2023-10-23, 14:57
Medlem
Ni vet känslan när man hör en låt och bara slungas bakåt i tiden? Ni vet den klassiska 80-tals låten Sweet Dreams (are made of this), när jag hör den blir jag varje gång sex år igen. Sittandes i vardagsrummet hemma hos min dåvarande bästa kompis. När jag hör låten kan jag fortfarande känna doften av hur det doftade hemma hos henne, vilken årstid det var utanför fönstret och alla känslor och tankar som fanns hos mitt sex-åriga jag.

Finns det fler personer som också har specifika minnen kopplade till just den låten? Vilka minnen får ni när ni hör Eurythmics låt Sweet Dreams?
Citera
2023-10-23, 15:03
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Jadu… Alla vackra damer man dansat med till den på krogen.
Citera
2023-10-23, 15:43
Medlem
Gothenburgers avatar
Cirkelgympa i sjuan
Citera
2023-10-23, 15:46
Medlem
pn222jws avatar
16 år...drömde om att äga en Cartier-klocka...låten gav mig en sorts lyxig känsla...också cyniskt..."some of them want to be abused".
Citera
2023-10-23, 18:28
Bannlyst
Jag ser framför mig en nästan helrakad flata, det är minnesbilden jag har!
Citera
2023-10-23, 18:45
Medlem
grekkoz1s avatar
Inte Eurythmics men Eurythmics - Sweet Dreams (Noisia remix)
https://www.youtube.com/watch?v=VUwZrVqcIVU
Runt 2010 första gången jag hörde den och den smällde ju taket av mig när breaket kickade igång.
Gamla minnen, första spelningen är ju svårslagen men den är fortfarande en bra stämningshöjare.
Citera
2023-10-24, 07:05
Medlem
Onanikrems avatar
En av de bättre "hitlåtarna" som spelades på 80talet i mitt tycke. Köpte plattan och partyspelade den fast jag var inbiten hårdrockare. Den hade något, hon hade något jag gillade. Måste nog lyssna på den nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in