2023-10-19, 15:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Hur då? Hur ska man se nån satt in pengar på någons konto?

Säkert nån som sett Dumpen och vet vilka konsekvenser det får om man inte betalar.

Liten stad med mycket arbetarklass?

Frugan, skulder, bekanta som skvallrar, inte fan vet jag! har aldrig blivit utpressad av ett sliddjur, men kan tänka mig att det måste krakelerat och märkts på något sätt, då han trots allt gick till polisen, till slut....
Citera
2023-10-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Liten stad med mycket arbetarklass?

Frugan, skulder, bekanta som skvallrar, inte fan vet jag! har aldrig blivit utpressad av ett sliddjur, men kan tänka mig att det måste krakelerat och märkts på något sätt, då han trots allt gick till polisen, till slut....

Jo, det är mycket industrier och är ju uppbyggd kring skogsnäring.

Finns ju många som lånar pengar för betala, idag kan man ju tro den som är rik ha flera hundratusen i skulder och vissa som man tror är fattig kan ha en rejäl hacka på kontot.
Citera
2023-10-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Jo, det är mycket industrier och är ju uppbyggd kring skogsnäring.

Finns ju många som lånar pengar för betala, idag kan man ju tro den som är rik ha flera hundratusen i skulder och vissa som man tror är fattig kan ha en rejäl hacka på kontot.

ÄMNET

alltå detta är ju fruktansvärt

och det är något som man diskuterar på AXESSTV

fenomenet har naturligtvis alltid förekommit men sedan 2012 blir det en vanlig kriminell föeteelse, det blir en en stor kategori för grov kriminalitet

eftersom den är till sin natur dold så skrivs det inte så mycket, tvärtom för Gängkriminalitet, men den är desto mer destruktiv för samhällets verkligt centrala funktioner

om centrala personer kan fås att backa, ändra, sluta, flytta eller Betala massor med pengar till kriminella, ja då är vi fast i en Chicago-Sicilien-Neapel-miljö, hemskt!

då faller allt; men är då dessa utpressare?

man tror att de viktigaste personerna är etniska svenskar , men med en representation av sk. "invadrare" , långt över deras andel av befolkningen, men ju närmare makten och de stora pengarna, ju fler svenskar som ofta är advokater, civilekonomer som tagit examen för att lära sig blåsa systemet!

en enda ensklid kvinna, ja sådan händer "alltid", men de andra utpressningarna som pågår i Sundsvall, Medelpad, där handlar det om 2,5 miljoner, eller 25 miljoner mot verkligt rika personer och företag med omsättning på över 100 miljoner kronor!
Citera
2023-10-19, 18:18
Medlem
FrozenTMs avatar
Kan det vara dumpen?
Citera
2023-10-19, 18:23
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Hon står åtalad, den har förmodligen inte kommit ut än.
Om hon är åtalad så finns det en fup, är du helt ny på det här eller?

Om någon är intresserad torde det bara vara att höra av sig till tingsrätten per e-post och be om fup i det senaste målet gällande utpressning där åtal väckts (lär ha väckts senaste veckorna om st skriver om det nu). Tror knappast det är många.
Citera
2023-10-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Om hon är åtalad så finns det en fup, är du helt ny på det här eller?

Om någon är intresserad torde det bara vara att höra av sig till tingsrätten per e-post och be om fup i det senaste målet gällande utpressning där åtal väckts (lär ha väckts senaste veckorna om st skriver om det nu). Tror knappast det är många.

Testa själv, har du inget målnr eller vet vilka parterna är i målet får du ingen hjälp från rätten.

Testa deras sida och se själv!
Citera
2023-10-19, 19:21
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Testa själv, har du inget målnr eller vet vilka parterna är i målet får du ingen hjälp från rätten.

Testa deras sida och se själv!
LOL. Jag har begärt ut mängder med material från tingsrätterna, de är oftast väldigt serviceminded. Du kan begära ut träfflistor ur Vera om du vill. Tönt.
Citera
2023-10-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
LOL. Jag har begärt ut mängder med material från tingsrätterna, de är oftast väldigt serviceminded. Du kan begära ut träfflistor ur Vera om du vill. Tönt.

Lättkränkt ser jag, troligtvis en "nyanländ". Jag har frågat på tinget i Sundsvall och då kunde dom inte hjälpa mig ut några uppgifter på namn eller målnr.

https://www.domstol.se/sundsvalls-ti...er-handlingar/
Citera
2023-10-19, 20:13
Medlem
Citat:
Det är något som är jävligt skumt här, 250 000 kr i swish och sen polisanmäla? ligger en hund begraven här, tjej som förälskat sig i sin sugar daddy och så har det spårat ur?

Nepp.
Har dykt upp liknande nyheter förut här på flashback.
Var väl förra året eller nåt då några killar hade lyckats utpressa en autistisk peddofil på 1 miljon kronor, dom åkte fast till slut på samma sätt när offret anmälde tror jag.

Peddofiler kanske låter sig utpressas på 5 tusen, sen 30 tusen, sen 100 tusen.
Nån gång tar ju pengarna slut och då kan inte peddot göra så mycket annat än att låta dom sprida han är peddo, ta livet av sig, eller anmäla.
Citera
2023-10-19, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Nepp.
Har dykt upp liknande nyheter förut här på flashback.
Var väl förra året eller nåt då några killar hade lyckats utpressa en autistisk peddofil på 1 miljon kronor, dom åkte fast till slut på samma sätt när offret anmälde tror jag.

Peddofiler kanske låter sig utpressas på 5 tusen, sen 30 tusen, sen 100 tusen.
Nån gång tar ju pengarna slut och då kan inte peddot göra så mycket annat än att låta dom sprida han är peddo, ta livet av sig, eller anmäla.

DÅ uppdagas det ändå, man blir både fattigare och änd uthängd som pedofil, dubbel idioti på något sätt...
Citera
2023-10-19, 20:31
Medlem
Citat:
DÅ uppdagas det ändå, man blir både fattigare och änd uthängd som pedofil, dubbel idioti på något sätt...

Man vet ju aldrig om man fortsätter bli utpressad när man väl börjat betala.
Citera
2023-10-19, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Man vet ju aldrig om man fortsätter bli utpressad när man väl börjat betala.

Eller så kan man inte begära att det ska finnas mer i hjärnkontoret hos en barnknullare som öppet jagar barn....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in