2023-11-14, 14:17
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Hellre Batra än Özz…….
Citera
2023-11-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Vad menar du med rasifierad? Julen är en kristen högtid för att fira Kristi födelse. Det viktiga är att julvärden är kristen, inte vad vederbörande har för utseende.

Hur tror du Jesus såg ut? Blond eller svarthårig?
Du vet att Jesus inte var svensk va?

Varför firar du ens jul, du som uppenbarligen inte har kristna värderingar, fundera över det.

En mycket mer inttessant aspekt är ju att programnet bör vara direltsänt och inte inspelat i förväg för att julvärden ska slippa arbeta på julafton, känns märkligt att de som firar julen ensamma med TVn som enda sällskap ska se ett förinspelat program.

Har dom sagt att det är förinspelat? För det är ju alltid direktsänt förutom när Erik Haag var julvärd???

Förinspelad skit kan dom slänga åt helvete. Precis som du säger är hela grejen med direktsänt att de ensamma kan känna sig mindre ensamma men det blir ju fan nästan tvärtom om inte ens julvärden vill vara där.
Citera
2023-11-14, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soxaro
Om Leif GW skulle dyka upp i rutan på självaste julafton skulle nog alla svenskar bänka sig och det skulle bli ett tittarrekord:-)
Batra gillar jag! Det är bara det att man förknippar honom med humor. Det kan bli svårt att se just han som en mysfarbror på julafton.
Men valet av Batra är helt okej.
Men gärna GW och innan det är alldeles för sent- det skulle som bli en enda stor julklapp till svenska folket.

GW hade varit MAGISKT! Men håller med, Batra är bra, inte mig emot om det blir lite roligt och inte så trött.
Citera
2023-11-14, 14:20
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Vad menar du med rasifierad? Julen är en kristen högtid för att fira Kristi födelse. Det viktiga är att julvärden är kristen, inte vad vederbörande har för utseende.

En mycket mer inttessant aspekt är ju att programnet bör vara direltsänt och inte inspelat i förväg för att julvärden ska slippa arbeta på julafton, känns märkligt att de som firar julen ensamma med TVn som enda sällskap ska se ett förinspelat program.

Då undrar jag hur du förklarar Gina Dirawis medverkan (muslim) eller Sara Dawn Finers (judinna)? Vad jag kan minnas, och jag kan ha fel, så nämns aldrig Jesus, så vida inte man kan dra politiska poänger och referera till att Jesus var flykting och påminna svenskar om att vi ska släppa in ännu fler invandrare, av TV-värden.

Kristendomen är inte längre i centrum av julen. Jag känner ingen familj som har högläsning ur bibeln eller ens har en julkrubba utan jag skulle tro att de absolut flesta svenskar kör med julgran, julklappsutdelning och sedan en kombination av sill, potatis, jansonsfrestelse, prinskorvar, lax och köttbullar och mys med familjen.

SVT har ju som mål att via propaganda utradera svenskens bild av Sverige och svenskarna och valet av julvärdar speglar detta.
Citera
2023-11-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
Zlatan borde vi utvisa..konfiskera hans pengar och skicka ur äcklet..

Han har väl inte bott fast i Sverige de sista 20 åren så du behöver inte hetsa upp sig mer än nödvändigt.
Citera
2023-11-14, 14:22
Medlem
Citat:

Du vet att Jesus inte var svensk va?

Varför firar du ens jul, du som uppenbarligen inte har kristna värderingar, fundera över det.

Jesus ser ut som David Bowie. Det har jag sett i Linköpings Domkyrka.
Citera
2023-11-14, 14:24
Medlem
Kul. Han är ju en väldigt humoristisk och trevlig person.
Citera
2023-11-14, 14:25
Medlem
Johnblends avatar
Min familj och många andra kör Arne Weise från 2002. Rekommenderas !
Citera
2023-11-14, 14:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Han har väl inte bott fast i Sverige de sista 20 åren så du behöver inte hetsa upp sig mer än nödvändigt.

Spelar ingen roll...står han i Köpenhamn så är hans näsa inom Eslövs kommungränsen och irriterar befolkningen
Citera
2023-11-14, 14:41
Medlem
MagisterBisters avatar
Har SVT helt missat att Batra var grovt rasistiskt innan han riktigt slagit igenom? Eller vet de men förlåter honom eftersom han själv är rasifierad?

Jag hörde honom på ett företagsevent då han var i början av sin karriär. Han drog rasistiska skämt som hade fått honom fälld för HMF idag. Fast rolig var han.
Citera
2023-11-14, 14:46
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Har dom sagt att det är förinspelat? För det är ju alltid direktsänt förutom när Erik Haag var julvärd???

Förinspelad skit kan dom slänga åt helvete. Precis som du säger är hela grejen med direktsänt att de ensamma kan känna sig mindre ensamma men det blir ju fan nästan tvärtom om inte ens julvärden vill vara där.

Nej förhoppningsvis var Haags egoinspelade program en engångsföreteelse.
Citera
2023-11-14, 14:47
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Då undrar jag hur du förklarar Gina Dirawis medverkan (muslim) eller Sara Dawn Finers (judinna)? Vad jag kan minnas, och jag kan ha fel, så nämns aldrig Jesus, så vida inte man kan dra politiska poänger och referera till att Jesus var flykting och påminna svenskar om att vi ska släppa in ännu fler invandrare, av TV-värden.

Kristendomen är inte längre i centrum av julen. Jag känner ingen familj som har högläsning ur bibeln eller ens har en julkrubba utan jag skulle tro att de absolut flesta svenskar kör med julgran, julklappsutdelning och sedan en kombination av sill, potatis, jansonsfrestelse, prinskorvar, lax och köttbullar och mys med familjen.

SVT har ju som mål att via propaganda utradera svenskens bild av Sverige och svenskarna och valet av julvärdar speglar detta.

Ja valet av dem står jag inte bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in