• 1
  • 2
2023-10-23, 17:28
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...olltra--8faz4x

Här jagar Ali ut rånarna från sin butik i Borås – med basebollträ
UPPDATERAD IDAG 09:04PUBLICERAD IDAG 05:30
Två maskerade män går in på Alis butik i Borås. Planen: Råna butiksägaren. Men Ali jagar ut dem med ett basebollträ.

– Jag skulle känna mig riktigt kränkt om jag lämnar ut något, säger butiksägaren Ali Kamrani.

Det är fredag förmiddag den 13 oktober, när två maskerade män kliver in på en livsmedelsbutik i Borås. Ali som sitter i kassan får samtidigt ett samtal – som vill varna honom för männen.

Hela händelsen fångades på film – se rånförsöket och hör Ali berätta i klippet ovan.

Inte första gången
På fem år har Ali Kamranis butik utsatts för sex rånförsök, berättar han. I tre av fallen har det lett till fällande dom. Samtliga gånger har det handlat om unga män, beväpnade med kniv eller pistolliknande föremål, som vid det senaste tillfället.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...arligt--pwzko7

”De där får du vara försiktig med”, säger Borås kommunpolis Nadim Ghazale, när butiksägaren Ali Kamrani visar upp sina slagträn.

– Risken med det är att nästa gång kanske de kommer in med ännu mer våld, säger kommunpolisen.

Gör Ali rätt?
Citera
2023-10-23, 17:51
Medlem
Sagodjurs avatar
Ja.

När ryktet sprider sig att Ali är en jobbig jävel då kommer folk dra sig från att försöka råna honom och leta efter lättare offer.

Såna där skitungar är vana vid att inte stöta på motstånd.
Citera
2023-10-23, 18:01
Medlem
Kommer väl säkert hämnd mot Ali strax i dagens spännande Sverige.
Citera
2023-10-23, 18:17
Medlem
Sagodjurs avatar
I usa har dom ju skottsäkert glas i butikerna och man får handla via en lucka...

lär väl bli något liknande här

I sydamerikanska länder så är det rena vilda västern, full skottlossning mellan butiksägare och rånare...

det är inte svårt att se åt vilket håll det går i sverige...
Citera
2023-10-23, 18:19
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Bra gjort av Ali.
Citera
2023-10-23, 18:32
Medlem
Ja, det är rätt. Men polisen Nadim har också rätt, i att man bör vara lite försiktig med det också. Alltså att det vore dumt av Ali att slå ihjäl dom, om det inte verkligen behövs.
Hoppas Ali har satt upp övervakningskameror.
Citera
2023-10-23, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
I usa har dom ju skottsäkert glas i butikerna och man får handla via en lucka...

lär väl bli något liknande här

I sydamerikanska länder så är det rena vilda västern, full skottlossning mellan butiksägare och rånare...

det är inte svårt att se åt vilket håll det går i sverige...

Det kommer bli att var och en får bära vapen. Som i USA.
Citera
2023-10-23, 18:47
Medlem
Ali är kung och jag hoppas att han inte råkar ut för repressalier. Dessa lönnfeta kaosbabbar som försöker råna honom ska det vara skottpengar på.
Citera
2023-10-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgahsgsr
Det kommer bli att var och en får bära vapen. Som i USA.
Tyvärr så tror jag inte på det...
Citera
2023-10-23, 18:59
Medlem
Synd att vi svenskar inte är lika handlingskraftiga som Ali...
Citera
2023-10-23, 19:07
Medlem
fluff995s avatar
Sex rånförsök på fem år är rätt mycket. Undrar om han menar faktiska rån, eller idiotungar som försöker snatta godis och springer sin väg när han upptäcker dem.
Citera
2023-10-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Sex rånförsök på fem år är rätt mycket. Undrar om han menar faktiska rån, eller idiotungar som försöker snatta godis och springer sin väg när han upptäcker dem.

Han menar nog rån, med tanke på att detta var ett rånförsök...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in