• 1
  • 2
2023-10-20, 22:05
Medlem
pederastens avatar
Det har stulits en tax vid namn Cucc på den mycket fashionabla adressen Strandvägen 41, en adress där det bor en hel del spännande personer, det utlovades en hittelön på hela 50.000 kronor och nu har taxen återfunnits och en granne ska ha tagits av polisen för att ha stulit hunden och sålt den vidare till en kvinna, som togs i tullen på väg till Spanien.

Någon som vet mer? Vem som är boven osv.

Källa:

https://www.facebook.com/groups/2180...n=mo&ref=share
Citera
2023-10-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
Det har stulits en tax vid namn Cucc på den mycket fashionabla adressen Strandvägen 41, en adress där det bor en hel del spännande personer, det utlovades en hittelön på hela 50.000 kronor och nu har taxen återfunnits och en granne ska ha tagits av polisen för att ha stulit hunden och sålt den vidare till en kvinna, som togs i tullen på väg till Spanien.

Någon som vet mer? Vem som är boven osv.

Källa:

https://www.facebook.com/groups/2180...n=mo&ref=share

Jag känner någon på adressen och har besökt denne vid ett flertal tillfällen.
Citera
2023-10-20, 22:43
Medlem
pederastens avatar
Det skulle ju vara uppskattat ifall du hörde dig för lite.
Citera
2023-10-20, 22:48
Medlem
pederastens avatar
Ägarens namn ska vara Joaki* Mölle* enligt tråden på Facebook.
Citera
2023-10-20, 23:03
Medlem
whack-a-moles avatar
Hur lyckades grannen norpa promenadlimpan? Och hur fick spanjorskan tag i bytet?Beställningsjobb?
Citera
2023-10-20, 23:05
Medlem
Är du säker på att hunden är återförenad med sin ägare?
Har hört annat här i området..
Senast redigerad av Moxe 2023-10-20 kl. 23:09.
Citera
2023-10-20, 23:13
Bannlyst

Jag vet inte vad som är värst med den här historien, att någon stjäl en hund, eller att det finns en köpare, för den här affären måste ha varit skum även i de mest godtrogne ögon...

Är det cucc som i kuk->kukk, eller cucc som i shock->shuck?

För att vara den adressen och det området över lag, så anser jag att hittelönen är för jävla låg, snåla borgarsvin!
Citera
2023-10-20, 23:21
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moxe
Är du säker på att hunden är återförenad med sin ägare?
Har hört annat här i området..

Det här inlägget dök upp i tråden i kväll:

"Uppdatering: hört idag att tiken fått komma hem🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Enligt min information så är det grannen som nu kommer att åtalas (om detta ej redan skett) efter att ha stulit och sålt hunden till en kvinna som sedan fastnat i tullen under en resa till/från Spanien när de kontrollerat hundens microchip."
Citera
2023-10-20, 23:23
Medlem
Citat:
Det här inlägget dök upp i tråden i kväll:

"Uppdatering: hört idag att tiken fått komma hem🙏🏻🙏🏻🙏🏻 Enligt min information så är det grannen som nu kommer att åtalas (om detta ej redan skett) efter att ha stulit och sålt hunden till en kvinna som sedan fastnat i tullen under en resa till/från Spanien när de kontrollerat hundens microchip."

Såg det men se övriga kommentarer.
Det har varit mycket konstigt gällande det där, jag har sett lappar i flera omgångar sedan april.
Olika texter med påståenden och annat.
Citera
2023-10-20, 23:31
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moxe
Såg det men se övriga kommentarer.
Det har varit mycket konstigt gällande det där, jag har sett lappar i flera omgångar sedan april.
Olika texter med påståenden och annat.
Jag tyckte det var så detaljerat att det faktiskt lätt hyfsat trovärdigt när någon postade det under sitt eget namn.

Har du sett någon mer info som inte finns i tråden på nån av lapparna, nån beskrivning av misstänkt GM eller så?
Citera
2023-10-20, 23:35
Medlem
Kanastras avatar
Vad är det för stjärnhund egentligen? Guldgener? Kidnappning och försök till utförsel från landet, mer avancerat än kidnappningen av Fabian B 2005.
Citera
2023-10-20, 23:37
Medlem
Citat:
Jag tyckte det var så detaljerat att det faktiskt lätt hyfsat trovärdigt när någon postade det under sitt eget namn.

Har du sett någon mer info som inte finns i tråden på nån av lapparna, nån beskrivning av misstänkt GM eller så?

Den som jag såg för några veckor sedan stod det följande på, citerar;

"En misstänkt gärningsman har vid ett flertal tillfällen förhörts av Polisen, dessutom har ögonvittnen hörts. Polisen har dock ännu inte tillräckligt med bevis för att lagföra gärningsmannen som hela tiden nekar"

"Tips kan lämnas in under anonymitetsskydd direkt till Advokat Hans Larsson på telefonnummer 073-XXXXXXX"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in