2023-10-25, 19:12
Medlem
Inga barn här har jag frugan kommit överens om,
Världen är piss ,skulle ej kunna se min unge växa upp i denna värld ,han skulle garanterat blivit ett problem för samhället (mina gener e inte fina)
Däremot har jag frugan sagt,kommer vi ändra oss kan man alltid adoptera en stackars sate som finns .
Citera
2023-10-25, 19:15
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det var märkligt, eftersom undersökningar pekar på att var tionde ångrar att de skaffade barn.

Hur många av tio är psykiskt sjuka?
Citera
2023-10-25, 19:16
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Hur många av tio är psykiskt sjuka?

Nio
Citera
2023-10-25, 19:19
Medlem
Conams avatar
Sambon och jag pratade om det här för en tid sedan och beslutade att vi inte ville ha barn, sambon och jag var överens, men barnen tog det jävligt hårt!
Citera
2023-10-25, 19:33
Avstängd
Bästa att föda på 50 tal 60 tal 70 tal sen lite sämre 80. Ännu sämre 90. Mycket sämre 00.

Det finns inga garantin idag...

Världens slutet om 100 år...
Dyrt att skaffa barn i framtid.
Licenskort. Utredning dna... undvik ärftligt...

En vän till mig och hen steriliserade sig och hade ångrat sig om sina barnen pga dåligt ärftligt...
Senast redigerad av Dofstom 2023-10-25 kl. 19:36.
Citera
2023-10-25, 19:42
Medlem
Citat:
Här är en artikel som nämner en polsk studie där 10-13 % ångrar att de skaffade barn. Sedan nämner de en svensk studie som inte haft direkt samma frågeställning, men där 7 % uppger att de fått barn mot sin vilja.
https://www.motherhood.se/bebis-smab...-visar/7860096

Och här nämner de: Surveys conducted over the last few years on representative samples in the US and Germany suggest that the percentage of parents who regret having children is approximately 17–8%. (Feltryck i rubriken i artikeln, ska vara 7-8 % framgår längre ned.)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8294566/

Similarly, U.K. YouGov data from 1,206 parents found that one in 12 (8 percent) said that they regretted having children
https://www.newsweek.com/never-wante...ildren-1774075

Intressanta artiklar även om det nog skulle ta mig hela kvällen att läsa den mittersta (jag har andra planer också).
Citera
2023-10-25, 20:11
Medlem
Citat:
Det var märkligt, eftersom undersökningar pekar på att var tionde ångrar att de skaffade barn.

Jag tror det är vanligare bland äldre kvinnor som inte hade mycket till val.
Min mormor blev gravid med en man hon inte älskade i en tid där inga andra val fanns än att behålla och gifta sig. De fick sju barn ihop. Hon älskade inte ett enda av dom och var riktigt le och elak.
Jag förstår henne till viss del. Hon fick inte neka sin make sex och preventivmedel fanns inte där de levde. Blev hon gravid var det bara att acceptera.

Jag har stött på fler i hennes ålder som sagt åt mig att inte hamna i kvinnofällan och sitta fast med barn. Så jag har följt deras råd, för att jag vill och för att idag kan vi kvinnor, i många länder iallafall, det.
Alltså hör man inte lika många från min och yngre generationer som ångrar sig eftersom man är friare att välja bort barn.
Citera
2023-10-25, 21:00
Medlem
Dom flesta ångrar nog inte barnen utan vem man skaffade barnen med.

Ända som påverkat mig med barnen är att min ångest har ökat ganska markant när man nu har fler personer att oroa sig för än sig själv.
Citera
2023-10-25, 21:04
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engaangtill
hade gärna haft en annan mamma till mitt barn...

Amen
Citera
2023-10-25, 21:07
Medlem
Det är svårt att när ditt barn ständigt kallar dig för idiot, döv, fet röv, lat. Allt man gör är fel.

Men som någon skrev så kommer det från andra föräldern. Valet av partner var ödesdigert. Inte barnet självt. Barnet har lssnat och lärt sig hur man tilltakar mig.
Citera
2023-10-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Bästa att föda på 50 tal 60 tal 70 tal sen lite sämre 80. Ännu sämre 90. Mycket sämre 00.

Det finns inga garantin idag...

Världens slutet om 100 år...
Dyrt att skaffa barn i framtid.
Licenskort. Utredning dna... undvik ärftligt...

En vän till mig och hen steriliserade sig och hade ångrat sig om sina barnen pga dåligt ärftligt...
Du menar att den bästa tiden var under kalla kriget då alla hus byggdes med skyddsrum eftersom det ansågs bara vara en tidsfråga innan Sovjet och Nato avfyrade sina kärnvapen mot varandra?
Citera
2023-10-25, 21:08
Medlem
Vitiss avatar
Det finns ingen som fått mig att känna mig så onödig och värdelös som min son.
Sorgen fräter.
Om jag ångrar min son?
Fan vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in