-10-25, 19:29
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du tjänar 45000/månad ( din uppgivna timlön x 165 timmar per månad ), du vill hjälpa folk att bli av med sin skit genom att tjäna småpengar med appen Tiptapp, och nu vill du bli kriminell.

Du kan ju börja med att köpa ett par kilo brunt, och kränga det.

Fast utan kontakter - hur köper du ett ens ett kilo brunt?

Folk kommer dra öronen åt sig snabbare än kvickt, alternativt går på en blåsning.
Citera
2023-10-25, 19:44
Medlem
"Förr eller senare åker man dit."

Och hur ser din set-up ut för att det inte ska vara tämligen omgående?
Citera
2023-10-25, 19:57
Medlem
Citat:

Varför?

Listan är enorm....

Tankar?

Då kan du säga good bye till ditt gamla, trygga och lugna liv när du åker fast. För det gör du, förr eller senare. Ingen kommer vilja hyra ut en lägenhet till dig ens, när du muckar från kåken. Det kommer bli massor av sådant, i kölvattnet. Tänk till.

Mvh.
Citera
2023-10-25, 19:58
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedWrongHole
Jag funderar också på att bli kriminell TS. PM så kan vi starta något tillsammans.
Joina Gangland Sweden?
Citera
2023-10-25, 20:05
Medlem
Citat:

Varför?

Listan är enorm....

Tankar?

Finns många sätt att bli kriminell på, tar man en av mina syskon så sålde hon företaget till en annan släkting, hon fick hälften svart, 4milj i 500 euro sedlar, resterande vitt på pappret.
Detta skedde för lite drygt 10 år sedan, stora delar av dessa svarta pengar har hon fått in på konto, resterande har hon levt för, men knappt behövt röra sin egna lön som bunkrar upp på kontot.

Själv är jag företagare, valde o ta lugnt 2år, dvs jobba bara lite svart för att täcka vardags kostnader, hyra/ mat osv.
Genom dessa år hamnar inkomsten under 100k och jag som betalar dubbla underhåll slipper dessa underhållskostnader året därpå, då staten går in och betalar underhållet för dom med inkomst under 100k, dvs ett skyddsnät.
Ännu lustigare är att jag nu, kan då ta jobb på företaget upp till 80k, dvs jag fakturerar 80k inkl moms, men behöver inte betala in momsen på dessa 80k, man blir såkallad momsbefriad.

Genom denna timeout hinner bägge barnen fylla 21 och jag tjänar då 106k extra skattefritt dom nästkommande 2 åren för att komma ikapp och förbi. Riktigt lustigt hur systemet fungerar för den som känner för att göra något annat med livet en stund, som exempel ta en timeout, sätta sig i styrelser osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in