Citat:
Ursprungligen postat av
mrmilton
Efter Arne Weise har det varit några heterosexuella vita män på listan. Det har näppeligen varit några speciellt kontroversiella figurer i övrigt. Slätstruket som det ska vara.
1991–2002: Arne Weise
2003: Lotta Bromé
2004: Ernst Kirchsteiger
2005: Blossom Tainton
2006: Ingvar Oldsberg
2007: Anne Lundberg
2008: Lasse Kronér
2009: Lisbeth Åkerman
2010: André Pops
2011: Kalle Moraeus
2012: Sarah Dawn Finer
2013: Petra Mede
2014: Henrik Dorsin
2015: Gina Dirawi
2016: Sanna Nielsen
2017: Lotta Lundgren och Erik Haag
2018: Kattis Ahlström
2019: Marianne Mörck
2020: Lars Lerin
2021: Tareq Taylor
2022: Babben Larsson
Men käre värld, titta bara på de fyra sista!
Marianne Mörck - kvinna, jättetjock
Lars Lerin - bög, har tillverkat och odlat köpebarn åt sig i fattiga kvinnors kroppar utomlands
Tareq Taylor - med påbrå från Mellanöstern (ändå den vettigaste av dessa)
Babben Larsson - kvinna, jätteful, pro-homo: hon har lett QX Gaygalan och dessutom uppträtt på den vid flera tillfällen, dessutom är hon så korkad att hon låtit lura sig av en nigeriansk romansbedragare online... hon gick på att han skulle vara en amerikansk ingenjör!
Valet av julvärd handlar efter Weise enbart om att lyfta fram olika diskriminerade "grupper": homosexuell, homovänlig, muslim, fet, ful, korkad, kvinna o.s.v.. Och ja "kvinna" är också en grupp i dessa sammanhang, och jag är kvinna själv, men för den skull tycker jag inte att man måste trycka in kvinnor överallt i roller där det blir bättre med en man. Varför skulle jag som kvinna bli gladare av det? Ge mig en vanlig, svensk, ljushyllt, heterosexuell mysfarbror runt 50-55-årsåldern, tack!