2023-10-24, 11:17
Bannlyst

Det är det här jag fiskar efter, jag öppnade mitt hjärta över 100 000 gånger om året från 2006, jag har behövt acceptera moskeér, att kvinnor går runt förtryckta i vissa klädesplagg och inte får prata med män, jag skulle avsäga mig min yttrandefrihet när en fet danskjävel elda någon bokjävel tillsammans med en förvirrad Iranier, va fan!?

Det räcker, bli svensk eller åk hem, det räcker, jag är så jävla trött på att böja mig framåt...
Citera
2023-10-24, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Det är det här jag fiskar efter, jag öppnade mitt hjärta över 100 000 gånger om året från 2006, jag har behövt acceptera moskeér, att kvinnor går runt förtryckta i vissa klädesplagg och inte får prata med män, jag skulle avsäga mig min yttrandefrihet när en fet danskjävel elda någon bokjävel tillsammans med en förvirrad Iranier, va fan!?

Det räcker, bli svensk eller åk hem, det räcker, jag är så jävla trött på att böja mig framåt...

Ja, och Peter Springare och många andra tröttnade före dig.
Kvinnor behöver ju i ett demokratiskt land kunna få välja själva om de ska gå runt i vissa klädesplagg, men vi vet att en hel del av dem får problem när de väljer bort det och kan då få hjälp av socialtjänsten.

Religiösa utövare vill ha religiösa rum. Det är naturligt. Svenskar har övergivit kyrkorna för Harmoni Expo och liknande, 40 procent av svenskarna tror på paranormala förmågor som utövas på undanskymda platser ungefär som islam.

Jag tror inte att svenska muslimer kommer att göra vad du menar med att "åka hem" om de föddes här i Sverige, även om en medlem här uppgav igår att den skulle flytta till sitt hemland. Personen ville inte berätta varför.

Det är svårt att förstå hur svenska muslimer som grupp vill leva här i Sverige: Antagligen finns det alla möjliga grupper och schatteringar. Men jag brukar tänka på det när jag ser dem ute att det måste vara konstigt att gå omkring bland människor som inte har täckt kroppen. Om man tycker det är fel, och ändå exponeras för det hela tiden. Om man tänker på hur jobbigt det verkar vara för vissa att se folk i slöja så måste det ju vara ännu värre för dem att se kvinnor väldigt lättklädda. Men jag vet inte. Jag vågar faktiskt inte fråga någon. Skulle känna mig skitdum och respektlös om jag frågade någon i slöja och heltäckande vad de tyckte om någons urringning och korta kjol. Det hindrar inte att jag undrar.
Senast redigerad av ConvoPost 2023-10-24 kl. 11:31.
Citera
2023-10-24, 11:32
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Trådstarten handlar alltså inte om Israel/Palestina utan varför vissa svenskar stödjer Israel.
Det enda jag behöver veta är att om du sagt samma sak 1965 hade du blivit klassad som en nazist eller, om du är vänster, fascistisk provokatör.

Betydligt intressantare är varför den naturliga sunda självklara ställningstagandet för vit, västerländsk civilisation byttes från 1967 till 1982 till en sympati för österländsk barbarism från tallösa horder.
Citera
2023-10-24, 11:33
Medlem
Jag stödjer inte Israel. Jag stödjer däremot Palestinas folk. Många verkar ha svårt att skilja på det palestinska folket och idioterna Hamas. Sen känns det som att delar av världssamfundet stöttar Israel på grund av något slags kollektivt dåligt samvete efter 2:a världskriget. Israel är per definition en ockupationsmakt som tagit sig orimliga friheter i form av bosättningar och landområden.
Citera
2023-10-24, 11:41
Medlem
neiges avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
Här finns en lista på terroristattacker i världen, scrolla igenom årtal och säg mig när det är judar som attackerar araber.
Mer än 20% av Israels befolkning består av araber.
Senast redigerad av neige 2023-10-24 kl. 11:48.
Citera
2023-10-24, 12:18
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Man kan se världen vi skapat för att leva i som en kaka 🍪.
Man behöver olika ingredienser och toppat med några nötter.

Det blir en god kaka.
Citera
2023-10-24, 12:29
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Ser ingen direkt koppling mellan Israel och Palestina och ökning eller minskning av islamsk terror. Det händer lite då och då. Eller kan du peka på ett samband samt en hänvisning till detta? Var väl någon högt uppsatt muslim i Hamas som uppmanade till "Vredens dag" för ett par veckor sen och det hände väl i princip ingenting.

Det islamska terrorhotet är konstant latent och kan slå till när som helst, vilket två döda supportrar i Belgien dessvärre är en kvittens på. Frågan är större än Israel och Palestina vilket du säkert förstår, men mina sympatier läggs ofta hos de som krigar mot detta.

Läste du Al Qaedas kravbrev till USA några månader före 9/11? Du kanske inte var född då, men där var ett av kraven uttryckligen att USA måste sluta stötta Israels ockupation av Palestina.
Citera
2023-10-24, 12:32
Medlem
AllHailBoognishs avatar
När Bonnier säger ”dansa” så dansar svensken. Så enkelt är det.
Citera
2023-10-24, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Läste du Al Qaedas kravbrev till USA några månader före 9/11? Du kanske inte var född då, men där var ett av kraven uttryckligen att USA måste sluta stötta Israels ockupation av Palestina.
Så du menar att västerländska demokratier ska anpassa sig efter islamistiska krav? Och du tror att planen inte hade kapats och kraschats ifall USA drog sig tillbaka. Dream on.
Citera
2023-10-24, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av neige
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
Här finns en lista på terroristattacker i världen, scrolla igenom årtal och säg mig när det är judar som attackerar araber.
Mer än 20% av Israels befolkning består av araber.
Terrorism är den svages vapen. När det är stater som gör det kallas det möjligen, i alla fall om "fel" stat gör det, för krigsbrott och har ihjäl långt fler personer. När Israel gång efter annan bombar ihjäl tusentals civila i Gaza kallas det inte terrorism.
Citera
2023-10-24, 12:47
Medlem
Fram med popcorn, nu ska Hamas äntligen förintas! Efter Hamas vidriga angrepp för några veckor sedan förtjänar de inga som helst sympatier. De ska hackas upp, halshuggas och skjutas ursinningslöst på måfå precis som de angrep oskyldiga israeler. Sedan ska vi fira, precis som palestinier gjorde världen över, sjunga högljutt och visa sann glädje samt fira med god mat då vi ser bilderna på döda palestinier!
Citera
2023-10-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Tänk dig att du lever i Sverige, plötsligt dyker det upp fler och fler araber och säger "Detta är vårat land!" Ni protesterar men araberna är starkare och dödar och etniskt rensar svenskar från Sverige och bygger upp en egen stat.
Svenskarna som blir kvar ockuperas, förtrycks och får leva i apartheid som andra klassens medborgare medan araberna har all makt.
Protsterar ni? Då är ni arabhatare och terrorister säger araberna som spelar offer.
Använder ni vapen mot araberna? Då drar araberna ut kontakten till sjukhus och stoppar vattnet samtidigt som de mördar era barn och sen sprider lögner att det är ni själva som mördat barnen.

DETTA är verkligheten som pågått för palestinierna sedan 1948.
Zionist military forces expelled at least 750,000 Palestinians from their homes and lands and captured 78 percent of historic Palestine
https://www.aljazeera.com/news/2022/5/15/nakba-mapping-palestinian-villages-destroyed-by-israel-in-1948

Israel är en rasistisk stat som begår alla möjliga brott inte minst just nu men sedan 70 år tillbaka.
Amnesty: Israels apartheid mot palestinier: ett grymt system av dominans och ett brott mot mänskligheten
https://www.amnesty.se/aktuellt/israels-apartheid-mot-palestinier-ett-grymt-system-av-dominans-och-ett-brott-mot-manskligheten/

Kolla på den här korta videon om vad Israel är för land, kolla vilka galna rasistiska fanatiker de är, varför stödjer ni dom för??
Israel is one of the most racist countries in the world.
https://www.youtube.com/watch?v=5JzGzyaUnz0&t

Så varför stödjer svenskar denna regim? Det är som svenskar idag skulle stödja Adolf Hitlers Nazityskland som ocksså var en rasitisk regim som sysslade med etnisk rensing, folkmord.
Vad ger det en svensk att stödja folkmord och etnisk rensning mot Palestiner? Inte minst kommer det ju en flyktingvåg av palestiner till Sverige förr eller senare, inte minst kommer Sverige betala massor av miljarder för all den förstörelse Israel skapat, förstår ni inte det är ni som kommer betala notan för israels dödande?

Trådstarten handlar alltså inte om Israel/Palestina utan varför vissa svenskar stödjer Israel.

För att palestinierna är 7 resor värre.

Ditt exempel är inte ens jämförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in