Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-20, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Altoids12
hade tänkt åka till SRF iår för första gången, ska bo i tält.
Vilken camping ska man köra på? Sugen på fest å så ingen gubba camping

Centralt läge men rätt nära MC-campen så kan lukta en del gubba, läder och avgaser utan katalysator.
https://rockncamp.se/
Citera
2024-01-21, 06:02
Medlem
vitvinsfyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altoids12
hade tänkt åka till Srf iår för första gången, ska bo i tält.
Vilken camping ska man köra på? Sugen på fest å så ingen gubba camping
Rock N Camp aka griscampingen är väl både närmst festivalen och mest festande, bott där ett år men föredrar Rosenlund trots att det när några hundra meter längre, lite fräschare
Citera
2024-01-24, 20:48
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Bara jag som tycker det är en lite klen lineup hitills?
Citera
2024-01-24, 21:19
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Ja lite urvattnat, alla "stora" band har ju varit där en ā två om inte tre gånger, det börjar bli tunnsått med andra ord..
Citera
2024-01-24, 21:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Ja lite urvattnat, alla "stora" band har ju varit där en ā två om inte tre gånger, det börjar bli tunnsått med andra ord..
Och således många stora band är det ju inte heller? Priest har ju inte Tipton eller Downing kvar...trodde att de skulle släppa AC/DC, Metallica och Sabaton. Inte för att jag nödvändigtvis önskar dessa men det var vad jag tippade i höstas. Metallica kan vi räkna bort då det blir tajt för dem att komma till srf.
Citera
2024-01-24, 21:33
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Och således många stora band är det ju inte heller? Priest har ju inte Tipton eller Downing kvar...trodde att de skulle släppa AC/DC, Metallica och Sabaton. Inte för att jag nödvändigtvis önskar dessa men det var vad jag tippade i höstas. Metallica kan vi räkna bort då det blir tajt för dem att komma till srf.

Det har ju ältats i ett halvt decennium om att de du nämner ( AC/DC; Metallica)aldrig kommer till SRF då de drar fulla arenor som headliners själva.. Rammstein samma sak,de fyller en arena själva.
Vänta några år när kassakistan börjar tryta hos dessa band, då ..
Citera
2024-01-24, 22:50
Medlem
Mikaelias avatar
Hade varit kul med lite mer extremare former av Metal. Gillar bokningarna av dismember och The hunted. Men lite norsk svartmetall också hade inte varit fel. Eller meshuggah tycker jag hade passat bra på sweden rock.
Citera
2024-01-25, 09:05
Medlem
Scallions avatar
Citat:

Rent Headline-mässigt är det tunt. Nu är det ju hälften av banden kvar att släppa men de brukar ju annonsera ut de största banden tidigt för att de ska sälja biljetter. Tydligen är det lite brist på riktigt stora band som är ute på vägarna i år, så det är nog en stor del av förklaringen. Jag har ju svårt att tro att SRF plötsligt skulle typ halvera sin bandbudget. Blir nog mer bredd än vanligt istället, om nu inte typ AC/DC släpps snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Det har ju ältats i ett halvt decennium om att de du nämner ( AC/DC; Metallica)aldrig kommer till SRF då de drar fulla arenor som headliners själva.. Rammstein samma sak,de fyller en arena själva.
Vänta några år när kassakistan börjar tryta hos dessa band, då ..

Fast på senare år har ju både återförenade Guns N Roses och Iron Maiden (x2) bokats till SRF, två Ullevi-stora band, så nog borde de kunna boka även AC/DC och Metallica.
Senast redigerad av Scallion 2024-01-25 kl. 09:14.
Citera
2024-01-25, 19:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scallion
Rent Headline-mässigt är det tunt. Nu är det ju hälften av banden kvar att släppa men de brukar ju annonsera ut de största banden tidigt för att de ska sälja biljetter. Tydligen är det lite brist på riktigt stora band som är ute på vägarna i år, så det är nog en stor del av förklaringen. Jag har ju svårt att tro att SRF plötsligt skulle typ halvera sin bandbudget. Blir nog mer bredd än vanligt istället, om nu inte typ AC/DC släpps snart.
Vill minnas att samtliga headliners 2010 (Guns N Roses, Aerosmith, Gary Moore) släpptes rätt sent. Typ under våren.
Allt kan hända.
Citera
2024-01-26, 14:35
Medlem
Scallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Vill minnas att samtliga headliners 2010 (Guns N Roses, Aerosmith, Gary Moore) släpptes rätt sent. Typ under våren.
Allt kan hända.

Det kan nog stämma, minns nu när du säger det att det såg tunt ut ett bra tag inför det årets festival. Vi får se vad som dyker upp
Citera
2024-02-13, 15:26
Medlem
Metallica klara för årets festival 💪🥳
Citera
2024-02-13, 19:40
Medlem
BSKGMs avatar
Vad pratar du om? Var har du fiskat upp det någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in