2023-10-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag har stött på listor som mannen måste göra eller ge upp:

Sluta drick
Sluta med tobak
Byta vänner
Flytta
osv osv

Medans kvinna kan gå runt i mjukiskläder och bli fetare för varje dag, men denna grav gräver många män självmant och går med på kravställning efter kravställning...

Allt ovan är röda flaggor som man borde ha sett långt långt i förväg. Men nej, det struntade man i bara för att få ligga. Sådana män förtjänar den misär de själva skapat.
Citera
2023-10-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag har inga barn själv men har en vän som bekände för mig att skaffa barn var det största misstaget han gjort i sitt liv. Jag tror dock att den största faktorn i detta uttalande var kvinnan han skaffade barnen med och inte barnen i sig själva.
har en exakt likadan vän. Men hans fru är ett riktigt ras på alla sätt. Vet inte hur han tänkte men nu sitter han där med 3 ungar.
Hon var helt OK tills ungarna kom, kort efter varandra.

Hon ute och festar och han ville inte ens ha barn sitter nu fast med dom då han känner ett ansvar och vill inte skilja sig heller för barnens skull.

HON ville ha barnen inte han, när dom kom så så tappade hon snabbt intresset.

Sedan finns det ett par som säger klassikern "det bara blev så".

Det som är bra är väll att ingen hatar sina barn eller något sådant men omständigheterna är ibland horribla.
Citera
2023-10-25, 17:31
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
har en exakt likadan vän. Men hans fru är ett riktigt ras på alla sätt. Vet inte hur han tänkte men nu sitter han där med 3 ungar.

Hon ute och festar och han ville inte ens ha barn sitter nu fast med dom då han känner ett ansvar och vill inte skilja sig heller för barnens skull.

Det som är bra är väll att ingen hatar sina barn eller något sådant men omständigheterna är ibland horribla.

Ja fast jag tror många barn känner på sig att de är oönskade eller liknade av sina föräldrar och det är en skam. Min vän har med sagt att de ska vara gifta så länge barnen är små. Sicket öde att dela en så pass stor portion av sitt liv med en person du inte ens tycker om.
Citera
2023-10-25, 17:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ja fast jag tror många barn känner på sig att de är oönskade eller liknade av sina föräldrar och det är en skam. Min vän har med sagt att de ska vara gifta så länge barnen är små. Sicket öde att dela en så pass stor portion av sitt liv med en person du inte ens tycker om.

Märkligt jag har hört exakt samma sak. Jag separerade från ett långt förhållande med en tjej och vi skaffade aldrig barn. Då säger ett bekant par att de måste ju hålla ihop så länge barnen är små i alla fall. Det lät ju inte direkt som en lycklig kärnfamilj, utan bara en praktisk överenskommelse.
Citera
2023-10-25, 18:18
Medlem
WatchItNows avatar
Jag känner en person med tre barn, det första är nu 30 och fullgången knarkare och utnyttjar sina föräldrar till max för att få pengar, service osv. De andra två barnen är normala och lider oerhört. Jag kan spekulera i att dessa föräldrar ångrar sitt första barn, men jag vet inte säkert. Kanske älskar man alltid sina barn. Eller tolererar, i detta fall.

Jag dumpade min egen bror när han började småknarka och blev odräglig. jag försökte i 10 år men det gick bara inte att vara med honom. Så kan man nog känna för sina barn också.

Hade varit intressant att höra om någon i tråden ångrar sina barn redan innan de blivit tonåringar?
Citera
2023-10-25, 18:20
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Märkligt jag har hört exakt samma sak. Jag separerade från ett långt förhållande med en tjej och vi skaffade aldrig barn. Då säger ett bekant par att de måste ju hålla ihop så länge barnen är små i alla fall. Det lät ju inte direkt som en lycklig kärnfamilj, utan bara en praktisk överenskommelse.
Jag spekulerar i att alla barn gillar sina föräldrar, alltid, och att så länge det inte pågår våld eller hårda bråk dagligen så är det bäst för barn med två föräldrar. Däremot kan de ju få ångest när de blir större, eller problem som måste rättas för att de ska må bra. men det är normalt, ingen familj är 100% perfekt i Sverige, alla 30-åringar gnällar om sin barndom som det verkar.

Min var perfekt, 1960-talet.
Citera
2023-10-25, 18:23
Medlem
Citat:
Det var märkligt, eftersom undersökningar pekar på att var tionde ångrar att de skaffade barn.

Rätt intressant. Kan du länka?

Om det stämmer undrar jag hur vissa tänker. Trodde de att det skulle vara små söta bebisar som jollrar och ligger och sover sött och så helt plötsligt har ungen fyllt 18 och är vuxen? Inget trots, inga skrik, ingen pubertet?

Eller är det så att föräldrarna har issues som gör att de borde tänkt efter före? Var tionde verkligen?

Tyvärr! Livet har ingen ångervecka!

Det är när jag läser sånt här som jag är glad att det aldrig blev några barn för mig.

Eller är det helt enkelt så att barnen har beträtt livsstigar som är riktigt svåra?
Senast redigerad av Hiitsme 2023-10-25 kl. 18:52.
Citera
2023-10-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1

Visste han att han inte ville ha barn? Jag förstår att det kanske inte är ett lätt beslut att ta men man får nog faktiskt fråga sig själv om man vill ha den som vill ha barn när man inte vill själv.

Visste hon att han inte ville ha barn? Lågt i så fall att bli på tjocken och det 3 ggr. Om hon kände till hans inställning och ändå ville ha barn hade det varit lämpligt att bryta förhållandet.
Senast redigerad av Hiitsme 2023-10-25 kl. 18:46.
Citera
2023-10-25, 18:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Rätt intressant. Kan du länka?

Om det stämmer undrar jag hur vissa tänker. Trodde de att det skulle vara små söta bebisar som jollrar och ligger och sover sött och så helt plötsligt har ungen fyllt 18 och är vuxen? Inget trots, inga skrik, ingen pubertet?

Eller är det så att föräldrarna har issues som gör att de borde tänkt efter före? Var tionde verkligen?

Tyvärr! Livet har ingen ångervecka!

Det är när jag läser sånt här som jag är glad att det aldrig blev några barn för mig.

Eller är det helt enkelt så att barnen har berättat livsstigar som är riktigt svåra?

Här är en artikel som nämner en polsk studie där 10-13 % ångrar att de skaffade barn. Sedan nämner de en svensk studie som inte haft direkt samma frågeställning, men där 7 % uppger att de fått barn mot sin vilja.
https://www.motherhood.se/bebis-smab...-visar/7860096

Och här nämner de: Surveys conducted over the last few years on representative samples in the US and Germany suggest that the percentage of parents who regret having children is approximately 17–8%. (Feltryck i rubriken i artikeln, ska vara 7-8 % framgår längre ned.)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8294566/

Similarly, U.K. YouGov data from 1,206 parents found that one in 12 (8 percent) said that they regretted having children
https://www.newsweek.com/never-wante...ildren-1774075
Senast redigerad av Dumdryg 2023-10-25 kl. 18:54.
Citera
2023-10-25, 19:00
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Det var märkligt, eftersom undersökningar pekar på att var tionde ångrar att de skaffade barn.

De flesta berättar inget sådant, då det är förbjudet att ångra sina barn.

Endast väldigt öppna eller frispråkiga människor vågar att lufta sådana tankar.
Citera
2023-10-25, 19:10
Medlem
Dumdrygs avatar
Här är en artikel där de skriver att nästan var tredje kvinna ångrar att de skaffat barn!
30% of mothers regret having children.

https://closeronline.co.uk/real-life...closer-survey/
Citera
2023-10-25, 19:12
Medlem
hade gärna haft en annan mamma till mitt barn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in