Skulle någon vara så jättevänlig och hjälpa mig tyda detta? Gäller en diagnosanmälan hos Länsförsäkringar.
"Genom försäkringen betalar vi nu ut ett förskott motsvarande 3 % medicinsk invaliditet. Ersättningen beräknas utifrån det försäkringsbelopp försäkringen har tecknats på, i ditt fall 15 prisbasbelopp, 787 500 kronor år 2023. 3 % av försäkringsbeloppet blir 23 625 kronor."
Hur mycket kommer jag få? Är det 23 625 kr? Vad är isåfall förskottet?
Jag blir galen och deras växel har redan stängt för dagen.
EIPS samt blandade ångest- och depressionstillstånd
De har fastställt "skadedagen" till 2013-11-12, alltså då besvären började, om det kan vara till hjälp
Skulle någon vara så jättevänlig och hjälpa mig tyda detta? Gäller en diagnosanmälan hos Länsförsäkringar.
"Genom försäkringen betalar vi nu ut ett förskott motsvarande 3 % medicinsk invaliditet. Ersättningen beräknas utifrån det försäkringsbelopp försäkringen har tecknats på, i ditt fall 15 prisbasbelopp, 787 500 kronor år 2023. 3 % av försäkringsbeloppet blir 23 625 kronor."
Du får 23 625 kronor och det är just denna summa som är förskottet. Det är alltså ett förskott på 3% på hela summan 787 500. Hade förskottet blivit 10% hade du fått 78 750.
Jag skulle tolka det som att det totala beloppet gäller 100% medicinsk invaliditet och att du får inte mer om inte din situation förändras och din medicinsk invaliditet ökar. Om din invaliditet ökar till 5% så får du ytterligare 2% av totalbeloppet, eftersom du redan fått 3%.
Står det ingenstans på papperet hur många % medicinsk invaliditet som dom beslutat att du har?
Din skada uppskattas till 3%. Så du får 23 625 kr utbetalt nu. Det kan möjligen bli mer senare om din skada visar sig vara större. Men räkna inte med mer.
Det står att dom "betalar ut ett förskott motsvarande 3 % medicinsk invaliditet", det står inte hur många % dom har bedömt att den medicinska invaliditeten är.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!