2023-10-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
1: Ingen bomb har smällt in i något jävla sjukhus alls, utan på en parkering. så A) MÅLET är en lögn
2: Inga 500 personer är döda överhuvudtaget. Man vet inte ens någon siffra så B) antal döda är en lögn.

Antal döda brukar vara en uppskattning, och uppgifterna varierar beroende på källa.

Citat:
The Palestinian health ministry said more than 470 people were killed in the explosion, while Israel said the number was deliberately inflated. US intelligence agencies assessed the number of victims to be between 100 and 300 people.
https://www.aljazeera.com/news/2023/10/20/what-have-open-source-videos-revealed-about-the-gaza-hospital-explosion

Om amerikansk underrättelsetjänst uppskattar antal dödsoffer till 100-300, så ligger det verkliga antalet högre, och troligtvis lägre än 800 enligt palestinska myndigheter. Säg 500 döda på ett sjukhus som enligt dig, inte träffades av bomb eller missil. Menar du att 500 palestinier valde att begå kollektivt självmord?
Citera
2023-10-20, 22:52
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Antal döda brukar vara en uppskattning, och uppgifterna varierar beroende på källa.

https://www.aljazeera.com/news/2023/10/20/what-have-open-source-videos-revealed-about-the-gaza-hospital-explosion

Om amerikansk underrättelsetjänst uppskattar antal dödsoffer till 100-300, så ligger det verkliga antalet högre, och troligtvis lägre än 800 enligt palestinska myndigheter. Säg 500 döda på ett sjukhus som enligt dig, inte träffades av bomb eller missil. Menar du att 500 palestinier valde att begå kollektivt självmord?
Jag har inte sett en enda trolig källa presentera en enda siffra nära 500.
Al jazeera ÄR ju arabnytt för fan.

Men SJUKHUSET HAR JU INTE TRÄFFATS! Det är en fkn parkering. Jag menar att det inte ens befann sig femtio pers på parkeringen - det vore ju helt ologiskt.
Citera
2023-10-20, 22:53
Medlem
Citat:
Lugn i stormen. Att Biden eller valfri amerikansk president inte håller Israel skyldigt är fundamentalt i amerikansk politik. Inte ens när Israel med berått mod sänkte ett amerikanskt krigsfatyg på 60-talet vågade den sittande presidenten anklaga Israel.

https://youtu.be/tx72tAWVcoM?t=2182

Biden må ha nämnt en utredning, men absolut inte en oberoende internationell sådan. Det är nämligen skillnad på vilka som utreder eller "utreder". Det amerikanska utrikesdepartamentets uttalande är otvetydigt. "International investigation... inappropriate."
Jo. Du har helt fel även i ditt fjärde inlägg på raken. Biden vill se en oberoende utredning. Hans egna ord.
Citera
2023-10-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glavahlava
Jag jobbar för pappa Putin, naturligtvis. Vill du vara med på hustle? Om man inte bara repeterar Amerikansk propaganda, då är man naturligtvis betald av Putin ... lol... y'all pathetic.
Vi vet det redan. Amerikansk propaganda? Du menar att alla svenskar upprepar dem i kör?
Citera
2023-10-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Och det vi vet är att inget sjukhus har spängts och inga 500 döda har dött där.
Vilka är "vi"? Märkligt att Biden talar om saken, och arabländerna är rasande. Borde det inte räcka med att "ni" förklarar att inget sjukhus har sprängts?
Citera
2023-10-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Vi vet det redan. Amerikansk propaganda? Du menar att alla svenskar upprepar dem i kör?

Alla? Nej, det finns några bland er som vet hur man använder hjärnan. Inte du dock. Suck.
Citera
2023-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Jag har inte sett en enda trolig källa presentera en enda siffra nära 500.
Al jazeera ÄR ju arabnytt för fan.
Varför skjuta på budbäraren? Är det plötsligt fel källa?

Sanningen brukar ligga någonstans mitt emellan. Om det starkt proisraeliska USA uppger 100-300 dödsoffer, och palestinska myndigheten uppger 800 dödsoffer, då kan man anta att 500 är högst sannolikt.
Citera
2023-10-20, 23:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vad ska vi som inte vill att västerländska barn lemlästas av terrorister säga om det menar du?

Jag vet inte vad "västerländska barn som lemlästas" har att göra med israeliska krigsbrott och övergrepp på barn och civila i Palestina.
Citera
2023-10-20, 23:06
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Varför skjuta på budbäraren? Är det plötsligt fel källa?

Sanningen brukar ligga någonstans mitt emellan. Om det starkt proisraeliska USA uppger 100-300 dödsoffer, och palestinska myndigheten uppger 800 dödsoffer, då kan man anta att 500 är högst sannolikt.
Jag skiter högaktningsfullt i ditt eget påstående om "vart sanningen brukar ligga". Det finns ingen logik att 500 personer befann sig på den parkeringen.
Avvakta fakta som lär dyka upp när utredningarna är klara. Fram tills dess är det helt befängt att påstå att man i ett brinnande krig samlar 500 personer på en liten p-plats. Det hör inte till människans reflexer att samlas i stora skaror när bomber viner.
Citera
2023-10-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Jo. Du har helt fel även i ditt fjärde inlägg på raken. Biden vill se en oberoende utredning. Hans egna ord.
Nej, Biden har inte sagt något om internationell obereonde utredning. Han har inte heller velat ha någon oberoende utredning utredning om sprängningen av Nord Stream. Alla vet varför, så sluta låtsas.
Citera
2023-10-20, 23:07
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag vet inte vad "västerländska barn som lemlästas" har att göra med israeliska krigsbrott och övergrepp på barn och civila i Palestina.
Vad bra. Inte jag heller. Det är inte jämförbart.
Jag är därtill helt säker på att 0 palestinska barn lemlästats och bränts levande av Israel.
Citera
2023-10-20, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det första ryktet som spreds i medierna var ju Hamas version.
Versionen som skadar Israels rykte.

Inte av de som köper Hamas version. Den första versionen som sagt. Pöbeln väntar inte tålmodigt på att du ska förklara dig sedan de väl har reagerat, för att vända 180 grader. Det låter märkligt om du menar att pöbeln funkar så.

Det verkar ologiskt att Israel skulle bomba en parkering för att kunna sprida bilden att de bombat ett sjukhus, för att sedan eftertänksamt förklara att det var islamisterna.

Som bombat en parkering.

Hur tänkte du? Har jag missuppfattat något?
Var det?
Va alla de mediapersoner o Israeliska talespersoner som sa att det var ett lyckat angrepp mot terrorister som gömde sig ett sjukhus Hamas folk egentligen?
Som sedan när det kom fram att det inte fanns terrorister men väl massa civila döda inklusive hundratals barn, försökte skylla på misinfo samt en Reuters artikel som inte existerar?
Såsom en av de digitala talespersonerna försökte med.

Vad sysslar den sk "pöbeln" med nu?
Frankrike o Tyskland förbjuder palestinska demos samt flaggan
Igen.. hur är det Hamas version när Israeler sa det först?

Vad är ologiskt?
Självklart vill inte Israel ses som barnmördare, så ist görs det ljudklipp där Hamas påstås ta på sig attacken fastän sedan beskylls PA etc etc

Inte många vill benämnas antisemiter så Israel betros av de flesta fast skadan o explosion inte passar särdeles Palestinska vapen men väl sådana Israel har.

Såsom JDAM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in