• 1
  • 2
2023-10-20, 17:04
Medlem
Hur öppnar man dessa BIF extensions
Har testat att söka och ladda ner miljoner program med det fungerar inte

https://easyupload.io/ggqztn

Har laddat upp filen här, vet inte ens vad det är för skit och kan inte öppna hur mycket jag än försöker. Hjälp uppskattas.

Sen har jag en extension som är BOK inte book utan BOK bara, och tydligen finns det bara en app i hela världen som kan öppna skiten som heter TESTGEN och den kan man inte ladda ner nånstans.

https://easyupload.io/s224j7
Senast redigerad av LarsBanan 2023-10-20 kl. 17:21.
Citera
2023-10-20, 18:12
Medlem
jewclaws avatar
"1BB1803DC01546F391E0BED38CB3ACB1_pvw-hi" är det originalnamnet på filen? Skulle du kunna länka målmappen till filen, vart hitta du den?
Senast redigerad av jewclaw 2023-10-20 kl. 18:16.
Citera
2023-10-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
"1BB1803DC01546F391E0BED38CB3ACB1_pvw-hi" är det originalnamnet på filen? Skulle du kunna länka målmappen till filen, vart hitta du den?
Jag tog bort skiten efter att jag inte längre orkade lösa den. Och laddade upp den där.

Har inte kvar nåt av den. Ja, det verkar vara originalnamnet på skiten. Kanske är det bara nån chatt jag har laddat ner nånstans ifrån som jag ej kommer ihåg, men vad BIF är det vet jag inte, och det verkar vara svårt att öppna.

Den andra skiten på BOK kan man endast öppna med pearson software.

Håller på att rensa datorn, och har då sett gamla filer som jag fått upp.
Citera
2023-10-20, 19:19
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Sen har jag en extension som är BOK inte book utan BOK bara, och tydligen finns det bara en app i hela världen som kan öppna skiten som heter TESTGEN och den kan man inte ladda ner nånstans.

https://easyupload.io/s224j7
I headern på filen står det att det är en Jet Database, kanske kan vara till någon ledning. Har själv ingen pejl på sådana.
Citera
2023-10-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
I headern på filen står det att det är en Jet Database, kanske kan vara till någon ledning. Har själv ingen pejl på sådana.
Har ingen aning.
Citera
2023-10-20, 20:26
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Jag tog bort skiten efter att jag inte längre orkade lösa den. Och laddade upp den där.

Har inte kvar nåt av den. Ja, det verkar vara originalnamnet på skiten. Kanske är det bara nån chatt jag har laddat ner nånstans ifrån som jag ej kommer ihåg, men vad BIF är det vet jag inte, och det verkar vara svårt att öppna.

Den andra skiten på BOK kan man endast öppna med pearson software.

Håller på att rensa datorn, och har då sett gamla filer som jag fått upp.
Nu har jag inte kollat på filen i sig men det kan ha att göra med boot, tror dock inte i sig att det är rör sig om 5mb av boot-kod. Det låter lite mycket om du kollar upp vad "boot image format" innebär.. Det rör sig snarare om bilder av något slag, även med tanke på filnamnet med "hi" i slutet, kan ju ha något med bildkvalitet att göra och 5 meg är rimligt för ett par bilder. Dessa kan tydligen öppnas med bl.a OpenSlide och ImageJ. Ska ladda ned dina filer sen när jag sitter vid min andra dator så ska vi se vad det rör sig om
Senast redigerad av jewclaw 2023-10-20 kl. 20:33.
Citera
2023-10-20, 20:33
Medlem
Citat:
Nu har jag inte kollat på filen i sig men det kan ha att göra med boot, tror dock inte i sig att det är rör sig om 3mb av boot-kod. Det låter lite mycket om du kollar upp vad "boot image format" innebär.. Det rör sig snarare om bilder av något slag, även med tanke på filnamnet med "hi" i slutet, kan ju ha något med bildkvalitet att göra och 3 meg är rimligt för ett par bilder. Dessa kan tydligen öppnas med bl.a OpenSlide och ImageJ. Ska ladda ned dina filer sen när jag sitter vid min andra dator så ska vi se vad det rör sig om
imagej säger unsuported file format när jag försöker öppna. Den andra går inte att installera.
Citera
2023-10-20, 20:40
Medlem
Jag sparar aldrig privata bilder på datorn, varken på mig själv, vänner, familj eller jobb osv, har server för detta. Detta måste vara nåt jag laddat ner från nån sida, fast fortfarande tveksamt om det är bilder?
Citera
2023-10-20, 20:47
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
imagej säger unsuported file format när jag försöker öppna. Den andra går inte att installera.
Nu blir jag jävligt nyfiken Har bytt moderkort på den andra burken men saknar processor, ska försöka lösa det ikväll.
Tror du sitter o försöker lura mig fan, men inte så enkelt. Ska gå till botten med det här ska du se Vilket operativsystem kör du?
Citera
2023-10-20, 21:08
Medlem
Citat:
Nu blir jag jävligt nyfiken Har bytt moderkort på den andra burken men saknar processor, ska försöka lösa det ikväll.
Tror du sitter o försöker lura mig fan, men inte så enkelt. Ska gå till botten med det här ska du se Vilket operativsystem kör du?
Nej min vän, jag lurar inte dig eller nån annan. Jag är själv väldigt nyfiken och det är därför jag frågar...

Jag kör win 10 pro 64 bit. Om du orkar så får du även kolla på den andra filen...

Fan vet jag, ärligt talat så kanske det typ är porr bilder eller nåt bildgalleri från nåt forum... Eller nåt annat dokument.
Citera
2023-10-21, 00:09
Medlem
yz44s avatar
Bif - boot information file

Citat:
Files with the .bif extension contain boot information files. These files are used to boot computers from a bootable CD or DVD. These files are commonly created by the MagicISO and UltraISO disc authoring applications.

Program som kan använda filen är, Poweriso, Magiciso och Ultraiso.

Finns även andra program som använder *.bif
Citat:
6 known uses of the BIF file extension

BIF Bitmap Info File
Boot Information File
ByLight Image Format Bitmap File
Infinity Engine Archive File
Roku Base Index Frames Container File
TomTom Data File

Allt enligt information från file.org.
Citera
2023-10-21, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Bif - boot information file

Program som kan använda filen är, Poweriso, Magiciso och Ultraiso.

Finns även andra program som använder *.bif

Allt enligt information från file.org.
Ingen av dessa fungerade. Har testat power/magic/ultraiso och ingen fungerade. Kanske är den skadad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in