2023-10-23, 16:36
Medlem
Kim-Wincents avatar
Ngon som har kronisk depression och som vill bertta hur ni/ vrden kom fram till det och hur ni behandlas?
Hur servera liv ut?
Vad r den bsta behandlingen? Ssri eller terapi?
Citera
2023-10-23, 16:46
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag mste rligt talat ta och frga om det. Jag tror att jag har den diagnosen, men det hjlper ju liksom inte mig att f frdelar i arbetslivet. Har utmattningssyndrom som jag tror r diagnostiserat som kroniskt, tar venlafaxin varje dag (frutom nr jag rkar slarva d). r van vid det nu och tror inte att det kommer att frsvinna som av ett trollslag.

Har genomgtt KBT och vanlig terapi tidigare. Det var jobbigt, srskilt den vanliga terapin, men nd bra.
Citera
2023-10-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Wincent
Ngon som har kronisk depression och som vill bertta hur ni/ vrden kom fram till det och hur ni behandlas?
Hur servera liv ut?
Vad r den bsta behandlingen? Ssri eller terapi?

Vet inte om jag har ftt kronisk depression eller inte, men jag vet att jag blivit klassad som att ha en Svr depressiv period och har frf det.

Hur som helst har ftt det nr jag va 16 och haft det ganska lnge i typ 5 r s typ sen jag va 11 elr 12 om jag minns rtt. Jag tog droger till en viss punkt dr jag verdosa nstan varje gng ja en gng lite fr mycket och jag blackouta i 3dgr med sr i hela kroppen s hamna ju p bup. hamna i psyke ett par veckor minnet e ganska fuckt fr jag va p benz den tiden men tillbaks t din frga.

Terapi har it funkar fr mig, har aldrig varit rlig, vet inte hur det r om man blir ldre eller inte men har aldrig varit s rlig med mina psykologer etc. Har ftt fluxetin som SSRI och det har hjlpt mig ganska mycket, har mke mer energi, kan gra mer saker har mke kul, men det r frf tider s att aa hur ska man sga att mitt huve frf gr mig deprimerad och jag ligger ner i 2dgr strck men ven d r det fr att jag t.ex glmt ta SSRIn ver 4 dagar, s jag skulle nog sga att SSRI hjlper mig mycket.

Det enda biverkningarna jag har ftt r stora pupiler s folk tror jag r p ngt 24/7 och att jag ser suddigt 24/ ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in