2023-10-23, 08:21
Medlem
Jag förstår inte grejen med att tjejer blir göngkriminella.. allt för ofta står det att 16-20åriga tjejer poserar me vapen mm..

Är det inte bara jag som tycker det är tvärt avtändande med kvinnor som leker gangsters?

Man har hört om tjejer som tycker gangsterkillar är tuffa.. men själv har jg då fan aldrig hört talas om killar som tycker de skulle va sexigt med en gangsterbrud..

Tycker det är så sjukt äckligt och mesigt att dessa tjejer ens försöker leka ”gäng”..

Ska man ta ett gäng på allvar som bjuder in att tjejer får vara medlemmar och posera med deras vapen? Kan man verkligen ta de på allvar? Vem blir rädd för en tanig tjej?

Vad tycker ni om detta fenomen?

Har ni bilder på tjejer i gäng inom sverige som gripits på senaste tid får ni gärna länka. Alla man hittar på aftonbladet e ju cencurerade..
Citera
2023-10-23, 08:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Jag förstår inte grejen med att tjejer blir göngkriminella.. allt för ofta står det att 16-20åriga tjejer poserar me vapen mm..

Är det inte bara jag som tycker det är tvärt avtändande med kvinnor som leker gangsters?

Man har hört om tjejer som tycker gangsterkillar är tuffa.. men själv har jg då fan aldrig hört talas om killar som tycker de skulle va sexigt med en gangsterbrud..

Tycker det är så sjukt äckligt och mesigt att dessa tjejer ens försöker leka ”gäng”..

Ska man ta ett gäng på allvar som bjuder in att tjejer får vara medlemmar och posera med deras vapen? Kan man verkligen ta de på allvar? Vem blir rädd för en tanig tjej?

Har ni bilder på tjejer i gäng inom sverige som gripits på senaste tid får ni gärna länka. Alla man hittar på aftonbladet e ju cencurerade..

De groomas oftast in i gängen på precis samma sätt som yngre förmågor gör. Slutar med att tjejerna får hot sagda till sig som både rör dem själva och deras syskon/familjer om de inte levererar varor, tills de inte vågar annat. Inte sällan får de bidra med kvinnliga ”tjänster” tyvärr.
Citera
2023-10-23, 08:54
Medlem
Citat:

Det korta enkla svaret är att de saknar föräldrar.
Citera
2023-10-23, 10:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Deras mål i livet kanske inte är att begränsa sig till att vara "sexiga" i mäns ögon.
De kanske vill vara och uppleva mer än så.
Citera
2023-10-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Deras mål i livet kanske inte är att begränsa sig till att vara "sexiga" i mäns ögon.
De kanske vill vara och uppleva mer än så.

Men är de kriminella så lär de väl inte hinna uppleva så mycket?
Citera
2023-10-23, 10:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men är de kriminella så lär de väl inte hinna uppleva så mycket?
Nej, men det gäller väl männen också.
Ingen har jag ju sagt att kriminella har förmågan att tänka långsiktigt
Citera
2023-10-23, 11:50
Medlem
Citat:
Nej, men det gäller väl männen också.
Ingen har jag ju sagt att kriminella har förmågan att tänka långsiktigt

Känns som att män gör de för att de tycker det är tufft och anses som coola. Men kvinnor anses ju bara så jävla töntiga som kriminella? Eller är de bara jag..
Citera
2023-10-23, 11:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Känns som att män gör de för att de tycker det är tufft och anses som coola. Men kvinnor anses ju bara så jävla töntiga som kriminella? Eller är de bara jag..
Det nog inte bara du - däremot finns det många som tycker det är tufft med kvinnor som kriminella och våldspotenta också.
Titta på hur det ser ut i filmens värld -- det är de tuffa, framåt, de som tar för sig och driver sin vilja igenom som är huvudpersoner och åtråvärda. På den fronten har också kvinnor klivit in i de rollerna (den skoningslösa boven, den hårdföra polisen, superhjälte osv) - och män gillar det nog ofta i högre grad än kvinnor gör.
Citera
2023-10-23, 12:01
Medlem
Citat:
Det nog inte bara du - däremot finns det många som tycker det är tufft med kvinnor som kriminella och våldspotenta också.
Titta på hur det ser ut i filmens värld -- det är de tuffa, framåt, de som tar för sig och driver sin vilja igenom som är huvudpersoner och åtråvärda. På den fronten har också kvinnor klivit in i de rollerna (den skoningslösa boven, den hårdföra polisen, superhjälte osv) - och män gillar det nog ofta i högre grad än kvinnor gör.

Förstår vad du menar.
Jag själv tycker dock det är så jävla fånigt när en kvinna ska spela en kriminell gangster eller en hjälteskaraktär det bara förstör filmen!!!

Så de som gillar detta gör alltså att våra vackra kvinnor dras in i kriminalitet? Fy!
Citera
2023-10-23, 12:02
Medlem
Enkelt, det får dom att känna sig speciella... Först är dom med en kille som inte ens från början brydde sig om att titta på henne, sen får hon bli del av hans "hemliga lilla grupp" sen i slutändan.. Detta får henne att känna sig speciell och som att det är hon som är den utvalda. Dock är hon bara användbar när killen behöver info eller någonstans att gömma knark.

Och det bästa man kan hoppas på är att hon inte har förmågan, eller aldrig råkar bli en mamma, då ungen kommer bli lika trasig som båda dom är.

Kollar man på kvinnor som är högljudda och bråkiga, skall slåss hela tiden? Så tycker nog de allra flesta människor att dom bara är förjävla jobbiga och pinsamma. Aldrig hört en enda kille säga "fy fan vad sexigt det är att hon går runt och spöar andra.."

Detta tycker gängen är jättebra, för det betyder att hon är både dum i huvudet och lättmanipulerad.
Senast redigerad av vildhane 2023-10-23 kl. 12:08.
Citera
2024-01-20, 23:14
Medlem
TrueDevils avatar
För att de tycker det är häftigt och de blir kåta på den typen av män.
Men de bryr sig inte ett dugg när våldet drabbar andra, men det börjar bli jobbigt för dom själva ska de gråtas ut och klagas:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-och-valdtakt

Smuts dras till smuts!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in