Citat:
Ursprungligen postat av
Recharged
Jag har självskadat i drygt 25år, det är det enda jag känner hjälper för att jag ska orka med vardagen. Normalt sett brukar jag försöka ha lite säkerhetstänk, men i depressionerna skiter jag i om jag dör när jag självskadar.
Tack som frågar! Det är inte alls bra, håller på att förbereda och planera mitt suicid.
Jag är egentligen hjälpsökande, men eftersom vården inte fungerar så finns det ingenstans jag kan vända mig och därför ser jag bara en utväg, vilket känns ganska skönt nu när jag accepterat det

Oh nej! Nej, nej, nej! Jag är mycket kritisk mot tvångsvården, men hellre att du hamnar där igen än att du gör något så idiotiskt och eländigt! Lyssna på mig nu, ta ditt förnuft till fånga och gör inget förhastat. Hellre att du talar med en anhörig eller en psykiatriker (eller en präst?) än att du gör något så dumt och oåterkalleligt! Nej, om du mår så dåligt att du känner att du inte kan behärska impulserna, då är tvångsvård (och även medföljande formalia i förvaltningsrätten) ett nödvändigt ont, och ett mycket bättre alternativ än den vägen du beskriver!