Blir smått komiskt om man tänker att David har något med hinduism att göra. Hans far är väl expert inom farmakologi och det endokrina systemet, kom till Lund som gästforskare för universitetet i början av 70-talet. Detta efter att han redan tagit masterexamen och doktorsexamen från University of Alberta, i Kanada under 60-talet. Hade ju planerat att lämna Lund efter 6 månader, men Marianne Hägg höll honom kvar i Lund pga sin hastiga förtjusning.
Onödigt att förminska en människa till att vara lagd åt vidskepelse och lägre stående kulturellt, när det uppenbarligen inte ser ut så för personen i fråga. Vill folk kritisera SVT så är det fritt fram enligt mig, men sikta på en någorlunda seriös nivå.
Förutsägbart och ganska okontroversiellt val av SVT. Batra är betydligt bättre än någon muslimsk gullegris (vilket hade varit deras val om inte kriget i Gaza skulle ha pågått och public service inte skulle ha varit under extra granskning pga sitt Hamas-vurmande).
Hade varit intressant om dom tog nån lite oväntad och kontroversiell åt samtliga politiska riktningar, typ Jackie Arklöv.
Mycket bra val i min mening. En kultförklarad svensk underhållare är väldigt mycket bättre än någon pseudopolitisk person eller ännu värre en "journalist". Sen har de ju faktiskt valt en komiker som är bra på sitt jobb och är rolig.
Blir smått komiskt om man tänker att David har något med hinduism att göra. Hans far är väl expert inom farmakologi och det endokrina systemet, kom till Lund som gästforskare för universitetet i början av 70-talet. Detta efter att han redan tagit masterexamen och doktorsexamen från University of Alberta, i Kanada under 60-talet. Hade ju planerat att lämna Lund efter 6 månader, men Marianne Hägg höll honom kvar i Lund pga sin hastiga förtjusning.
Onödigt att förminska en människa till att vara lagd åt vidskepelse och lägre stående kulturellt, när det uppenbarligen inte ser ut så för personen i fråga. Vill folk kritisera SVT så är det fritt fram enligt mig, men sikta på en någorlunda seriös nivå.
Om man över huvud taget kopplar ihop Batra med Indien kan jag rekommendera serien ”Världens sämsta indier”.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!