2023-11-14, 14:47
Medlem
Blir smått komiskt om man tänker att David har något med hinduism att göra. Hans far är väl expert inom farmakologi och det endokrina systemet, kom till Lund som gästforskare för universitetet i början av 70-talet. Detta efter att han redan tagit masterexamen och doktorsexamen från University of Alberta, i Kanada under 60-talet. Hade ju planerat att lämna Lund efter 6 månader, men Marianne Hägg höll honom kvar i Lund pga sin hastiga förtjusning.

Onödigt att förminska en människa till att vara lagd åt vidskepelse och lägre stående kulturellt, när det uppenbarligen inte ser ut så för personen i fråga. Vill folk kritisera SVT så är det fritt fram enligt mig, men sikta på en någorlunda seriös nivå.
2023-11-14, 14:48
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jesus ser ut som David Bowie. Det har jag sett i Linköpings Domkyrka.

Haha, ja i en annan kyrka jag besökt har de spikat upp Björn Borg på korset!
2023-11-14, 14:54
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalfFarley
Gissar att du hellre sett min 100% svenska grisbleka hy i tvn rutan på jul ?!

Jag hade hellre sett att hudfärgen inte var en faktor.
2023-11-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Haha, ja i en annan kyrka jag besökt har de spikat upp Björn Borg på korset!

Backhand cross.
2023-11-14, 14:57
Medlem
En julvärd som ser ut som Jesus egentligen gjorde.
2023-11-14, 15:05
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
För egen del tittar jag aldrig på skiten när det är en jude eller icke-svensk som sitter i rutan.
Så länge det inte är en bögjävel brukar jag kolla. Målarbögen Lerin förstörde ju en julafton men förhoppningsvis blir det inte fler.
2023-11-14, 15:07
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
En julvärd som ser ut som Jesus egentligen gjorde.
Så jesus va från indien? Den va ny
2023-11-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfFarley
*Snipp!*
David Batra är en fantastisk person.

Är inte han gift med en borgarbracka?

Jag börjar misstänka att TS inte är riktigt nöjd med SvT just nu...
2023-11-14, 15:09
Medlem
Förutsägbart och ganska okontroversiellt val av SVT. Batra är betydligt bättre än någon muslimsk gullegris (vilket hade varit deras val om inte kriget i Gaza skulle ha pågått och public service inte skulle ha varit under extra granskning pga sitt Hamas-vurmande).

Hade varit intressant om dom tog nån lite oväntad och kontroversiell åt samtliga politiska riktningar, typ Jackie Arklöv.
2023-11-14, 15:14
Medlem
Mycket bra val i min mening. En kultförklarad svensk underhållare är väldigt mycket bättre än någon pseudopolitisk person eller ännu värre en "journalist". Sen har de ju faktiskt valt en komiker som är bra på sitt jobb och är rolig.
2023-11-14, 15:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Blir smått komiskt om man tänker att David har något med hinduism att göra. Hans far är väl expert inom farmakologi och det endokrina systemet, kom till Lund som gästforskare för universitetet i början av 70-talet. Detta efter att han redan tagit masterexamen och doktorsexamen från University of Alberta, i Kanada under 60-talet. Hade ju planerat att lämna Lund efter 6 månader, men Marianne Hägg höll honom kvar i Lund pga sin hastiga förtjusning.

Onödigt att förminska en människa till att vara lagd åt vidskepelse och lägre stående kulturellt, när det uppenbarligen inte ser ut så för personen i fråga. Vill folk kritisera SVT så är det fritt fram enligt mig, men sikta på en någorlunda seriös nivå.

Om man över huvud taget kopplar ihop Batra med Indien kan jag rekommendera serien ”Världens sämsta indier”.
2023-11-14, 15:17
Medlem
WatchItNows avatar
Världens sämsta indier.

Kanske tänder han någon hinduisk rökelse på skoj.

Kvarteret Skatan är bland det roligaste som gjorts på TV. Jag har mördat. Jag älskar dig Festis.

Ofattbar humor att han var gift med Sveriges ev. blivande statsminister.
Senast redigerad av WatchItNow 2023-11-14 kl. 15:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in