2023-11-16, 02:21
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Skämt åsido så skulle Edward Blom passa perfekt, men jag har en känsla av att han hellre är hemma med familjen och äter julbord än att sitta i en tv-studio på julafton! Bra hade han passat iaf!!

Jag tycker vår konung ska tvångsinkalla Edward på julen.
Citera
2023-11-16, 06:36
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Haha ja, eller kanske konungen själv skulle kunna steppa upp och göra sin plikt för folket! 😁
Citera
2023-11-16, 10:03
Medlem
David Batra är väl lika bra som de andra valen... bara jag slipper Wahlgren-Ingrosso!
Loa Falkman är visserligen förknippad med ICA men också med Sverige. Tycker han hade passat bra. På grund av att jag vuxit upp med Weise och Feldreich - och tomten också är man - så gillar jag en man som julvärd mest.
Citera
2023-11-16, 11:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Okej val, men inte mer än så. Han är bra på att vara obekvämt rolig, men rätt intetsägande när han ska vara allvarlig eller neutral. Om han fixar att hitta rätt nivå av mysighet är jag tveksam till.

Jag vet att man ska tycka att Arne Weise var bäst, men jag minns knappt hans julvärdande. Henrik Dorsin och Ernst har varit mina favoriter. De enda fullkomliga katastroferna enligt mig var Marianne Mörck(hon låter otrevlig vad hon än säger), Erik och Lotta(Lotta ensam hade varit bra) och Gina(av uppenbara skäl).

Bland andra Tareq och Babben var värdar jag hoppats på. Högst på min lista av önskevärdar står Edward Blom och Per Fritzell.

Du är så ung, så du minns väl inte så mycket av Arne Weise. Arne Weise VAR bäst. Han verkade vara en så genuint BRA människa: snäll och omtänksam, trevlig, sympatisk, chosefri och förstående. Det verkade som att han kände en äkta omtanke om alla de människor som sitter ensamma på julafton (vilket var ännu värre då än det är nu; nu har alla storhelger blivit lite mindre viktiga då det finns så många människor i landet som inte firar dem, och bara ser helgdagarna som extra lediga dagar).

En annan stor fördel var att han var associerad med seriösa och upplysande TV-program, bland annat om naturen. Weise var berättarrösten i många sådana program. Bara av DEN anledningen var det galet att ta en person som Gina, som bara var associerad med nöje och flams för i huvudsak tonåringar och unga vuxna, d.v.s. inte dem som julvärden betyder mest för. (Jag tycker för övrigt samma om Babben, även om hennes publik är äldre. Hon är associerad med för fåniga och oseriösa saker, för att passa för julvärdsuppdraget som måste innehålla en viss värdighet och trovärdighet.)

Edward Blom går an, men han borde gå ner lite i vikt och snygga till sig först... Per Fritzell - även där är problemet att han är associerad med för flamsiga saker.

Egentligen tycker jag inte att kvinnor ska ha detta uppdrag alls, och inte att läsa upp Nyårsklockorna heller. Det blir "fel". Låt i stället Lucia vara en lysande, vacker och vän kvinnlig centralgestalt i juletid!
Citera
2023-11-16, 11:09
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tareq har ju redan varit. Men du fick ju rätt på Batra.

Kändes rätt i tiden. Hade jag haft bättre koll hade jag inte hamnat på sidospåret med Tareq.

Hoppas nu att Johan Glans dyker upp som kaninen i hatten
Citera
2023-11-16, 15:02
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du är så ung, så du minns väl inte så mycket av Arne Weise. Arne Weise VAR bäst. Han verkade vara en så genuint BRA människa: snäll och omtänksam, trevlig, sympatisk, chosefri och förstående. Det verkade som att han kände en äkta omtanke om alla de människor som sitter ensamma på julafton (vilket var ännu värre då än det är nu; nu har alla storhelger blivit lite mindre viktiga då det finns så många människor i landet som inte firar dem, och bara ser helgdagarna som extra lediga dagar).

En annan stor fördel var att han var associerad med seriösa och upplysande TV-program, bland annat om naturen. Weise var berättarrösten i många sådana program. Bara av DEN anledningen var det galet att ta en person som Gina, som bara var associerad med nöje och flams för i huvudsak tonåringar och unga vuxna, d.v.s. inte dem som julvärden betyder mest för. (Jag tycker för övrigt samma om Babben, även om hennes publik är äldre. Hon är associerad med för fåniga och oseriösa saker, för att passa för julvärdsuppdraget som måste innehålla en viss värdighet och trovärdighet.)

Edward Blom går an, men han borde gå ner lite i vikt och snygga till sig först... Per Fritzell - även där är problemet att han är associerad med för flamsiga saker.

Egentligen tycker jag inte att kvinnor ska ha detta uppdrag alls, och inte att läsa upp Nyårsklockorna heller. Det blir "fel". Låt i stället Lucia vara en lysande, vacker och vän kvinnlig centralgestalt i juletid!
Nej, jag minns inte mycket av honom. Mitt starkaste minne är faktiskt att alla, under hans sista år som julvärd, hispade om att "hur ska det bli jul nästa år utan Arne Weise"
Eftersom att jag inte hann binda några starka band till honom(dock förstår jag hans storhet och har gillat honom i andra sammanhang) så gillar jag den nya traditionen med en ny varje år.

Jag tycker att en julvärd kan få vara lite olika från år till år. Lite skoj är kul, men mest ska det bara vara mysigt och då gäller det mest bara att kunna vara mysig då på julafton. Om de i andra sammanhang är komiker gör inget. Sedan finns det ju olika slags rolighet. Modern humor som går ut på att klaga på mäns existens är inte samma sak som den folkkära över-bältet-mys-humorn som Galenskaparna och After Shave sysslar med. Och googla mysighet och Per Fritzell dyker upp som första träff.
Och deras estetiska utseende står väl ungefär sist på prio-listan... Det man det på det viset var ju Arne W absolut inget att hänga i julgranen ens som ung.
Citera
2023-11-16, 15:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej, jag minns inte mycket av honom. Mitt starkaste minne är faktiskt att alla, under hans sista år som julvärd, hispade om att "hur ska det bli jul nästa år utan Arne Weise"
Eftersom att jag inte hann binda några starka band till honom(dock förstår jag hans storhet och har gillat honom i andra sammanhang) så gillar jag den nya traditionen med en ny varje år.

Jag tycker att en julvärd kan få vara lite olika från år till år. Lite skoj är kul, men mest ska det bara vara mysigt och då gäller det mest bara att kunna vara mysig då på julafton. Om de i andra sammanhang är komiker gör inget. Sedan finns det ju olika slags rolighet. Modern humor som går ut på att klaga på mäns existens är inte samma sak som den folkkära över-bältet-mys-humorn som Galenskaparna och After Shave sysslar med. Och googla mysighet och Per Fritzell dyker upp som första träff.
Och deras estetiska utseende står väl ungefär sist på prio-listan... Det man det på det viset var ju Arne W absolut inget att hänga i julgranen ens som ung.

Jaså? Jag tyckte att Arne Weise såg bra ut långt upp i åren.
Citera
2023-11-16, 15:16
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jaså? Jag tyckte att Arne Weise såg bra ut långt upp i åren.
Kort och liten i allmänhet , mörk på ett halvsuspekt vis,först mörk under ögonen och sedan fick han istället stora påsar där, hade alltid saliv i tänderna när han pratade(vilket äcklar mig). Men i vilket fall så är inte graden av snygghet viktigt.
Citera
2023-11-16, 15:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kort och liten i allmänhet , mörk på ett halvsuspekt vis,först mörk under ögonen och sedan fick han istället stora påsar där, hade alltid saliv i tänderna när han pratade(vilket äcklar mig). Men i vilket fall så är inte graden av snygghet viktigt.

Då hade du bättre upplösning på din TV-apparat än jag, vid den tiden! Den där saliven såg aldrig jag.
Citera
2023-11-16, 21:09
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Men käre värld, titta bara på de fyra sista!

Marianne Mörck - kvinna, jättetjock

Lars Lerin - bög, har tillverkat och odlat köpebarn åt sig i fattiga kvinnors kroppar utomlands

Tareq Taylor - med påbrå från Mellanöstern (ändå den vettigaste av dessa)

Babben Larsson - kvinna, jätteful, pro-homo: hon har lett QX Gaygalan och dessutom uppträtt på den vid flera tillfällen, dessutom är hon så korkad att hon låtit lura sig av en nigeriansk romansbedragare online... hon gick på att han skulle vara en amerikansk ingenjör!

Valet av julvärd handlar efter Weise enbart om att lyfta fram olika diskriminerade "grupper": homosexuell, homovänlig, muslim, fet, ful, korkad, kvinna o.s.v.. Och ja "kvinna" är också en grupp i dessa sammanhang, och jag är kvinna själv, men för den skull tycker jag inte att man måste trycka in kvinnor överallt i roller där det blir bättre med en man. Varför skulle jag som kvinna bli gladare av det? Ge mig en vanlig, svensk, ljushyllt, heterosexuell mysfarbror runt 50-55-årsåldern, tack!
Ja Ingvar Oldsberg, Ernst, Lasse Kronér, André Pops, Calle Moréus. Som sagt den enda som kan vara en smula kontroversiell är väl Gina Darawi. Marianne Mörck är så nära tomtemor man kan komma.
Citera
2023-11-16, 22:43
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Ja, det gäller jag med om.

Edward ÄR jul.
Citera
2023-11-16, 22:45
Medlem
Kallamakaronens avatar
Dogge Doggelito vill jag se som julvärd.

Vilken ödmjuk och härlig man.

Älskar honom i "Cykel på köpet" & SMB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in