Citat:
Ursprungligen postat av
Nakkvarr
Så, det tycks alltmer luta åt att vad som inledningsvis föreföll som en matförgiftning i själva verket visade sig vara... en matförgiftning.
Antiklimax!
Hur skall polis och åklagare rädda ansiktet efter sin omotiverade överreaktion? Kommer man att åtala mamman (som jag förmodar sköter matlagningen i hemmet) för vållande till annans död, exempelvis på den grund att handsprit saknades i köket (liksom i mitt eget, och 90 procent av mina bekantas)?
Vilken omotiverad överreaktion? När de gjorde det till en mordutredning var det för att få ökade befogenheter att söka där de behövde. Om föräldrarna inte ville ge info var ju polisen tvungna att söka svar på egen hand. Jag tror fortfarande på att familjen själva haft giftig svamp el dylikt i maten men varit rädda för att säga det.
Vet inte om förgiftning av svamp räknas som matförgiftning, kanske använder man inte det ordet då. De föremål polisen säkrat i lägenheten har nog med matlagning att göra trots allt, men vad det än är verkar det ju vara på väg att klaras upp.