Som rubriken lyder lider jag av svår ångest,
vissa dagar kan det vara från att jag vaknar till att jag lägger mig på kvällen. Jag har haft det här problemet till och från i flera år, och det känns verkligen jättejobbigt.
Jag har isolerat mig mer och mer, och mår bara sämre av detta. Men att göra saker som utmanar ångesten är svårt. Och jag får lätt panikattacker, vilket leder till att jag isolerar mig ännu mer.
Jag har tidigare sökt hjälp för detta, bland annat hos psykolog, men jag upplevde inte att det här hjälpte något märkbart, och det var över huvudtaget svårt att ta mig dit, på grund av ångesten jag tidigare nämde.
Därför vänder jag mig nu till er Flashbackare, vad har hjälpt er att överkomma eran ångest?
För mig hjälpte det att så gott det går åtgärda grundproblemen som ledde till ångesten. Och läkemedel.
Nej, det är just det som är problemet. Jag vet inte riktigt vad som triggar min ångest. Jag har googlat lite, och det känns lite som om jag lider av GAD (Generalized anxiety disorder). Många av dess symptom passar bra in på mig.
vissa dagar kan det vara från att jag vaknar till att jag lägger mig på kvällen. Jag har haft det här problemet till och från i flera år, och det känns verkligen jättejobbigt.
Jag har isolerat mig mer och mer, och mår bara sämre av detta. Men att göra saker som utmanar ångesten är svårt. Och jag får lätt panikattacker, vilket leder till att jag isolerar mig ännu mer.
Jag har tidigare sökt hjälp för detta, bland annat hos psykolog, men jag upplevde inte att det här hjälpte något märkbart, och det var över huvudtaget svårt att ta mig dit, på grund av ångesten jag tidigare nämde.
Därför vänder jag mig nu till er Flashbackare, vad har hjälpt er att överkomma eran ångest?
Begreppet "ångest" ni ungtuppar använder som om det vore någon jävla sjukdom, det är ett första problem, nästan en hypkondrisk inställning, man lyfter en allmän sak alla känner till något slags mystiskt sjukdomsstadie
Hela livet är ångest, eller en lång jävla uppförsbacke där du ska överkomma hinder på hinder, skola och utbildning, relationer, kärleksrelationer, jobb, karriär, familj osv osv osv
"Ångest" är en del av livet och ingenting man blir av med, alla lever med har panik som gör att det känns som att man drunknar.
Du får helt enkelt göra en lista på allt som du mår dåligt av, börja beta av listan i lugn och ro, stressa inte och låt det få ta tid....
Givetvis är mina tankar inte applicerbara på någon som överlevde tsunamin, var barnsoldat eller har blivit våldtagen....
Nej, det är just det som är problemet. Jag vet inte riktigt vad som triggar min ångest. Jag har googlat lite, och det känns lite som om jag lider av GAD (Generalized anxiety disorder). Många av dess symptom passar bra in på mig.
Ja det låter rimligt.
Det finns bra mediciner, som kommer att hjälpa dig.
Adressera ångestens och gör upp med källan. Någonting är det ju så gå dit. Man kan tvinga hästarna till vattnet men inte till att de ska dricka.
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Givetvis är mina tankar inte applicerbara på någon som överlevde tsunamin, var barnsoldat eller har blivit våldtagen....
Hur vet du det... Du springer runt i trådarna och skvätter moralurin som kapten klänning om barn, barn och barn. Är du pedofil eller vad gäller saken?
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Har du några förslag på vilka mediciner? Jag har själv funderat på att börja självmedicinera, men att stödja gängen i dessa tider känns lite sådär.
Det finns ingen magisk medicin mot ångest för om det hade funnits en sådan så hade ingen haft ångest. Du får öka gaba 1 och 2 och minska bla glutamatet så gott det går till den gräns som är hållbar och menad.
Låter väldigt jobbigt. Jag själv har problem med ångest. Kan du få något läkemedel som hjälper dig?
Tvätta hjärnan, dvs hamna i sömn så hjärnan kan rensa bort döda celler (ja, det är faktiskt sant, googla vad som händer vid sömn). Sedan måste man hålla sig ifrån alkohol i nästan en månad. Sen är du klar! Sömn och utan alkohol i nästan en månad, sen är ok igen. 2v räcker inte, men 3v då börjar man bli ok igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!