Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Du levererar som vanligt enbart propaganda för Socialdemokraternas väljarimport och våldsamma angrepp på det enda parti, som protesterat mot Sveriges sorgliga förvandling.
Skiter ofta i vilken parti-tillhörighet som säger vad. Andersson har helt rätt när hon säger att Stegrud demonstrerar ett indirekt hot i att önska Reinfeldt borde bli utsatt för ett attentat och skjutas död. Såna uttalanden av politiker väcker tankar och idéer hos obalanserade människor i samhället, som kan börja agera därefter. Precis som SD-sanktionerade svenska Koranbränningar kan få galna fundamentalist-muslimer att agera, som nu skedde i Belgien. Han åkte mot stadion där många svenskar skulle samlas, och han sköt för dom hade kännetecknande svenska attiraljer på sig.
Vilket parti eller politisk rörelse detta gynnar, eller missgynnar, det är sekundärt. Det har inget med bedömningen av handlingen att göra, och det är inte avsikten med uttalandet. Tankarna/känslorna i Stegruds Tweet var inte alls förvånande. Det mest förvånande var att hon publicerade dom. SDare brukar inte säga vad dom tycker/känner.
Jag har klankat ner på de flesta andra partier när jag tycker dom beter sig fårskalligt. Jag är inte 'blint lojal' till en enda sak, som du kanske gillar man ska vara? Sossarna t.ex. släppte ifrån sig en jävla tafflig och dum grej bara härom veckan, "Ett år med SD-regeringen", som jag tyckte var urdåligt gjort, och det skrev jag tydligt:
(FB) Sverige nu farligare och fattigare, enligt S-rapporten "Ett år med SD-regeringen"
(FB) Sverige nu farligare och fattigare, enligt S-rapporten "Ett år med SD-regeringen"
SD protesterade mot Sveriges påstådda kopiösa- och regimhotande invandring av mörkhyade m.m. redan på 1980-talet. Likadant gjorde BSS och deras företrädare in på 70-talet, och deras företrädare före dom, ända tillbaka till början på 1900-talet.
SD säger i princip sak nu som dom alltid gjort, även när invandringen var mångfalt lägre än den varit på senare år. Med andra ord: det SD säger, har ingenting med rådande läge att göra. Dom har ju alltid sagt i princip samma saker. Största skillnaden SD gjort var att skifta från att hata på judar och mörkhyade, till att hata på muslimer och mörkhyade, på samma sätt som dom gjorde mot Judar förut. Först var det ZOG (judisk global agenda) som var det största hotet mot västvärlden, nu plötsligt är det islams politiska globala agenda (oavsett form). SD skiftade från judar till muslimer som styrelsebeslut under hösten 2009. Muslimhat hittar du knappt alls inom SD innan det, och det tillåts inget jude-hat inom SD nu.
Angreppen på SD kommer främst ifrån deras egna f.d. röstare och troende, samt inifrån sitt egna parti. Media rapporterar om den rörelse SD alltid varit och fortfarande är, samt hur deras politik hänger ihop med deras ideologi. Dom sociala besvär Sverige upplevt på senare år nu, det beklagar sig samtliga partier över. SD har däremot alltid beklagat sig oavsett hur läget varit, och gärna på alla andra partier. Alla andra partier betraktas som landsfientliga av SD, dvs SD vill vara det enda enväldigt bestämmande organet i landet. Det har dom alltid velat bli.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Det är beklämmande, att en invandringsevangelist som du fortfarande står helhjärtat bakom den förvandling av Sverige, som du och likasinnade så energiskt har propagerat för. Så här blev det - dagliga skottlossningar, återkommande dödsskjutningar och bombdåd och terrordåd mot svenskar.
Skäms ni inte? (tyvärr en retorisk fråga)
Du kallar mig invandringsevangelist, bara för att jag inte är strikt hatisk mot invandrare. Antingen är man A, och är man inte A så är man därför tveklöst och totalt B? Det är svart/vitt tänk, helt bortseende från dom gråzoner dom total-dominerar livet. Det är vad 7-åringar säger, det är även vad muslimska fundamentalister gör. "Antingen är du med oss eller emot oss". Det borde kännas lite ovärdigt simpelt att anklaga folk på det sättet.
Du förstår att så inte är fallet med mig. Jag är ingen evangelist, eller apologet. Den invandring vi har haft under mitten av 2010-talet har påverkat på flera sätt, och lärt oss mycket om oss själva på flera sätt. Inte alla av dom faktorerna är bra. Men att börja hata- och hota på samtliga personer av mörk hudfärg, för att några enstaka mörkhyade gör dumheter, det är inget jag ägnar mig åt. Det är vad 7-åringar gör.
Och det finns inga avgörande och konkreta belägg för att invandring och grova brottsligheten just nu är en symbios. Det har vi diskuterat klart redan förut. Det är simpla hjärnor som drar snabba paralleller och utser enkla syndabockar, mest för att få vädra sina egna omogna frustrationer på. Såna personer kommer ju aldrig med sansade konstruktiva förslag på förbättring t.ex. utan det är enbart bara buuu, baaah, bäähäää
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Ansvarsflykt är Socialdemokraternas paradgren. Det är ett nytt bottennapp från Socialdemokratin att politiskt ansvarutkrävande kallas för att leta "syndabockar" (!).
Verkligen?
Så vad .. politiska ansvarsutkrävande? Vad betyder det i praktiken då? Spännas upp och piskas på Slottsbacken inför publik? Eller vad? Vad innebär det i praktiken? Personliga böter för alla sossar som 'inte gör rätt', och isf enligt vem?
Vad är det ens för ansvar som S haft, som dom inte uppfyllt, menar du?
Och vad är det för samhällelig effekt du önskar uppnå, med detta odefinierade 'ansvarsutkrävande'?