Citat:
Ursprungligen postat av
Othellospelare
Jag kollar inga sådana klipp men minns mycket väl hur det var. Förklaringen är vad jag i mina tankegångar ofta brukar återkomma till, grupptryck eller avsaknad av kritiskt tänkande. Ingen självständighet utan follow the flow mentalitet.
Det känns rätt i stunden så därför simmar man medströms även om floden leder alla och envar ut i ett djupt hav. Vi har att göra med mänskliga beteenden. Om dessa kan man tycka mycket.
Det är tyvärr inte bättre idag än vad det var då och det lär aldrig bli någon ändring. Aldrig.
https://youtu.be/buKbEknxygE?si=qlIqdzdPDPqTLSQI&t=22
Jag har alltid blivit spyfärdig av dessa floskler, så jag är väl inte mänsklig då
Hade aldrig kunnat stå på dessa jävla sammankomster hålla med om att jordens alla folkfår bo var man vill i världen, och landet man slår sig ner i ska försörja en.
Svenskarna fullkomligt klappade händerna åt detta, samt sa även: Jaaa, varför ska inte HAN få bidrag, bara för att han är neger ? Får vi bidrag ska väl han få" utan att ens fråga sig vart gränsern ska gå i så fall, ifall Afrikas 1.4 miljarder invånare ska ha samma rätt, samt indiens 1.4 miljarder inv samt mellanösterns 225 miljoner st ska få bo och gå på bidrag här om dom vill, 9 milj svenskar ska försöja dom
ingen rim o reson över huvud taget
och då var det ändå väldigt "utbildade" människor på dessa sammankomster
lattebögar som förkovrar sig tills dom är 50