2023-10-20, 16:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Varför tror du att bild 2 är från parkeringsplatsen vid sjukhuset?
Finns ju ingenting som passar in öht.

Edti:
ser nu att det har handlat om stadiga bläckfisk-groggar på morgonen.
Alla kan se och jämföra byggnaderna på bilderna.
Jag vet inte varför du håller på och larvar dig, kanske en stroke?

Summa summarum, mina bilder bevisar motsatsen. Tycker man annorlunda så upp med bevis, punkt slut.
Citera
2023-10-20, 17:27
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
False flag som Operation Susannah var menat?

Det första ryktet som spreds i medierna var ju Hamas version.
Versionen som skadar Israels rykte.

Citat:
Israel är naturligtvis medvetna vid att deras uppgifter kommer att som sanna av de flesta […]
Inte av de som köper Hamas version. Den första versionen som sagt. Pöbeln väntar inte tålmodigt på att du ska förklara dig sedan de väl har reagerat, för att vända 180 grader. Det låter märkligt om du menar att pöbeln funkar så.

Det verkar ologiskt att Israel skulle bomba en parkering för att kunna sprida bilden att de bombat ett sjukhus, för att sedan eftertänksamt förklara att det var islamisterna.

Som bombat en parkering.

Hur tänkte du? Har jag missuppfattat något?
Citera
2023-10-20, 18:14
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Varför tror du att bild 2 är från parkeringsplatsen vid sjukhuset?
Finns ju ingenting som passar in öht.

Edti:
ser nu att det har handlat om stadiga bläckfisk-groggar på morgonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Summa summarum, mina bilder bevisar motsatsen. Tycker man annorlunda så upp med bevis, punkt slut.

Jag funderar också på vad bild två skulle ha för koppling till området.

Så här ser området ut i verkligheten:
https://images.app.goo.gl/kKC32gyvF12tFEDNA
Till vänster ett fyravåningshus, i enlighet med andra bilder av området (inte sexvånings som i Squids gåtfulla bild) och till höger bör Ahli Arab Medical Center ligga. Men jämnat med marken? Vilken del i så fall? Upp till bevis. Jag hittar inget.

Och här är en fin bild före explosionen att jämföra med bilden efter explosionen så att man kan se att det är rätt byggnad vi pratar om.
Byggnaden blev uppenbarligen inte jämnad med marken av smällen på parkeringsplatsen.

Senast redigerad av Flammarion 2023-10-20 kl. 18:27.
Citera
2023-10-20, 19:05
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Nu har ju jag, på ett nästan övertydligt sätt, motbevisat dig genom att kladda lite på bilderna du länkade, men av någon anledning väljer du att totalt ignorerar detta, och på så vis idiotförklara dig själv.
Citera
2023-10-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det första ryktet som spreds i medierna var ju Hamas version.
Versionen som skadar Israels rykte.

Israels rykte tog betydligt mer skada av amerikanska utrikesdepartamentets uttalande:
"State Department calls international investigation into Gaza hospital attack inappropriate".

Nu slipper vi gissa vems raket träffade sjukhuset.
Citera
2023-10-20, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyDoey
Israels rykte tog betydligt mer skada av amerikanska utrikesdepartamentets uttalande:
"State Department calls international investigation into Gaza hospital attack inappropriate".

Hahaha så kul att se så många nyreggade. Bara ett par dagar gammalt är ditt konto och självklart så säger du att det var Israel
Tänk så fallerad stat ni faktiskt lever i som har heltids arbete att sprida fake news i ett helt annat land.
Självklart var det Hamas som bombade. Finns till och med videos på det. Men ni ser mellan fingrarna.
Citera
2023-10-20, 19:54
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Ingen raket träffade sjukhuset/vårdcentralen.
Det ingick antagligen inte i någons plan. Då hade den antagligen träffat ett större och viktigare mål.
Träffat. Inte hamnat på parkeringen
Det är vad jag tror.
Citera
2023-10-20, 20:01
Medlem
Al Jazeeras take

https://www.youtube.com/watch?v=yyNLvL_8SeY
Senast redigerad av glavahlava 2023-10-20 kl. 20:04. Anledning: Add info
Citera
2023-10-20, 20:09
Medlem
Public Enemys avatar
Palestinierna kan inte protestera mot att Israel begår krigsbrott!

Genom sitt eget agerande, att skjuta raketer mot civila bosättningar i Israel, har man ju godkänt att det är OK att bomba civila.

Den som ger sig in i leken får leken tåla!

(Dumma jävlar det där.) (För att inte tala om ryssarna som stämmer upp i fördömandekören. De är ju bland de dummaste folken i världen. De fördömer ju sig själva på daglig basis. Det är ju en riktig Idiocracy)
Senast redigerad av Public Enemy 2023-10-20 kl. 20:14.
Citera
2023-10-20, 20:17
Medlem
Palestinierna kan väl börja med att skälla på Hamas som satte igång kriget o som förrätt vevade igång med att slakta 250 dansande ungdomar, kidnappa dom som inte lyckades fly o våldta o misshandla dom. Som sidorätt lite halshuggna spädbarn etc etc.

(Att Israelerna till slut fått palestinierna att få nog är ingen ursäkt för Hamas’ krigsbrott)

Neutronbomba hela området o asfaltera precis alltihop o placera solpaneler!
Citera
2023-10-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Palestinierna kan inte protestera mot att Israel begår krigsbrott
Varför tror du att alla palestinier är anhängare av Hamas? På vilket sätt är de små barnen skyldiga så att du tycker att de inte har rätt att protestera mot Israels övervåld?
Citera
2023-10-20, 20:27
Medlem
Public Enemys avatar
Citat:
Varför tror du att alla palestinier är anhängare av Hamas? På vilket sätt är de små barnen skyldiga så att du tycker att de inte har rätt att protestera mot Israels övervåld?

Då får de väl se till att inte rösta fram Hamas i sina val då som de gjort.

Alla i Serige röstade inte på Tidöpartierna, men vi får leva med att de regerar, för vi har demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in