• 4
  • 5
2023-10-22, 11:09
Medlem
Han har förlorat en del politiskt skydd från socialdemokraterna, kanske även media, samt att han sannolikt blir allt mer radioaktiv ju värre det blir i Sverige.

Eventuellt finns det annat här som vi inte riktigt känner till än. Bytet är ju ett nedköp då extremvänstern förlorar den aktivist man stöttat och byggt upp under en lång tid.

*Producent och "journalist" från SR är "medskribent" till hans bok.
* Den tillrättalagda historien är nästan som en manual för hur man rör till vänster-kvinnors hjärtan.
* Bonnier gav ut boken, SVT, Bonnier och SR höjer boken till skyarna.

Listan kan göras lång på hur mycket "vänner" och "stöd" denna mupp har haft. När personer som Bilan Osman försvarar honom så börjar man ju fundera på vilka andra krafter som stödjer honom från skuggorna. Storyn om fortkörningen hade nog gått att sopa under mattan relativt lätt om det inte hade varit för den katastrofala utvecklingen i Sverige och en ny regering.
Citera
2023-10-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Korrekt. Också vanligt förekommande att man anställer fd. kriminella precis som man gör med viss personal på fritidsgårdar för att de förstår de utsatta barnen bättre och har barnens respekt men nu för tiden så får man ju läsa att även personal rekryterar kids till gängen (det var väl bland annat det som Botkyrka hade problem med ganska nyligen).

Näe. Hela upplägget känns skumt..

Stiftelsen har två anställda. Nuvarande verksamhetsledare Lundholm och en administratör. Lundholm slutar och Ghazale kommer till. Så fortfarande två anställda. Så under förutsättningen att administratören eller Lundholm inte är före detta kriminella så faller den kommentaren rätt platt.
Citera
2023-10-22, 14:43
Medlem
Crabby88s avatar
Min spontan tänka är att han är en äcklig liten horunge, och det stärker än en gång min åsikt att dom en polis, eller annan offentlig person , framför allt när man ska upprätta landets säkerhet är att man ska vara förbjuden att vädra sina politiska åsikter.

Hoppas den vidriga jäveln kommer användas som minröjare i valfritt minfält, utan skyddskläder.
Citera
2023-10-22, 15:22
Medlem
Ibland åker jag till Borås (vi bor trefyra mil därifrån). Det är ett jäkla råtthål till stad, bara blattar överallt. Ingen pratar svenska och när man inte förstår vad folk skriker och gapar om så blir man osäker eller rent av rädd. Vad vill dom, är de mig de är ute efter, varför skriker dem. Jag undrar vad våra förfäder hade gjort om deras samhällen invaderats av folk som helt ogenerat pratar i koder.
Citera
2023-10-22, 15:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Ska han ta knarkhandeln den vägen ut på gatan 😂 han är ju ökänd knarklangare! Förklädd polis som är släkt med räven eller med andra medlemmar, kommer inte ihåg hur det va. Vet till 110% att han hänger och jobbar ihop med gängmedlemmar.

En jävla skurk, säkert därför han slutat på polisen han fick gå helt enkelt. Vi kommer höra mer om han i framtiden när han grips på riktigt. Kom ihåg vart ni hörde det först
Har du någon mer info/källa att backa upp detta med? Låter inte helt otroligt, Nadim har alltid gett mig charlatan-vibbar.
Citera
2023-10-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har du någon mer info/källa att backa upp detta med? Låter inte helt otroligt, Nadim har alltid gett mig charlatan-vibbar.

Well...

På tal om Klaner och eventuella kopplingar.

Citat:
– Även om vi lekte krigslekar hela tiden förstod vi alltid att riktiga vapen inte var någon lek utan på dödligt allvar. I Libanon lär sig alla tidigt att vapen är en skrämmande verklighet. Alla jag kände som barn lärde sig att hantera ett vapen, till och med mormor, berättar Nadim.

Mormor hade en kalasjnikov – en dödlig automatkarbin –som stod gömd bakom hennes kläder i garderoben.

Jag vet inte om det här är meningen att det ska låta lite coolt? Men tydligen är det av största vikt för N*dim att Sverige blir ett nytt Libanon.

Nadims pappa var inte med eftersom han hade saker kvar att ordna med för sina sex småsyskon, som var kvar i hemlandet Glömde N*dim att inkludera kusinerna, farbröderna, morbröderna som också var kvar i hemlandet för att "ordna saker"? Nä nu ska jag inte vara sådan.

På flyktingförläggningen i Sverige:
Citat:
– De söp och spelade. Detta var en helt ny känsla av otrygghet som jag inte tidigare upplevt.
Klart det är otryggt när alla farbröder och kusiner inte är där med sina ak47-or. Eller hur ska jag tolka detta?

Citat:
Nadims pappa kom till Sverige två månader efter dem, och familjen hyrde sedan ett hus i Ulricehamn.

– Mina föräldrar var övertygade från första stund om att det var en återvändsgränd och satsade allt för att ta oss därifrån. Priset var högt. Den känslomässiga skulden verkar vara omöjlig att bli kvitt. Men varje beslut de tog hade ett enda syfte: att ta oss barn in i framtiden, mot en bostad som vi skulle kunna välja och äga själva.

När något försöker vara detaljerat men skrivet så här otydligt så måste jag göra antaganden utifrån vad som står. Jag kan inte riktigt utröna vad Farsan "ordnade" med sin 6 bruschor i Libanon innan han dök upp här 2 månader senare. Syrien eller Jordanien dög inte heller Tydligen så var det viktigt att köpa och äga sin egen kåk?

Jag vet inte om vi ska tro på något denna person säger eller skriver... men som ni kanske märker finns det sällan några detaljer. Förutom att "alla" i hela Libanon lär sina 3-åringar att skjuta ak-47...

EDIT; länk till artikeln
Citera
2023-10-23, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timotheos
Stiftelsen har två anställda. Nuvarande verksamhetsledare Lundholm och en administratör. Lundholm slutar och Ghazale kommer till. Så fortfarande två anställda. Så under förutsättningen att administratören eller Lundholm inte är före detta kriminella så faller den kommentaren rätt platt.

Mm, men nu citerade jag ett inlägg där man konstaterade att det inte är etniska Svenskar som nattvandrar ute i miljonprogrammen, varpå jag tog det längre och påpekade att det är vanligt förekommande att ex-kriminella nattvandrar och anledningarna är lätta att förstå. Lugna Gatan är ett klassiskt exempel. Fritidsgårdar är ett annat, där jag bidrog med exempel på där det har gått riktigt fel men också ingen engångshändelse.

Vilka som sitter högst upp och pushar papper, dricker kaffe och flexar på sociala medier (Nadim med kollegor) hör inte till och faller rätt platt, som du säger. För att vara fd. Polis som har en förkärlek till Dr Dre som är känd för att mynta "F*ck The Police" och som också länge gav soundtracket till gänglivet så är det anmärkningsvärt alltihopa.
Senast redigerad av ClitEastwood 2023-10-23 kl. 04:46.
Citera
2023-10-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timotheos
Du måste skilja på Nattvandrarna (som har gula jackor) och Nattvandring.nu (som vandrar i rött). Det första är en organisation med bitvis tveksamma metoder för att dra in pengar via telefonförsäljning. Det andra är en stiftelse som får sina pengar från Skandia, Bankomat och ett par företag till.

När nattvandring.nu skriver om hur det sker försäljning av sponsorpaket "för den lokala nattvandringsgruppen" är det alltså de gula Nattvandrarna som ringer företag i kommuner där de inte ens nattvandrar själv, men där stiftelsens vandrare är ute och i de allra flesta fall gör ett gott ideellt arbete.

https://www.nattvandring.nu/post/ing...v-sponsorpaket

Jaha, oj, då blev det jävligt fel.
Tack för upplysningen😊👍
Vad minns det som, gällde något fiffel eller dåligt uppförande i allmän mening och kollade bolagsarrangemangen. De såg inte autentiska ut, men sedan vad fan det handlade om har jag glömt. Trodde inte att de skulle överleva till dags dato, den saken är klar.
Så jag måste fråga varför en seriös verksamhet behåller ett så snarlikt namn?
Det är mig veterligen inte ens tillåtet. Ffa inte inom samma bransch, att två olika aktörer har så närstående namn. Är du säker på att det inte är same shit- different names?

Men det var ju bra att veta, hade säkert kunna läsa namnen men ända tro att det var samma enhet/org. 😆
Citera
2023-10-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Ska han ta knarkhandeln den vägen ut på gatan 😂 han är ju ökänd knarklangare! Förklädd polis som är släkt med räven eller med andra medlemmar, kommer inte ihåg hur det va. Vet till 110% att han hänger och jobbar ihop med gängmedlemmar.

En jävla skurk, säkert därför han slutat på polisen han fick gå helt enkelt. Vi kommer höra mer om han i framtiden när han grips på riktigt. Kom ihåg vart ni hörde det först

Du menar, han och resten av Boråspolisen?😂😂😂 Har man identitetskris då eller vad😆.
Men seriöst, den där räven? Fantomen på Operan typ. Lägligt nog drog han utomlands så de kan visa upp två jävla stockfoton men aldrig fler😂 Vad vet du om räven, har du sett personen ifråga? Ingen tycks ju ha gjort det när allt kommer omkring. Annars sätter jag en hundring på att räven är polisens uppfinning som lösning på att deras lilla lista kom på villovägar. En lista med namn på personer de punktmarkerat/anv som informatörer med tvång och annan skit.
Som hororna i Borås. Polisen.

Historien om räven skulle mycket väl kunna komma från Borås, som all annan skit😂

För övrigt är det inte sannolikt om vem som är vem och räven kontra en annan nymodighet, nämligen "Bronätverket" inte särskilt trovärdig. När man sagt att räven höll till i Sthlm och Bronätverket, ja, vart går bron till Danmark? Inte nästgårds direkt😂

Och finns han? För att vara en verklig person i ett annat land har han lyckats åstadkomma mycket mer än när han påstås ha varit här, eller har jag missat en viktig detalj?
Citera
2023-10-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
Mm, men nu citerade jag ett inlägg där man konstaterade att det inte är etniska Svenskar som nattvandrar ute i miljonprogrammen, varpå jag tog det längre och påpekade att det är vanligt förekommande att ex-kriminella nattvandrar och anledningarna är lätta att förstå. Lugna Gatan är ett klassiskt exempel. Fritidsgårdar är ett annat, där jag bidrog med exempel på där det har gått riktigt fel men också ingen engångshändelse.

Vilka som sitter högst upp och pushar papper, dricker kaffe och flexar på sociala medier (Nadim med kollegor) hör inte till och faller rätt platt, som du säger. För att vara fd. Polis som har en förkärlek till Dr Dre som är känd för att mynta "F*ck The Police" och som också länge gav soundtracket till gänglivet så är det anmärkningsvärt alltihopa.

Vem som nattvandrar var har jag ingen större koll på. Kriminella, invandrare eller inte. Men du skrev "vanligt förekommande att man anställer fd kriminella". Stiftelsen som anställt Ghazale har två anställda. En verksamhetschef och en administratör. Nu har man en avgående verksamhetschef också under en övergångsperiod. Det finns alltså inte några kriminella anställda i stiftelsen. Alla som nattvandrar gör det ideellt.
Citera
2023-10-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mifftoo
Jaha, oj, då blev det jävligt fel.
Tack för upplysningen😊👍
Vad minns det som, gällde något fiffel eller dåligt uppförande i allmän mening och kollade bolagsarrangemangen. De såg inte autentiska ut, men sedan vad fan det handlade om har jag glömt. Trodde inte att de skulle överleva till dags dato, den saken är klar.
Så jag måste fråga varför en seriös verksamhet behåller ett så snarlikt namn?
Det är mig veterligen inte ens tillåtet. Ffa inte inom samma bransch, att två olika aktörer har så närstående namn. Är du säker på att det inte är same shit- different names?

Men det var ju bra att veta, hade säkert kunna läsa namnen men ända tro att det var samma enhet/org. 😆

Ja det blir så klart lite bökigt och risk för förväxling. Men båda organisationerna sysslar med nattvandring så det är ju rätt naturligt att det är en del av namnet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in