Citat:

Ursprungligen postat av 
Fackmannen

Vad menar du med rasifierad? Julen är en kristen högtid för att fira Kristi födelse. Det viktiga är att julvärden är kristen, inte vad vederbörande har för utseende.
Hur tror du Jesus såg ut? Blond eller svarthårig?
En mycket mer inttessant aspekt är ju att programnet bör vara direltsänt och inte inspelat i förväg för att julvärden ska slippa arbeta på julafton, känns märkligt att de som firar julen ensamma med TVn som enda sällskap ska se ett förinspelat program.

Då undrar jag hur du förklarar Gina Dirawis medverkan (muslim) eller Sara Dawn Finers (judinna)? Vad jag kan minnas, och jag kan ha fel, så nämns aldrig Jesus, så vida inte man kan dra politiska poänger och referera till att Jesus var flykting och påminna svenskar om att vi ska släppa in ännu fler invandrare, av TV-värden.
Kristendomen är inte längre i centrum av julen. Jag känner ingen familj som har högläsning ur bibeln eller ens har en julkrubba utan jag skulle tro att de absolut flesta svenskar kör med julgran, julklappsutdelning och sedan en kombination av sill, potatis, jansonsfrestelse, prinskorvar, lax och köttbullar och mys med familjen.
SVT har ju som mål att via propaganda utradera svenskens bild av Sverige och svenskarna och valet av julvärdar speglar detta.