Citat:
Ursprungligen postat av
12hoppihagen
Det är det här jag fiskar efter, jag öppnade mitt hjärta över 100 000 gånger om året från 2006, jag har behövt acceptera moskeér, att kvinnor går runt förtryckta i vissa klädesplagg och inte får prata med män, jag skulle avsäga mig min yttrandefrihet när en fet danskjävel elda någon bokjävel tillsammans med en förvirrad Iranier, va fan!?
Det räcker, bli svensk eller åk hem, det räcker, jag är så jävla trött på att böja mig framåt...
Ja, och Peter Springare och många andra tröttnade före dig.
Kvinnor behöver ju i ett demokratiskt land kunna få välja själva om de ska gå runt i vissa klädesplagg, men vi vet att en hel del av dem får problem när de väljer bort det och kan då få hjälp av socialtjänsten.
Religiösa utövare vill ha religiösa rum. Det är naturligt. Svenskar har övergivit kyrkorna för Harmoni Expo och liknande, 40 procent av svenskarna tror på paranormala förmågor som utövas på undanskymda platser ungefär som islam.
Jag tror inte att svenska muslimer kommer att göra vad du menar med att "åka hem" om de föddes här i Sverige, även om en medlem här uppgav igår att den skulle flytta till sitt hemland. Personen ville inte berätta varför.
Det är svårt att förstå hur svenska muslimer som grupp vill leva här i Sverige: Antagligen finns det alla möjliga grupper och schatteringar. Men jag brukar tänka på det när jag ser dem ute att det måste vara konstigt att gå omkring bland människor som inte har täckt kroppen. Om man tycker det är fel, och ändå exponeras för det hela tiden. Om man tänker på hur jobbigt det verkar vara för vissa att se folk i slöja så måste det ju vara ännu värre för dem att se kvinnor väldigt lättklädda. Men jag vet inte. Jag vågar faktiskt inte fråga någon. Skulle känna mig skitdum och respektlös om jag frågade någon i slöja och heltäckande vad de tyckte om någons urringning och korta kjol. Det hindrar inte att jag undrar.