2023-10-18, 10:00
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Ja men skriv då att du riktar dig mot högerextremistiska rasister.

Visst det finns kanske några hundra högerextremister i Sverige.

Det gör inte våldet från muslimer det minsta mer förlåtligt.

Skriver jag någonstans att vi ska "förlåta" det de kriminella individerna gör.. tvärtom om du läser mina inlägg så är jag djävligt tydlig med att vi ska vara 100ggr hårdare.

Lägg istället fokus vad som sker omkring er när det kommer till nedmonteringen av demokratin medan ni är upptagna att hata en hel grupp pga av individer som är kriminella. Dessa individer är mer hatade av den gruppen än av er... är det så djävla svårt att förstå
Citera
2023-10-18, 10:02
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ytterst finns yttrandefriheten för att skydda provokationer. Det behövs ingen yttrandefrihet för att mysa med likasinnade. För övrigt resonerar du som en islamist. Det är liksom inte som så att de som säger att även rättshaverister har rättigheter känner ett brinnande behov av att bli rättshaverister själva. Så om alla var som du så skulle det nog bli krig. Är du islamist?

Vad fan är det för djävla fråga?
Var detta det bästa din grunda intellekt kunde producera?

Hets mot folkgrupp finns som motpol för att yttrandefriheten inte skall missbrukas.. så vad är ditt svar här?
Citera
2023-10-18, 10:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Svenskar påskjuts och dödas, enbart för att de är Svenskar!!!

Sådant sker normalt bara i krig; att människor skjuts på grund av sin nationalitet.

Borde vi inte förklara krig mot islamister?
Enstaka dödsfall utgör inte tillräckliga skäl för att förklara krig.
Citera
2023-10-18, 10:06
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Bara så du vet: du kommer vara en av de första de halshugger.

Det var inte en fråga om om, utan om när, de skulle angripa. Å andra sidan har de redan angripit oss på små skala under lång tid. Det är fakta. Islamister förklarade ett mjukt krig för väldigt länge sedan mot oss, sedan kan man ju välja mellan att leva i den kalla råa verklighet vi befinner oss i, eller den som ideal och ideologi utmålar. Du väljer den sista, och det är vad riktiga fegisar gör.

Läs koranen vet jag, du kanske lär dig något om den värld vi lever i? Tills dess önskar jag dig framgångsrik återhämtning från de vaneföreställningar du verkar lida av.

Du skapar det samhälle du vill leva i genom dina handlingar och ditt ställningstagande...

Nu när du pratar om "feghet" och att inte leva som man lär...
Tänk på dina ord om Islamism, halshuggningar, krig mm nästa gång du träffar Fatima som jobbar på äldreboendet och torkar arslet på din gamla mormor... be henne gå hem så kan du torka arslet själv.
Citera
2023-10-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du skapar det samhälle du vill leva i genom dina handlingar och ditt ställningstagande...

Tänk på dina ord om Islamism, halshuggningar, krig mm nästa gång du träffar Fatima som jobbar på äldreboendet och torkar arslet på din gamla mormor... be henne gå hem så kan du torka arslet själv.

Människor skapar det samhälle som de kan enligt sin natur. Det är bara europeer som kan skapa ett europeeiskt samhälle. Bara kineser kan skapa ett kinesiskt, osv. Att tro att du kan ta människor från jordens alla hörn för att skapa ett modernt västerländskt land som Sverige är bara önsketänkande och fantasier.
Citera
2023-10-18, 10:18
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vad fan är det för djävla fråga?
Var detta det bästa din grunda intellekt kunde producera?

Hets mot folkgrupp finns som motpol för att yttrandefriheten inte skall missbrukas.. så vad är ditt svar här?

Att skända en koran eller bibel är något som man i liberala demokratier ska kunna göra både som religionskritik och kritik mot teokratiska stater som har den aktuella boken som rättesnöre. HMF blir det först om man samtidigt viglar mot de som ser boken som helig. Men boken i sig är inte en folkgrupp och inte heller är den helig bara för att många ser den som sådan. Det är mycket sorgligt att du och dina islamistkompisar inte förstår detta.
Citera
2023-10-18, 10:19
Medlem
Citat:
Skriver jag någonstans att vi ska "förlåta" det de kriminella individerna gör.. tvärtom om du läser mina inlägg så är jag djävligt tydlig med att vi ska vara 100ggr hårdare.

Lägg istället fokus vad som sker omkring er när det kommer till nedmonteringen av demokratin medan ni är upptagna att hata en hel grupp pga av individer som är kriminella. Dessa individer är mer hatade av den gruppen än av er... är det så djävla svårt att förstå

De flesta individerna i Bagdad, Mogadishu, Kabul och Islamabad är inte kriminella, utan helt vanliga hederliga människor. Men det samhälle som de skapar och den kultur de har är inte kompatibelt med Sverige och svenskarna. Dvs mångkultur fungerar inte, det är det som är problemet.
Citera
2023-10-18, 10:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Människor skapar det samhälle som de kan enligt sin natur. Det är bara europeer som kan skapa ett europeeiskt samhälle. Bara kineser kan skapa ett kinesiskt, osv. Att tro att du kan ta människor från jordens alla hörn för att skapa ett modernt västerländskt land som Sverige är bara önsketänkande och fantasier.

Ja.. vi har olika umgängeskrets.. den saken är klar.

Åk ner till Spanien till SvennGhettona där det bor svenskar som inte lärt sig ett ord spanska.. sedan kanske du får perspektiv på saker och ting
Citera
2023-10-18, 10:27
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Att skända en koran eller bibel är något som man i liberala demokratier ska kunna göra både som religionskritik och kritik mot teokratiska stater som har den aktuella boken som rättesnöre. HMF blir det först om man samtidigt viglar mot de som ser boken som helig. Men boken i sig är inte en folkgrupp och inte heller är den helig bara för att många ser den som sådan. Det är mycket sorgligt att du och dina islamistkompisar inte förstår detta.

Du ser inte en tankevurpa här...? (se det fetade)

Om du frågar om min PERSONLIGA åsikt så kommer den.

Jag kunde inte bry mig mindre om vilken "bok" (som du så "elegant" uttrycker det) eller heliga skrift du väljer att bränna. Låt oss bränna alla när vi ändå är igång.

men med det sagt så har jag också insikten i att förstå att världen består av olika kulturer och religioner. Alla länder är inte heller i fas varken ekonomiskt eller utvecklingsmässigt.. men utan att för den sakens skull jag ser ner på dessa människor.. eller tror att vi är mer intelligenta. Om du inbillar dig det så behöver du verkligen komma ut ur din lilla håla.

Det jag vill ha sagt är att den Hybris vissa svenskar har drabbats av att Sverige och des skultur på något sätt är världens centrum där alla andra kulturer bara ska anpassa sig efter dessa normer är inte bara duktigt naivt utan rent ut sagt korkat som man intetror det är sant.

Sverige är ett litet land.. ett litet land.. låt det sjunka in.
Vårt agerande där vi söker uppmärksamhet på den globala scenen genom att via provokation och hädelse visa på någon sorts yttrandefrihet (och det vet både du och jag att det inte handlar om yttrandefrihet utan mer att ge igen mot muslimerna som grupp)
... då får vi vara beredda att spela after de globala reglerna, värderingarna och den maktbalansen.

Gå nu och sätt dig.. ta fram en karta och studera lite
Citera
2023-10-18, 10:28
Medlem
Hade Sverige varit i krig hade du antagligen inte behövt fråga.

Sverige är dock i en utsatt position där högerregeringen, SD och diverse uppmärksamhetskåta islamofober på ett effektivt sätt fått strålkastarna att riktas mot Sverige.

Terrordåd riktade mot svenskar, nekat Natointräde, växande gängkriminalitet är logiska konsekvenser av den väg stora delar av Sverige valt att gå - polarisering, rasism, islamofobi, ökade klassklyftor.

Det är fritt fram att anse att det är värt det för att rensa landet på invandrare eller vad nu det långsiktiga målet för dessa personer är, men då får man också räkna med att ens handlingar och ord kommer få konsekvenser även för oskyldiga svenskar.
Citera
2023-10-18, 10:29
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
De flesta individerna i Bagdad, Mogadishu, Kabul och Islamabad är inte kriminella, utan helt vanliga hederliga människor. Men det samhälle som de skapar och den kultur de har är inte kompatibelt med Sverige och svenskarna. Dvs mångkultur fungerar inte, det är det som är problemet.

Vi ska ha ett sekulärt samhälle.. Sverige är sekulärt och det ska försvars.
Med det sagt så kan du bekämpa alla -ismer utan att för den sakens skull vara rasistisk.. för då får du inte med dig de du behöver ha med dig för att lyckas.
Citera
2023-10-18, 10:29
Medlem
Citat:

Tror knappast mormor vill ha den kvoterade, vaggande, bredarslade, illiterata Fatima där. Vilket j-a tragiskt öde…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in