• 1
  • 2
2023-10-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Det står att dom "betalar ut ett förskott motsvarande 3 % medicinsk invaliditet", det står inte hur många % dom har bedömt att den medicinska invaliditeten är.
Handläggningen / utredningen är kanske inte klar. I väntan på att den blir klar betalas ett förskott ut.
Citera
2023-10-20, 23:04
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Handläggningen / utredningen är kanske inte klar. I väntan på att den blir klar betalas ett förskott ut.

Så kan det vara.. i mitt första inlägg frågade jag TS om det stod i pappret vad deras beslut var.
Citera
2023-10-23, 18:22
Medlem
poddofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recharged
Så kan det vara.. i mitt första inlägg frågade jag TS om det stod i pappret vad deras beslut var.

Nej, jag hittar inget som jag lyckas tolka som beslut. Ordet beslut fattas helt i texten, som i sig är oerhört vag.
Citera
2023-10-23, 18:23
Medlem
poddofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czn00
3% får du inget mer i nuläget skulle du bli grönsak så kan du få resterande 97%

Det här med försäkringsbolag är BS, du trodde väl inte att dom bara delar ut pengar?

Näe, det trodde jag ju inte. 800k känns ju rätt extremt, men samtidigt känns 23k ganska lite för en sjukdom som påverkat hela mitt liv i mer än halva mitt liv, därav denna förvirring.
Citera
2023-10-23, 19:40
Medlem
Rechargeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poddofil
Nej, jag hittar inget som jag lyckas tolka som beslut. Ordet beslut fattas helt i texten, som i sig är oerhört vag.

Du har inte möjlighet att visa texten i brevet?
Givetvis utan några personuppgifter eller annat känsligt.

Så kanske nån av oss klarar tolka vad dom menar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in