2023-10-18, 10:32
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Tror knappast mormor vill ha den kvoterade, vaggande, bredarslade, illiterata Fatima där. Vilket j-a tragiskt öde…

Kanske inte.. men då kanske du ska protestera utanför BAE, SAAB, Hägglunds, Bofors mfl som kränger vapen till "fredsbevarande" nationer som vill införa "demokrati" i suveräna stater.. så hade Fatima inte behövt komma till Sverige
Citera
2023-10-18, 10:36
Medlem
Frågan i början var om vi skulle starta krig mot islamister och mitt svar var ja. Ni som skriver lite i affekt, för att få mer tyngd i det ni säger, lär er skillnaden mellan Islamist och muslim:

"Ordet islamist som förekommer då och då i massmedierna ska användas enbart om fundamentalistiska muslimer, dvs. om de radikala muslimer som anser att islam ska tillämpas som samhällsordning. "

Ni kanske hatar muslimer i allmänhet, det är upp till er men det är Islamisterna som fokus bör ligga på, både för våran säkerhet och utifrån trådstarten.

Lär er skillnaden och håll er till trådstarten.
Senast redigerad av Dorthor 2023-10-18 kl. 10:42.
Citera
2023-10-18, 10:37
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Kanske inte.. men då kanske du ska protestera utanför BAE, SAAB, Hägglunds, Bofors mfl som kränger vapen till "fredsbevarande" nationer som vill införa "demokrati" i suveräna stater.. så hade Fatima inte behövt komma till Sverige

Tror inte det är skäl att få komma till sverige, lika lite som det är skäl att komma hit om någon blivit hotad med ikea kniv i Nigeria.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2023-10-18 kl. 10:45.
Citera
2023-10-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Frågan i början var om vi skulle starta krig mot islamister och mitt svar var ja. Ni som skriver lite i affekt, för att få mer tyngd i det ni säger, lär er skillnaden mellan Islamist och muslim:

"Ordet islamist som förekommer då och då i massmedierna ska användas enbart om fundamentalistiska muslimer, dvs. om de radikala muslimer som anser att islam ska tillämpas som samhällsordning. "

Ni kanske hatar muslimer i allmänhet, det är upp till er men det är Islamisterna som fokus bör ligga på, både för våran säkerhet och utifrån trådstarten.

Lär er skillnaden och håll er till trådstarten.
Hur ser man skillnad på aggressiva & våldsamma muslimer vs ARABER & islamister & varför skall man separera dessa?
Citera
2023-10-18, 10:54
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du ser inte en tankevurpa här...? (se det fetade)

Om du frågar om min PERSONLIGA åsikt så kommer den.

Jag kunde inte bry mig mindre om vilken "bok" (som du så "elegant" uttrycker det) eller heliga skrift du väljer att bränna. Låt oss bränna alla när vi ändå är igång.

men med det sagt så har jag också insikten i att förstå att världen består av olika kulturer och religioner. Alla länder är inte heller i fas varken ekonomiskt eller utvecklingsmässigt.. men utan att för den sakens skull jag ser ner på dessa människor.. eller tror att vi är mer intelligenta. Om du inbillar dig det så behöver du verkligen komma ut ur din lilla håla.

Det jag vill ha sagt är att den Hybris vissa svenskar har drabbats av att Sverige och des skultur på något sätt är världens centrum där alla andra kulturer bara ska anpassa sig efter dessa normer är inte bara duktigt naivt utan rent ut sagt korkat som man intetror det är sant.

Sverige är ett litet land.. ett litet land.. låt det sjunka in.
Vårt agerande där vi söker uppmärksamhet på den globala scenen genom att via provokation och hädelse visa på någon sorts yttrandefrihet (och det vet både du och jag att det inte handlar om yttrandefrihet utan mer att ge igen mot muslimerna som grupp)
... då får vi vara beredda att spela after de globala reglerna, värderingarna och den maktbalansen.

Gå nu och sätt dig.. ta fram en karta och studera lite

Tankevurpa? Nej att skända en helig text är inte per automatik att vigla. Det är det om man samtidigt uppmanar till våld mot den aktuella gruppen. Islamister som blir uppviglade av en kränkning är definitivt inte en folkgrupp.

Men du har rätt i att Sverige och de liberala demokratierna är en minoritet i världen. Det är därför vi i väst ska stå upp för yttrandefriheten och inte underkasta oss de totalitäras mörker. Du tycker att vi av rädsla ska underkasta oss globala krafter med våldskapital. Många andra tycker att yttrandefriheten gäller även de som skändar heliga texter eller provocerar på annat vis.
Citera
2023-10-18, 10:57
Medlem
Citat:
Hur ser man skillnad på aggressiva & våldsamma muslimer vs ARABER & islamister & varför skall man separera dessa?
Aggressiva muslimer är som vilka våldsamma idioter som helst och ska självklart straffas. Islamisterna vill omstörta hela samhället. Självklart kan du inte se vem som tillhör vad utifrån hudfärg. Förklarar vi krig så kommer ju polisiär underättelse mm in och då kan man särskilja dessa åt. Varken den kriminelle gängmedlemmen eller Islamisten är ok, men viktigt att skilja dom åt.

Gängmedlemmen/våldsverkaren ska polisen sköta men mot islamisterna måste alla delar av samhället gå samman i en form av krigsförklaring.
Senast redigerad av Dorthor 2023-10-18 kl. 11:00.
Citera
2023-10-18, 10:59
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Det finns aggressiva och våldsamma muslimer som slåss och så finns det aggressiva och våldsamma muslimer som ser på när andra muslimer slåss.
Citera
2023-10-18, 10:59
Medlem
Citat:
Det gjorde ni redan då ni hädade och spottade på deras heliga bok.

En lågbegåvad Dansk högerextremist och en Irakisk terrorist backade av Naziryzzland bränner koraner i Sverige och du skyller på Svenskar, har jag fattat dig korrekt?

Det om något är tämligen lågbegåvat och rasistiskt...
Citera
2023-10-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Enstaka dödsfall utgör inte tillräckliga skäl för att förklara krig.
Det var inte "enstaka". Tre Svenskar blev påskjutna.
Citera
2023-10-18, 11:14
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Det var inte "enstaka". Tre Svenskar blev påskjutna.
I sammanhang av att hävda "självförsvar" och föra krig är det "enstaka" och därför inte tillräckligt. För att förklara krig krävs att Sveriges territoriella integritet kränks eller att det politiska oberoendet hotas, alternativt dödsfall på en större skala. (jfr 9/11-attacken).
Citera
2023-10-18, 11:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det gjorde ni redan då ni hädade och spottade på deras heliga bok.

Dessutom var det två blattar ni tog in som medhjälpare... Fjanten Paludan och Agenten Momika.
Men er djuriska kåthet att hata något ni inte förstår tog över och ni hejade på med fragda runt munnen.

Nu ser ni konsekvenserna av ert agerande..

Så mitt förslag är att ni inte viker er nu.. utan går och köper en hel pall med Koranen och tuttar fjutt.. EM är runt hörnet så ni kan åka runt i Europa med den svenska tröjan på och hävda er rätt till "yttrandefrihet" som ni förväxlat med provokation.
Förstår du skillnaden mellan att bränna lite papper och att skjuta ihjäl människor?

Om ja, försöker du provocera?

Om nej, är du dum på riktigt?
Senast redigerad av Intensivtklok 2023-10-18 kl. 11:28.
Citera
2023-10-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
I sammanhang av att hävda "självförsvar" och föra krig är det "enstaka" och därför inte tillräckligt. För att förklara krig krävs att Sveriges territoriella integritet kränks eller att det politiska oberoendet hotas, alternativt dödsfall på en större skala. (jfr 9/11-attacken).
Krig har startats för mindre än tre påskjutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in