2023-10-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag har både gått och rott ihop nattvandrare men aldrig fått betalt. Känner mig blåst.

Det är vi många som gör. Tydligen handlar det om vem som står bakom, skillnad på folk och folk i det korrupta landet Sverige 2023.
Citera
2023-10-21, 20:45
Medlem
fluff995s avatar
Han kommer bli ett problem för den organisationen med. Förutom att han uppenbarligen har samarbetsproblem och sätter sig själv före arbetsgivaren, kommer han också med en massa bagage. Nattvandring.nu går härmed från att vara en organisation mest känd för att bidra med en positiv samhällsfunktion, till att vara "den där organisationen som anställer en idiot".

Nåja. Det viktiga är att han inte längre kan skada polismyndigheten inifrån. Förhoppningsvis slipper man se honom i svensk media i fortsättningen också, men det är väl att be om för mycket.
Citera
2023-10-21, 20:48
Medlem
Genomkorrupta Nadim kommer göra Nattvandrarna ännu mer korrupt.
Citera
2023-10-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Har han gått ut på Facebook eller Instagram med denna stolta nyhet? Säkert massvis med vänstervurmare som hyllar denna nyhet och stora ögonblick.
Citera
2023-10-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

ÄNNU MER korrupt? Hur menar du att Nattvandring.nu är korrupta?
Citera
2023-10-21, 22:47
Medlem
Vad jag kan minnas var det något skumt med bolagen som för några år sedan kallade sig "Nattvandrarna [stad]"?
För min del räcker det att någon nämner Borås för att låta något vara skumt...
Citera
2023-10-22, 00:07
Känns som ett konstruerat jobb. Det är i alla fall ett jobb som är omöjligt att misslyckas med. Jag hade velat haft det själv. Jag hade garanterat gjort ett bättre jobb. Säkert 100k i månaden för att knappt göra nånting. Inget ansvar heller eftersom en missad nattvandring inte påverkar nån.
Senast redigerad av Juristen08 2023-10-22 kl. 00:11.
Citera
2023-10-22, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mifftoo
Vad jag kan minnas var det något skumt med bolagen som för några år sedan kallade sig "Nattvandrarna [stad]"?
För min del räcker det att någon nämner Borås för att låta något vara skumt...

Du måste skilja på Nattvandrarna (som har gula jackor) och Nattvandring.nu (som vandrar i rött). Det första är en organisation med bitvis tveksamma metoder för att dra in pengar via telefonförsäljning. Det andra är en stiftelse som får sina pengar från Skandia, Bankomat och ett par företag till.

När nattvandring.nu skriver om hur det sker försäljning av sponsorpaket "för den lokala nattvandringsgruppen" är det alltså de gula Nattvandrarna som ringer företag i kommuner där de inte ens nattvandrar själv, men där stiftelsens vandrare är ute och i de allra flesta fall gör ett gott ideellt arbete.

https://www.nattvandring.nu/post/ing...v-sponsorpaket
Citera
2023-10-22, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Känns som ett konstruerat jobb. Det är i alla fall ett jobb som är omöjligt att misslyckas med. Jag hade velat haft det själv. Jag hade garanterat gjort ett bättre jobb. Säkert 100k i månaden för att knappt göra nånting. Inget ansvar heller eftersom en missad nattvandring inte påverkar nån.

Verkligen.
Citera
2023-10-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Han kommer bli ett problem för den organisationen med. Förutom att han uppenbarligen har samarbetsproblem och sätter sig själv före arbetsgivaren, kommer han också med en massa bagage. Nattvandring.nu går härmed från att vara en organisation mest känd för att bidra med en positiv samhällsfunktion, till att vara "den där organisationen som anställer en idiot".

Nåja. Det viktiga är att han inte längre kan skada polismyndigheten inifrån. Förhoppningsvis slipper man se honom i svensk media i fortsättningen också, men det är väl att be om för mycket.

Tror knappast han kommer vilja låta bli media. Tvärtom, det är nu han har tid och vara med i allehanda tv-shower för att sprida ut sitt politiska budskap inte minst.
Citera
2023-10-22, 01:39
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Jag har varit nattvandrare, aldrig sett en babbe vara med.
Döm om min förvåning att nu är nattvandrare en politisk fråga/grej med en svartskalle som verksamhetschef.
Får dom bidrag eller är det medlemsavgifter numera?Illavarslande när ideella organisationer kapas.
Dom som bryr sig om sina barn får starta något nytt.
De föräldrar från välmående ställen kommer skickas ut till no-go-zoner. Allt i integrationspolitikens namn.

Bara invandrare nattvandrar i miljonprogrammet.
Citera
2023-10-22, 02:08
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Jag har varit nattvandrare, aldrig sett en babbe vara med.
Döm om min förvåning att nu är nattvandrare en politisk fråga/grej med en svartskalle som verksamhetschef.
Får dom bidrag eller är det medlemsavgifter numera?Illavarslande när ideella organisationer kapas.
Dom som bryr sig om sina barn får starta något nytt.
De föräldrar från välmående ställen kommer skickas ut till no-go-zoner. Allt i integrationspolitikens namn.
Det är säkert socialdemokraterna som ligger bakom nu när den här sk expolisen blir chef över nattvandrarna. Socialdemokraterna roddar och sponsrar…
Nu ska nästa generations väljare håvas in..
Senast redigerad av Lillamig72 2023-10-22 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in