2022-05-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Ser p twitter att kravet om 90% ja inte kan uppns och affren som det str nu inte kan g i ls d betydande del av aktierna gs av passiva indexfonder som inte gr aktiva val. Kan ju inte tnka mig att det r frsta gngen ett storbolag kps ut, hur brukar det lsas? r det bullshit eller r det ett problem p riktigt?
Man kan alltid hja budet, vore inte frsta gngen det hnder.

Sklart r det en risk att budet inte accepteras, ingen hgre bud kommer och att det inte blir ngot.
2022-05-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Ser p twitter att kravet om 90% ja inte kan uppns och affren som det str nu inte kan g i ls d betydande del av aktierna gs av passiva indexfonder som inte gr aktiva val. Kan ju inte tnka mig att det r frsta gngen ett storbolag kps ut, hur brukar det lsas? r det bullshit eller r det ett problem p riktigt?
Knns osannolikt att PMI skulle ge upp budet pga passiva indexfonder ger lite mer n 10 % (om de nu gr det). I vrsta fall kper man nog upp alla aktier man kan enligt budet och sen fr aktien fortstta vara noterad som ngon form av zombieaktie tills den brjar plockas bort frn indexen och fonderna sljer av den anledningen. Strre problem om det r andra aktrer med size som r mot budet.
2022-05-25, 10:11
Medlem
Ska man slja nu?
2022-06-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottarnaskonung
Ska man slja nu?
Om man sitter trngt kanske. Jag avvaktar.
2022-06-15, 12:39
Medlem
Blir det ngon affr med jnkarna?

Sitter bara p en mindre andel (5000-10000 kr) och gillar Swedish match s kommer hlla.
2022-06-28, 11:27
Medlem
badbollen3s avatar
Om jag tolkat och kommer ihg rtt frn vad jag lste idag:

Budet r registrerat hos FI samt accepterat hos den samme. Svarstiden r t.o.m september.

Jag tror inte att budet gr igenom, men det r min spekulation.

Edit: https://www.privataaffarer.se/swedis...-kortas-nagot/
Senast redigerad av badbollen3 2022-06-28 kl. 11:30.
2022-06-29, 17:14
Medlem
Isnatts avatar
Nr jag loggar in p avanza s kan jag rsta om jag accepterar budet eller ej. Vet inte hur jag ska rsta.
2022-06-30, 20:02
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Nr jag loggar in p avanza s kan jag rsta om jag accepterar budet eller ej. Vet inte hur jag ska rsta.

Vet inte heller. Men knner iallafall att det inte r vrt att acceptera istllet fr att slja direkt.
Sitter inte p ngon jttestor position, s blir inte mnga extra hundralappar om jag vntar till okt jmfrt med att slja nu.

Men r lite osker p om budet accepteras, finns inte s mycket bra info att g p
2022-06-30, 20:29
Medlem
Frgan r vl om kparen lser in alla acceptaktier ven vid en acceptgrad under 90 procent.
2022-07-01, 11:40
Medlem
Hur agerar man nu? Tacka nej eller lsa in? 106 SEK per aktie, vad r det fr mening med det? Sitter p 500+ aktier.
2022-07-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Hur agerar man nu? Tacka nej eller lsa in? 106 SEK per aktie, vad r det fr mening med det? Sitter p 500+ aktier.

Ja, det r frgan.

Sitter bara p en tiondel av din pott s jag har "rd" att gambla lite mer. Dvs tacka nej(?).

Jag kommer avvakta. Svarsdatum r vl i september? Typ om 3 mnader. Otroligt mycket kan ju hnda fram tills dess.
2022-07-01, 18:28
Medlem
slutbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik

Jag tackar nej t mina 500 st. Har inte gjort nn klipsk vrdering utan knslorna fr styra mitt svar. Det r en del av svensk kultur och s vill jag att det frblir!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in